Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.  

Onderwerp van Anita-G

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Maw.... Alleenstaande ouder, wees gewaarschuwd en regeren is vooruitzien! Zsm inschrijven als woningzoekende dus.
  2. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Ii vind een jaar om alles te regelen niet teveel gevraagd eerlijk gezegd. Daarbij zou iedere jongere zich met 18 in moeten laten schrijven.
  3. Chris055
    geniet van het leven

    Toon alleen de berichten van Chris055
    Hier in de buurt overleed dit jaar alleenstaande moeder en ze liet haar 18 jarige inwonende dochter alleen achter.
    Van de woonstichting mag ze 3 jaar blijven wonen
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Chris055
    Hier in de buurt overleed dit jaar alleenstaande moeder en ze liet haar 18 jarige inwonende dochter alleen achter.
    Van de woonstichting mag ze 3 jaar blijven wonen

    Wauw, dat is fijn!!!

    Ik heb mijn zoon net ingeschreven bij de studentenhuisvesting. Hij kan volgende week al op kamers als hij wil. Smile
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Chris055
    Hier in de buurt overleed dit jaar alleenstaande moeder en ze liet haar 18 jarige inwonende dochter alleen achter.
    Van de woonstichting mag ze 3 jaar blijven wonen


    Geweldig, fijn dat dat kan!
    28 dec '20 - 10:27:19 / 28 dec '20 - 11:09:57
  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Chris055
    Hier in de buurt overleed dit jaar alleenstaande moeder en ze liet haar 18 jarige inwonende dochter alleen achter.
    Van de woonstichting mag ze 3 jaar blijven wonen


    Dat is netjes geregeld!
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Chris055
    Hier in de buurt overleed dit jaar alleenstaande moeder en ze liet haar 18 jarige inwonende dochter alleen achter.
    Van de woonstichting mag ze 3 jaar blijven wonen

    Dat is fijn!
  8. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ik vind het wel heel triest, als je je laatste ouder verliest,met vaak veel lijden vooraf, voor de ouder en de omgeving, en dan ook nog je thuis.

    In wat voor asociaal land leven we? Alles volgens bureaucratische regeltjes en totaal geen invoelingsvermogen meer voor de even nijpende situatie van onze medelanders. Want ze moeten maar weten dat ze zich op tijd moesten inschrijven??
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef malva
    Ik vind het wel heel triest, als je je laatste ouder verliest,met vaak veel lijden vooraf, voor de ouder en de omgeving, en dan ook nog je thuis.

    In wat voor asociaal land leven we? Alles volgens bureaucratische regeltjes en totaal geen invoelingsvermogen meer voor de even nijpende situatie van onze medelanders. Want ze moeten maar weten dat ze zich op tijd moesten inschrijven??


    Ja hoe had je het dan willen hebben Malva?

    We verwachten van mensen dat ze zelf hun zaken regelen. Als volwassen kinderen automatisch het huurhuis van hun ouders zouden erven kwamen er helemaal geen huizen meer in omloop.

    Veel jong volwassenen worden door de corporatie waar gehuurd wordt overigens wel geholpen, krijgen een kleine (studenten) woning bijvoorbeeld. Maar die willen ze dikwijls niet, omdat ze in het huis van hun ouders willen blijven wonen. Omdat die groter is of bekend of mooier.

    Daar was ook onlangs iemand over in het nieuws. Kreeg een flat in een wijk die haar niet aanstond en zocht daarna hulp van radar. Echt belachelijk vond ik dat.
  10. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Eens.
  11. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    quote:
    Dit schreef malva
    Ik vind het wel heel triest, als je je laatste ouder verliest,met vaak veel lijden vooraf, voor de ouder en de omgeving, en dan ook nog je thuis.

    In wat voor asociaal land leven we? Alles volgens bureaucratische regeltjes en totaal geen invoelingsvermogen meer voor de even nijpende situatie van onze medelanders. Want ze moeten maar weten dat ze zich op tijd moesten inschrijven??


    Ik heb er ook moeite mee.

    Toen ik ziek werd, was dit scenario iets wat mij beangstigde. Na het verlies van je ouder, ook je huis te moeten verlaten.
    Mijn kinderen staan al wel vanaf hun 18e ingeschreven, maar desondanks krijgen ze slechts een korte periode om andere woonruimte te vinden.
    Dus nog in het verwerkingsproces moeten ze direct rekening houden met een schop onder de kont.

    Wat velen niet weten is dat de gemeente verantwoordelijk is voor haar inwoners. Dus wanneer een 18+er door t overlijden van diens ouder(s) binnen 6mnd niet meer in de huidige woning kan blijven wonen, behoort de gemeente hun een andere optie aan te reiken.

    Niet ideaal vind ik, maar een 18+er hoeft mijn inziens ook niet in een 1-gezinswoning te verblijven.

    Maar ik vind de overbruggings-termijn van 6mnd nog wel erg kort, waarbij de wachtlijsten voor een woning vaak al boven de 6 jaar liggen. Smile

    Anyway, mijn kids zijn ervoor geïnformeerd & gewaarschuwd mocht het er toch n keer van komen, meer kon ik niet doen.
  12. vera100
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van vera100
    quote:
    Dit schreef scar


    Ja hoe had je het dan willen hebben Malva?

    We verwachten van mensen dat ze zelf hun zaken regelen. Als volwassen kinderen automatisch het huurhuis van hun ouders zouden erven kwamen er helemaal geen huizen meer in omloop.

    Veel jong volwassenen worden door de corporatie waar gehuurd wordt overigens wel geholpen, krijgen een kleine (studenten) woning bijvoorbeeld. Maar die willen ze dikwijls niet, omdat ze in het huis van hun ouders willen blijven wonen. Omdat die groter is of bekend of mooier.

    Daar was ook onlangs iemand over in het nieuws. Kreeg een flat in een wijk die haar niet aanstond en zocht daarna hulp van radar. Echt belachelijk vond ik dat.


    Niet iedere ( alleenstaande) ouder woont in een eengezinswoning, het zijn regelmatig ook huizen die passend zijn voor de achterblijvende jongere. Deze hoeft dan geen andere woning meer te huren, en per saldo verandert dan er niets aan de omloop.
    Mijns inziens zou het “passend zijn” meegenomen moeten worden in de beslissing of de jongere kan blijven in de woning.

    Ik denk dat er nog iets anders speelt, nml dat bij het verstrekken van een nieuw huurcontract vaak de huur met honderden euro’s omhoog gaat, zeker als iemand al lang in de woning woont. Dit geld loopt de WBV dan mis. En daar zit ze WBV niet op te wachten..



Terug naar de lijst