Gaan jullie overstappen van zorgverzekering?

Gaan jullie overstappen van zorgverzekering? 

Onderwerp van JorisLowie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Dion


    De meeste verzekeraars (restitutie en natura) hebben een contract met alle ziekenhuizen in Nederland, dus ook Emmen.

    Nou das niet helemaal waar. Tenzij je met je bericht ook zegt dat het bij budget polissen anders is. Bij zekur bijv, doen ze niet aan universitaire ziekenhuizen, tenzij er al een behandeling loopt. Bij mijn zoon is er idd afgelopen jaar een rekening vanuit het umcn gedeclareerd en dus kan hij blijven. Bij mijn dochter niet, dus als zij weer haar terugkerende onderzoeken heeft, dan vergoed zekur niet. Dat is een voorwaarde bij zekur.
  2. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Nou das niet helemaal waar. Tenzij je met je bericht ook zegt dat het bij budget polissen anders is.


    Ik had het dus inderdaad over restitutie en naturapolissen. En combinatiepolissen.

    Budgetpolissen niet, maar daar ben ik sowieso geen voorstander van.

    Op de site van PriceWise wordt ook heel duidelijk aangegeven of een verzekering bij alle NL ziekenhuizen een contract heeft afgesloten.

    Het onderscheid tussen een restitutie, combinatie, natura en budget is belangrijker dan het onderscheid tussen de diverse verzekeraars.
    Gezien het feit dat dit in OA draadjes zelden wordt genoemd, is de kennis hierover helaas beperkt en maken veel mensen dus verkeerde keuzes.

    Zekur heeft ook een restitutiepolis die uiteraard duurder is qua premie, maar dan ben je wel voor elke ziekenhuis verzekerd.
    >>LINK<<


    18 dec '20 - 12:29:23 / 18 dec '20 - 12:39:29
  3. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik had er ook al een draadje over geopend!

    >>LINK<<
  4. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Dion


    De meeste verzekeraars (restitutie en natura) hebben een contract met alle ziekenhuizen in Nederland, dus ook Emmen.

    Misschien wel met alle ziekenhuizen, maar niet altijd onbeperkt. Daar kwamen wij vorig jaar achter, toen mijn dochter drie maanden moest wachten omdat de uren voor dat jaar bij een bepaalde behandelaar op waren voor die ziektekostenverzekering. Ik wil niet alleen in januari tot en met september recht hebben op hulp.
  5. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Misschien wel met alle ziekenhuizen, maar niet altijd onbeperkt. Daar kwamen wij vorig jaar achter, toen mijn dochter drie maanden moest wachten omdat de uren voor dat jaar bij een bepaalde behandelaar op waren voor die ziektekostenverzekering. Ik wil niet alleen in januari tot en met september recht hebben op hulp.


    Dat lijkt me iets dat je van tevoren niet kunt weten en daar kun je je polis dan ook niet op uitzoeken.
    Dit kan ook weer omzeild worden met een restitutiepolis, maar betaal je wel meer premie.
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Nee, ik heb wel mijn aanvullende verzekering verlaagd.
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Misschien wel met alle ziekenhuizen, maar niet altijd onbeperkt. Daar kwamen wij vorig jaar achter, toen mijn dochter drie maanden moest wachten omdat de uren voor dat jaar bij een bepaalde behandelaar op waren voor die ziektekostenverzekering. Ik wil niet alleen in januari tot en met september recht hebben op hulp.



    Precies duidelijkheid en zekerheid vind ik dan belangrijker.. Smile

    En alle ziekenhuizen heb ik ook niks aan heb geen auto dus gewoon Emmen Smile
  8. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Dion


    Dat lijkt me iets dat je van tevoren niet kunt weten en daar kun je je polis dan ook niet op uitzoeken.
    Dit kan ook weer omzeild worden met een restitutiepolis, maar betaal je wel meer premie.

    Ik hád altijd een restitutiepolis, tot de IZA die dus ongevraagd wijzigde. Nu heb ik weer een restitutiepolis, bij een andere verzekeraar. Ik wil niet drie maanden moeten wachten op een behandeling omdat de zorgverzekeraar persé zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. De winst gaat namelijk niet naar mij.
  9. JorisLowie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JorisLowie

    Ik zit bij Datzo. Zijn wel iets duurder geworden, maar volgens mij nog steeds 1 van de goedkopere. Waarschijnlijk blijf ik ook wel zitten.
  10. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    Ik heb mijn tandartsverzekering stopgezet en mijn aanvullende verzekering verlaagd. Ik ben niet geswitched, want ik heb een dochter in de beugel en een zoon die er volgend jaar mss aan moet. BIj switchen heb je vaak weer een wachttijd voordat je vergoeding krijgt. Maar door de tandarts verzekering te stoppen en een pakket minder luxe kiezen bespaar ik toch zo'n EUR 40 in de maand.
  11. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Er zijn verzekeraars die zeggen dat je vrije keuze hebt maar in de kleine letters staat dat het toch een naturapolis is maar dat ze met iedereen contract hebben. Dsw is er zo een. Maar ga je dan naar ongecontracteerde psychotherapeut, betaal je mooi flink deel zelf.

    Alleen zuivere restitutie biedt echt vrije keuze. Kijk hier goed naar.

    >>LINK<<
  12. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r
    Al heb je een restitutiepolis. Ga je naar een niet gecontracteerde zorgverlener. De vergoeding is altijd marktconform. Alles daarboven betaal je ook zelf. Een NZA tarief is geen marktconform tarief.
Terug naar de lijst