Pup

Pup 

Onderwerp van happy-56

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef jeli
    Ik lees mee.
    Als we verhuisd zijn willen we ook graag een pup.

    Hoe weet je of een fokker betrouwbaar is?


    Een fokker is betrouwbaar als deze eerst jouw verhaal, thuissituatie en achtergrond wil weten. En dan zelf beslist of hij jou een pup wil geven en zelf de geschikte hond uit het nest kiest voor jou.
    Een fokker is pas betrouwbaar als hij uitgebreid de tijd voor je neemt en verwacht dat je gedurende de periode totdat de pup naar jou komt meerdere keren langs komt.
    Een fokker is pas betrouwbaar als hij zich toespitst op slechts 1 of hooguit 2 rassen. Liefst ingeschreven staat bij de rasvereniging en de ouderdieren op gezondheid zijn getest voordat ermee wordt gefokt. Deze testen dienen jullie gewoon in te moeten kunnen zien, vraag daar ook naar.

    Als een fokker aanbiedt de pup thuis te bezorgen, zegt dat hij een erkende fokker is, meerdere rassen aanbiedt, jou geen mogelijkheden geeft gedurende de periode van geboorte tot meegeven regelmatig langs te komen, jou 1 pup laat zien, zegt dat je de pup gelijk mag meenemen, adverteert op marktplaats, maak dan rechtsomkeert en koop daar beslist geen pup.
  2. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef jeli


    Ik schrik sowieso best van de prijzen die voor honden gevraagd worden. Ik zie prijzen langs komen tot € 3300,00! Zijn dat normale prijzen?

    En @Carlita, heb je een link van dat nieuwe Nederlandse tv programma?


    Nee geen link.
    ik zag vorige t vorige werk voorj komen op ned 1 2 of 3 ...
  3. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli
    quote:
    Dit schreef Erna

    Een fokker is betrouwbaar als deze eerst jouw verhaal, thuissituatie en achtergrond wil weten. En dan zelf beslist of hij jou een pup wil geven en zelf de geschikte hond uit het nest kiest voor jou.
    Een fokker is pas betrouwbaar als hij uitgebreid de tijd voor je neemt en verwacht dat je gedurende de periode totdat de pup naar jou komt meerdere keren langs komt.
    Een fokker is pas betrouwbaar als hij zich toespitst op slechts 1 of hooguit 2 rassen. Liefst ingeschreven staat bij de rasvereniging en de ouderdieren op gezondheid zijn getest voordat ermee wordt gefokt. Deze testen dienen jullie gewoon in te moeten kunnen zien, vraag daar ook naar.

    Als een fokker aanbiedt de pup thuis te bezorgen, zegt dat hij een erkende fokker is, meerdere rassen aanbiedt, jou geen mogelijkheden geeft gedurende de periode van geboorte tot meegeven regelmatig langs te komen, jou 1 pup laat zien, zegt dat je de pup gelijk mag meenemen, adverteert op marktplaats, maak dan rechtsomkeert en koop daar beslist geen pup.


    Goed om te weten. Smile
  4. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Leuke hond, Carlita. Ik heb ook zo’n poepie.
    Maar nogmaals, niet doen wat ik deed. Gewoon ergens een vuilnisbakkie vandaan halen en het verhaal erachter voor zoete koek slikken. Altijd checken.

    Bedenk ook wat voor hond past bij je eigen energieniveau. Ik ben bijvoorbeeld dol op working cockers, maar kan die absoluut niet bieden wat ze nodig hebben. Mijn hondje is energiek en speels en is dol op slimme spelletjes. Maar ze hoeft niet elke dag twee uur te lopen, en dat is goed want dat kan ik zelf meestal ook niet.
    Plaatje
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Er zijn ook mensen die bij hun hond 1 nestje willen, geen fokkers zijn, maar vaak wel met de fokker overleggen waar zij hun hond vandaan hebben. Kun je ook prima een pup bij ophalen.
  6. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli
    quote:
    Dit schreef Salome
    Leuke hond, Carlita. Ik heb ook zo’n poepie.
    Maar nogmaals, niet doen wat ik deed. Gewoon ergens een vuilnisbakkie vandaan halen en het verhaal erachter voor zoete koek slikken. Altijd checken.

    Bedenk ook wat voor hond past bij je eigen energieniveau. Ik ben bijvoorbeeld dol op working cockers, maar kan die absoluut niet bieden wat ze nodig hebben. Mijn hondje is energiek en speels en is dol op slimme spelletjes. Maar ze hoeft niet elke dag twee uur te lopen, en dat is goed want dat kan ik zelf meestal ook niet.


    Ook al zo'n scheetje!

    Maar weet je van een vuilnisbakkie van te voren hoeveel beweging hij of zij nodig heeft? Dat is lastig lijkt me.
  7. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef jeli


    Ook al zo'n scheetje!

    Maar weet je van een vuilnisbakkie van te voren hoeveel beweging hij of zij nodig heeft? Dat is lastig lijkt me.



    Nee, dat weet je niet. Deze is klein, dat betekent doorgaans wel dat ze niet zulke enorme afstanden hoeven. Duidelijk geen terriër ook bijvoorbeeld. Wel een jachthondje.
    Ja, het is niet mijn eerste hond, ik heb het geprobeerd in te schatten en dat ging goed. Maar ik merk ook wel op de hondenschool dat ze bij bepaalde honden 'die maar zo, want dat past bij dit ras', en dat ze dat bij dit hondje ook gewoon even moeten uitzoeken.
    Deze apporteert bijvoorbeeld graag, heel graag. Maar als ze halverwege iets ruikt, laat ze de bal gewoon vallen en volgt ze het spoor. Ik zou dolgraag willen weten waar dat vandaan komt. Smile
  8. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Nee wij gingen ook , nauwelijks voorbereid, dochter had het nodig vond ik, het was liefde op het eerste gezicht, toen wisten wij nog niet dat hij bij iedereen zo spontaan is ;-)

    sterker nog....op de hondentraining waar dochter zit,is nu geadviseerd, om de hond apart te zetten, hij slaapt veel te weining, hij springt op bij alles wat wij doen, loopt mee naar de keuken en gaat dan aan je voeten liggen.

    Mevrouw vd hondentraining zegt ook dat hij oververmoeid is, te weinig rust, Pol heeft wallen onder z'n ogen Smile dus moeten we op dit moment alleen kleine wandelingetjes maken...
  9. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Nee wij gingen ook , nauwelijks voorbereid, dochter had het nodig vond ik, het was liefde op het eerste gezicht, toen wisten wij nog niet dat hij bij iedereen zo spontaan is ;-)

    sterker nog....op de hondentraining waar dochter zit,is nu geadviseerd, om de hond apart te zetten, hij slaapt veel te weining, hij springt op bij alles wat wij doen, loopt mee naar de keuken en gaat dan aan je voeten liggen.

    Mevrouw vd hondentraining zegt ook dat hij oververmoeid is, te weinig rust, Pol heeft wallen onder z'n ogen Smile dus moeten we op dit moment alleen kleine wandelingetjes maken...


    Ach, een hond met een burnout Smile
    Ja, ze moeten veel slapen. En vooral adoptiehonden zul je daar een handje bij moeten helpen, denk ik.
    Maar hij is wel super schattig. Smile
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Er zijn ook mensen die bij hun hond 1 nestje willen, geen fokkers zijn, maar vaak wel met de fokker overleggen waar zij hun hond vandaan hebben. Kun je ook prima een pup bij ophalen.

    Nooit doen als de ouderdieren niet eerst getest worden op hun gezondheid volgens de gebruikelijke voorschriften horend bij het ras. Van de ouderdieren is dat het minste dat echt moet gebeuren voor je ermee gaat fokken. Bij eenmalige nesten, bij goede fokkers, altijd eerst de noodzakelijke gezondheidtesten.

    Geloof een verhaal niet op de blauwe ogen van de persoon.
    Veel broodfokkers maken gebruik van mensen, die namens de broodfokkers een nest pups verhandeld vanuit een zogenaamde persoonlijke setting onder het mom van een eenmalig nest of een "oeps" nestje. Kijk verder dan het verhaal. Kijk of papieren niet zijn vervalst. Vraag de papieren en het Europees paspoort in te zien. Is het gepresenteerde moederdier, wel echt de moederhond. Observeer daarvoor contact tussen pups en vermeende moederhond en check daarbij of tepels zijn gezwollen vanwege het voeden van melk.
    Vermijd pups die zijn gefokt in Tsjechië, Hongarije ed. landen.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik snap je punt Erna, een bekende van mij wilde graag eenmalig een nestje, daarom noemde ik dit. Alle pups waren al vergeven zodra ze geboren waren. Ze heeft in overleg met de fokker van haar hond, de reu etc gekozen en advies gekregen. Zo zijn er wel meer die het zo doen.

    Maar uiteraard wel de oplichters eruit vissen die onder dit mom fokken.
  12. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Mijn hond is een dekreu.
    Toen hij 11 mnd was is hij vanuit Australië hierheen gehaald door de fokker om haar bedrijf (wat dat is het) uit te breiden.
    Hij heeft al voor enorm veel nazaten gezorgd.
    En zo af en toe mag hij nog eens Smile

    Ik was bij 't begin van haar start als fokker van de ald.
    Erg leerzaam.
    Ik was bij de geboorte van haar 1e nestje (6 stuks) . De 1e pup van m'n hond.

    Nu is m'n hond 11jr maar omdat hij af en toe nog ingezet wordt, draait hij nog mee (met haar inmiddels grote fok-roedel) met sommige test zoals bv de ogentest.
    Dit is niet meer nodig omdat hij 'via ouders vrij' is maar ze neemt hem gewoon mee (of ik ga zelf met hem)

    Het is interessant, de goede fok-wereld.
    Vanaf de zijlijn, 't zou mijn vak niet zijn Smile
Terug naar de lijst