Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis!

Petitie: Gescheiden ouders hebben recht op een huis! 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Saskieja

    Das toch logisch....ik zie het als een soort verzekering.



    Maar wel ten koste van andere mensen


    Maar goed dat heb k al eerder uitgelegd waarom ik dat krom vindt
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EmC


    Het komt er op neer dat je gewoon altijd aan jezelf moet denken.
    Op school ergens in 1983 ofzo vertelde de economieleraar tijdens 1 van de eerste lessen dat we in een verzorgingsstaat leven.
    Dat hij daarmee een zelfverzorgingsstaat bedoelde wist ik toen nog niet.



    Ikke Ikke en de rest kan stikken...
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Saskieja

    Ja als er niet meer geneukt wordt en meer gestorven?


    Dat zit het probleem niet.
    Nederland heeft bijna geen geboorteoverschot, wel een migratieoverschot.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Saskieja

    En vooruit denken! Weet niet per wanneer je je als jongere kunt inschrijven, maar meteen doen!

    18 jr in de regel. Mijn zoon kreeg zijn inschrijving (oa) voor zijn verjaardag. Verlengen moet ie zelf betalen.
  5. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Waarom doen die gescheiden stelletjes niet aan woningsplitsing.
    Kan toch.
    Studenten zitten ook vaak met zijn tienen in één huis.
  6. quote:
    Dit schreef Rose_s

    Dus als je lang ingeschreven staat krijg je wel voorrang ook al had je al die tijd geen behoefte aan een andere woning. Alleen maar voor het geval dat...

    Vind ik net zo krom tov de mensen die echt een woning nodig hebben

    Nee hoor, helemaal niet krom.
    Ik sta al jaren ingeschreven, maar zou nu geen recht hebben op een woning via een wbv.
    Maar stel dat er met mij iets gebeurt waardoor ik mijn woning moet verkopen, dan sta ik (gelukkig) ergens bovenaan een lijst om niet op straat te hoeven komen.
  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Nee hoor, helemaal niet krom.
    Ik sta al jaren ingeschreven, maar zou nu geen recht hebben op een woning via een wbv.
    Maar stel dat er met mij iets gebeurt waardoor ik mijn woning moet verkopen, dan sta ik (gelukkig) ergens bovenaan een lijst om niet op straat te hoeven komen.

    Daarom sta ik dus ook aldoor (opnieuw) ingeschreven. Nadat ik van huur naar koop ging. En ga straks voor het 18e jaar verlenging a 12,50 of zo betalen.
  8. quote:
    Dit schreef Rose_s


    Maar wel ten koste van andere mensen

    Maar goed dat heb k al eerder uitgelegd waarom ik dat krom vindt

    Dat is toch niet ten koste van andere mensen. Niemand heeft er last van dat ik al jaren ingeschreven sta, ik reageer immers op geen enkele woning.
    Het is is zorgen voor mezelf dat ik ingeschreven sta, zodat ik altijd, in welke situatie dan ook mijn eigen broek op kan blijven houden.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Het is gewoon niet slim om jezelf niet in te schrijven bij een wbv. Vriendin van mijn zoon moet verhuizen. Haar moeder kan de hoge huur en energie lasten niet meer betalen (zijn mijn oude buren). Indertijd toen wij weg gingen had ik het er met haar over. Zij stond niet ingeschreven. Resultaat: beide 18 jarige dochters raken dakloos. De één trekt bij vriendje in en de ander bij familie. Moeder zelf gaat ook bij iemand in wonen.

    Ik vind dat dus een schoolvoorbeeld van niet vooruit denken. En eigenlijk diep triest dat het zo moet gaan.
  10. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Het gekke is dus, dat het voor een ieder persoonlijk slim is om je in te schrijven bij een woningstichting.
    Maar daarmee wel het cijfer van woningzoekenden giga omhoog krikt.

    Het is m.i. gewoon een vreemd systeem. En als je goed bureaucratie kan lezen, heb je voordeel. En anders kom je in een bak ellende terechtSmile
  11. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Dion
    Waarom doen die gescheiden stelletjes niet aan woningsplitsing.
    Kan toch.
    Studenten zitten ook vaak met zijn tienen in één huis.


    Dat kan soms wat gevoelig liggen.
    Mijn ex bijvoorbeeld, wilde in eerste instantie dat ik naar een ander zonnestelsel ging verhuizen toen ik de scheiding aanvroeg.
    Pas een flinke tijd later werd die straal wat kleiner.
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dat is toch niet ten koste van andere mensen. Niemand heeft er last van dat ik al jaren ingeschreven sta, ik reageer immers op geen enkele woning.
    Het is is zorgen voor mezelf dat ik ingeschreven sta, zodat ik altijd, in welke situatie dan ook mijn eigen broek op kan blijven houden.


    In principe is het wel ten koste van anderen.
    Het effect op de woningmarkt is namelijk exact hetzelfde als urgentie geven aan mensen die kort of niet staan ingeschreven in scheidingssituatie maar dat heeft Rose al 2 keer uitgelegd.
Terug naar de lijst