Pup 

Onderwerp van happy-56

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli
    Wel interessant lijkt me, Geanna.
    Maar als ik het zo lees 'moet' je dus altijd voor een rashond gaan want anders weet je te weinig van hond en fokker af.
    Zeker als je nog niet veel van deze materie afweet. Is dat de meest veilige weg?
  2. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef jeli
    Wel interessant lijkt me, Geanna.
    Maar als ik het zo lees 'moet' je dus altijd voor een rashond gaan want anders weet je te weinig van hond en fokker af.
    Zeker als je nog niet veel van deze materie afweet. Is dat de meest veilige weg?

    Als je een ras-hond wilt raad ik dat zeker aan.

    Maar een 'asbakkie' kan net zo leuklief zijn!
    Je weet dan alleen de evt onderliggende kwalen niet.
    Wij hadden vroeger thuis een bouvier x schnauser uit 't asiel, zo'n geweldige hond was hij! ❣️ Nooit ziek geweest!

    Als je een hond(je) wilt, lees je goed in, kijk wat bij je past.

    Wij hebben onze hond uitgezocht op anti allergeen (98%), karakter, kindvriendelijkheid.
    En zo heeft iedereen zijn eigen ideeën en wensen.

  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef jeli
    Wel interessant lijkt me, Geanna.
    Maar als ik het zo lees 'moet' je dus altijd voor een rashond gaan want anders weet je te weinig van hond en fokker af.
    Zeker als je nog niet veel van deze materie afweet. Is dat de meest veilige weg?



    Bij een asiel hebben ze ook wel wat oudere pups, omdat mensen een verkeerde keuze hebben gemaakt oid. Of ze hebben andere honden, daar kan best iets leuks voor je bijzitten. Er is niets mis met een vuilnisbakje


    @Geanna, ik ben benieuwd of ik tegen jullie hond kan, de doodles die ik tot nu toe ontmoet heb ben ik allergisch voor. Fijn dat jullie er geen last van hebben.
  4. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Bij een asiel hebben ze ook wel wat oudere pups, omdat mensen een verkeerde keuze hebben gemaakt oid. Of ze hebben andere honden, daar kan best iets leuks voor je bijzitten. Er is niets mis met een vuilnisbakje

    Ben ik met je eens.
    Ook zij verdienen een gouden mandje 🐾🐾
  5. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Vrienden van mij hadden een Boomer hondje kruising tussen een Poedel en Maltezer, verhaart niet en super lief en echt een super slim hondje al zat de kamer vol met visite en ze zeiden waar is René kwam hij ook echt naar mij toe en zelfs uit de mand met knuffels pakte hij de knuffel die je noemde.

    Zelf drie Labradors gehad , de eerste gewoon uit de krant gehaald bij oudere mensen die een nestje hadden met stamboom .

    Daarna twee Labdradors van een bekende fokster, fokte met een bepaalde lijn honden uit Engeland en liet een teefje maar 2 á 3 keer een nestje krijgen en voordat wij bij haar een hond konden kopen hadden we eerst een kennismakings gesprek om te zien of het klikte en welke hond er het beste bij ons paste, klikte het niet of vond ze je niet geschikt voor de hond dan kreeg je hem dus ook niet al bood je het tienvoudige van wat de hond koste.
    Voor deze fokster zijn haar dieren alles nadeel was dat we de tweede in Frankrijk moesten gaan halen maar nooit geen spijt van gehad.

    Het voordeel tegenwoordig is dat je veel op Google kan zoeken naar namen van fokkers en kom je er snel achter of het wel of niet betrouwbaar is.
  6. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Rose_s

    @Geanna, ik ben benieuwd of ik tegen jullie hond kan, de doodles die ik tot nu toe ontmoet heb ben ik allergisch voor. Fijn dat jullie er geen last van hebben.

    Mijn zoon heeft astma. Daarom wilde ik een anti allergene hond.
    Voordat we de hond defenitief in huis namen zijn we naar m'n zoon's huis gegaan en zoonlief laten knuffelen (neus in de vacht).
    Dat ging goed.

    Toch komt het wel voor dat zoon toch op de hond reageert. Dit meestal na een uurtje of langer.
    Bij andere honden heeft hij 't gelijk.. Hoeft er maar naar te kijken bij wijze van spreken.

    Ik heb wel vaker testers in huis gehad, omdat bij de fokker testen niet heel reëel is aangezien daar meerdere honden en vaak ook pups wonen.
    Als je een keer wilt testen, ben je na corona Smile van harte welkom hoor.
    Je mag 'm dan ook wel een middagje lenen (ga ik wel winkelen ergens in Drenthe Smile)
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef jeli

    Maar als ik het zo lees 'moet' je dus altijd voor een rashond gaan want anders weet je te weinig van hond en fokker af.
    Zeker als je nog niet veel van deze materie afweet. Is dat de meest veilige weg?


    Hier wil ik even op reageren. Ik heb bovenstaande weg gevolgd. Ik kende niemand met chihuahuas dus was me niet bewust dat het een populaire hond was. Populaire honden hebben bijna altijd genetische afwijkingen.

    Kijk naar de King Charles cavalier. Ze hebben 100% hartklachten en 80% hoofdpijn door doorfok. De mops: er zijn geen gezonde mopsen meer. Chi: veel chi's hebben klachten die terug te voeren zijn op doorfok.

    Dus: ja een fokker. Maar nee, zoek een onbekend ras.

    Of kies toch voor een mix uit een gelegenheidnestje. Vraag eens na bij dierenartsen in de buurt.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Geanna

    Mijn zoon heeft astma. Daarom wilde ik een anti allergene hond.
    Voordat we de hond defenitief in huis namen zijn we naar m'n zoon's huis gegaan en zoonlief laten knuffelen (neus in de vacht).
    Dat ging goed.

    Toch komt het wel voor dat zoon toch op de hond reageert. Dit meestal na een uurtje of langer.
    Bij andere honden heeft hij 't gelijk.. Hoeft er maar naar te kijken bij wijze van spreken.

    Ik heb wel vaker testers in huis gehad, omdat bij de fokker testen niet heel reëel is aangezien daar meerdere honden en vaak ook pups wonen.
    Als je een keer wilt testen, ben je na corona Smile van harte welkom hoor.
    Je mag 'm dan ook wel een middagje lenen (ga ik wel winkelen ergens in Drenthe Smile)




    Lief aanbod, maar ik neem geen hond. Het viel me op dat toen ik bij mensen met een doodle was, ik heel erg ging niezen. Bij de doberman van mijn zus nies ik niet meer, zal hem wel gewend zijn inmiddels. Maar keertje op de koffie na corona lijkt me gezellig, haakwerkje mee oid. Of middagje met hem wandelen ook goed, we kijken tegen die tijd wel.
  9. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56

    Al die plaatjes van al die hondenSmile
    Gaat nog meer kriebelen

    Weet iig waar ik op moet letten!

    Maar eerst verhuizen.... en dan echt werk er van makenSmile
  10. Evonne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evonne
    Don't shop, but adopt!

    Bijv: Dog Rescue Greece.>>LINK<<

    Daar heb ik mijn lieve Nora vandaan ( ze was 16 weken toen ik haar kreeg), heel fijne stichting met betrokken mensen en goede nazorg.
    ?_nc_cat=107&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=1aVsJ3oQFiEAX-PVXk4&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=79d80e21fe2d99bd24473e0ea3d86ae0&oe=5FB59466[/IMG]

    Maar er zijn veel van dit soort fantastische stichtingen waarbij je een hondje kunt adopteren, een gouden mandje en een toekomst kunt geven.
    Er zijn al zoveel doorgefokte honden, ik vind het echt een mooi alternatief om voor een rescue hondje te kiezen ( en lang niet zo kostbaar, ik heb 295 euro voor Nora betaald en dan was ze gevaccineerd en gechipt bij aankomst in NL).
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mooie hond!
  12. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Evonne
    Don't shop, but adopt!

    Bijv: Dog Rescue Greece.>>LINK<<

    Daar heb ik mijn lieve Nora vandaan ( ze was 16 weken toen ik haar kreeg), heel fijne stichting met betrokken mensen en goede nazorg.
    ?_nc_cat=107&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=1aVsJ3oQFiEAX-PVXk4&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=79d80e21fe2d99bd24473e0ea3d86ae0&oe=5FB59466[/IMG]

    Maar er zijn veel van dit soort fantastische stichtingen waarbij je een hondje kunt adopteren, een gouden mandje en een toekomst kunt geven.
    Er zijn al zoveel doorgefokte honden, ik vind het echt een mooi alternatief om voor een rescue hondje te kiezen ( en lang niet zo kostbaar, ik heb 295 euro voor Nora betaald en dan was ze gevaccineerd en gechipt bij aankomst in NL).

    Wat een schatje.
Terug naar de lijst