online identificeren creditcard 

Onderwerp van Pluk

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
    Bericht van scar is op 07-11-2020 om 09:14:14 uur verwijderd door scar.

    Reden: Mezelf quoten ipv bewerken

     
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef ditty
    Ik krijg ook al een poosje mails met de melding dat ik mijn pas moet vervangen door het klikken op een link.

    Wat mij vooral verbaast is dat er bovenaan de mails staat: “beste kaarthouder” en waarom sturen ze het niet gewoon per post. Met al die valse e-mails durf ik echt niet op die link te klikken😢


    Dit ziet er eerder uit als Phishing. Niet op reageren!

    Brief moet ook geweest zijn. En als je hun eigen site handmatig op zoekt en niet via een link en inlogt krijg je daar ook een bericht dat je dit moet doen. Maar in jou geval vermoed ik Phishing en moet je de berichten weggooien.

    Op je pas staat een verval maand/jaar. 2 tot 3 maanden ervoor krijg je automatisch een nieuwe pas opgestuurd. Dit hoef je niet aan te vragen oid.

    Weggooien die mails dus, log handmatig in zonder gebruik te maken van links uit mails oid en bel je bank om te verifieren @ditty
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik kon nauwelijks onderscheid maken tussen "echte" en "fake" ICS mails. heb die creditcard opgezegd omdat mij dat risico niet waard is.

    en ik krijg nog steed ICS mails.....

    advies: niet reageren op dat soort emails. als je wat doet, via een eigen shortcut nasr je ics account gaan en zelf inloggen.
  3. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    brief gehad, achteraan gebeld, is inderdaad zo.. normaal moet je dit even doen op een kantoor (van een bank ofzo) maar zij hebben geen kantoren en dus moet het online. Gedaan met rijbewijs dat toch volgend jaar vervalt. Het 'kost 10 minuten' is wel 'kost 45 m inuten' maar soit.
  4. Annette62
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Annette62
    Ik word ook bestookt met deze mails. Heb een creditcard van de Rabobank. Ik heb de bank gebeld, die gaf aan er niet op te reageren en te melden bij valse-emails.
  5. quote:
    Dit schreef koen
    ik kon nauwelijks onderscheid maken tussen "echte" en "fake" ICS mails. heb die creditcard opgezegd omdat mij dat risico niet waard is.

    en ik krijg nog steed ICS mails.....

    advies: niet reageren op dat soort emails. als je wat doet, via een eigen shortcut nasr je ics account gaan en zelf inloggen.


    Ik heb het inderdaad gedaan door zelf in te loggen, zodat ik zeker wist dat ik goed zat. Was zo gebeurd.
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Ik heb nog nooit een mail of fysieke brief van VISA gekregen voor online identificatie

  7. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ik heb nog nooit een mail of fysieke brief van VISA gekregen voor online identificatie




    Jouw beurt komt nog wel..................
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Het is uitgebreid op het nieuws geweest, rond de reclames, heb er ook borden van gezien. Dat soms mensen hun identiteit gecheckt moet worden, dat je daarom een brief gaat krijgen, en dat je dan eenvoudig jezelf kunt identificeren online. "Wacht daarom op de brief".

    Ik heb die brief ook ontvangen.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Mar1970
    Het 'kost 10 minuten' is wel 'kost 45 m inuten' maar soit.

    Ik was veel minder dan 10 minuten kwijt. Smile
  10. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1
    Misschien ook wel handig:

    >>LINK<<

    Je download de app: Je maakt een foto met de app. dan kan je het e.e.a. wegstrepen maar ook dwars over het document tekst schrijven b.v.: alleen bedoelt ter verifcatie credit card.
  11. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Ook ik kreeg een tijdje terug dit verzoek of moet ik zeggen opdracht 😜
    Ik heb die procedure gevolgd maar had er ook een raar gevoel bij. Omdat je ook je id bewijs én nog eens een foto van jezelf ter plaatse moest maken.
    Ik heb een kaart via ANWB. Was destijds verplicht voor als je pech onderweg zou krijgen. Ik gebruik die kaart alleen voor vakantie doeleinden zo nu en dan. Dan is het weleens handig. Verdee niet.
Terug naar de lijst