Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis!

Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis! 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Toen ik ging samenwonen (bedrijswoning)
    rond mijn twintigste dacht ik er ook niet aan om ingeschreven te ( blijven) staan
    bij een woningbouw vereniging.

    Ik denk dat dat voor heel veel telt?



    Nee en de woningbouw vraagt hier ook in wat voor een woning je nu woont en wat je zoekt en binnen welke termijn.
    Dus het lost het probleem van woningnood niet op
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Ik was godzijdank al ingeschreven bij de woningbouw. Anders had ik jaren bij ex moeten inwonen.

    Woningtekort is eigenlijk vooral: gebrek aan betaalbare woningen.
  3. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Maar dan krijg je dus evengoed voorrang tov anderen..

    En....Smile je staat dan toch al ingeschreven? Heb je zelf geregeld. Ik stond wel ingeschreven, maar niet lang genoeg toen we uit elkaar gingen. Er zijn mega wachttijden hier. Ãœberhaupt voorrang bij scheiding vind ik ook niet logisch; wat geeft mij uiteindelijk meer recht? Maar er zijn wel schrijnende gevallen.... Lastig, er zijn en blijven altijd mensen die zich achtergesteld/gepasseerd voelen. Alles wat je zelf in de hand kunt hebben moet je gewoon regelen. Zoals ingeschreven staan. Ik kon gelukkig goede afspraken maken met mijn ex.
  4. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    quote:
    Dit schreef Jee

    dat zat ik dus ook te denken, geen wonder dat wachtlijsten 10 jaar en langer zijn als iedereen met een huis zich toch ook maar alvast inschrijft bij de woningbouwvereniging. Als dat dan per koopwoning twee mensen preventief doen, heb je dus per stel eigenlijk 3 huizen nodig op papier. Zo kom je wel aan een megawoningtekort.

    Al die mensen hebben toch geen woning nodig? Pas in geval van. Als je dat pas gaat doen in geval van heb je hier 10 jaar n probleem. En hoezo 3?
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef fleurie
    Lang verhaal kort: er moet meer gebouwd worden.


    Of minder geneukt en meer gestorven Smile
  6. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    quote:
    Dit schreef EmC


    Of minder geneukt en meer gestorven Smile

    En dan over 30 jaar of zo weer met n giga overschot zitten?Smile
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Jee

    dat zat ik dus ook te denken, geen wonder dat wachtlijsten 10 jaar en langer zijn als iedereen met een huis zich toch ook maar alvast inschrijft bij de woningbouwvereniging. Als dat dan per koopwoning twee mensen preventief doen, heb je dus per stel eigenlijk 3 huizen nodig op papier. Zo kom je wel aan een megawoningtekort.

    Inschrijven betekent niet automatisch dat je er gebruik van gaat maken. Dus de redenering is een beetje krom. Er is geen woningnood door teveel ingeschreven personen, maar door te weinig woningen.

    Men heeft jaren op gemiddelde huishoudgrootte x gebouwd. Inmiddels is dat getal lager en zijn er meer inwoners, dus moet er meer gebouwd worden.

    Ik sta zelf bij 8 wbv ingeschreven. Je weet maar nooit. En ja, bij sommige ben ik starter en maak ik minder kans (ook al sta ik lang ingeschreven), bij sommige doorstromer en maak ik meer kans. Heeft te maken met waar je huis nu staat. Als ik mijn huis in Wageningen verlaat om in Friesland te gaan wonen, telt mijn inschrijfduur wel, maar iemand met minder inschrijfduur die een woning achterlaat, maakt meer kans.
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Saskieja

    En dan over 30 jaar of zo weer met n giga overschot zitten?Smile


    Overschot aan woningen?
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Hier zijn alle woningbouwverenigingen onder 1 noemer gekomen
    Het thuiskompas.. Erg handig.. Smile

    je krijgt een tipbericht in je mail als er een passende
    woning vrij komt
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Saskieja

    En....Smile je staat dan toch al ingeschreven? Heb je zelf geregeld. Ik stond wel ingeschreven, maar niet lang genoeg toen we uit elkaar gingen. Er zijn mega wachttijden hier. Ãœberhaupt voorrang bij scheiding vind ik ook niet logisch; wat geeft mij uiteindelijk meer recht? Maar er zijn wel schrijnende gevallen.... Lastig, er zijn en blijven altijd mensen die zich achtergesteld/gepasseerd voelen. Alles wat je zelf in de hand kunt hebben moet je gewoon regelen. Zoals ingeschreven staan. Ik kon gelukkig goede afspraken maken met mijn ex.



    Dus als je lang ingeschreven staat krijg je wel voorrang ook al had je al die tijd geen behoefte aan een andere woning. Alleen maar voor het geval dat...

    Vind ik net zo krom tov de mensen die echt een woning nodig hebben
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Saskieja

    Al die mensen hebben toch geen woning nodig? Pas in geval van. Als je dat pas gaat doen in geval van heb je hier 10 jaar n probleem. En hoezo 3?



    Je koop/ huurwoning en ingeschreven voor ieder een woning.....zodat je voorrang krijgt mocht je uit elkaar gaan
  12. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Dus als je lang ingeschreven staat krijg je wel voorrang ook al had je al die tijd geen behoefte aan een andere woning. Alleen maar voor het geval dat...

    Vind ik net zo krom tov de mensen die echt een woning nodig hebben

    Vind ik niet. Die inschrijvingsduur doe je geen kwaad mee omdat je, zolang je niet reageert, iedereen die wel reageert voorrang heeft op jou.
Terug naar de lijst