Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.

Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.  

Onderwerp van Anita-G

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef vera100
    Soms wel, soms niet. Soms hebben kinderen ook het voordeel van een koopwoning die al is afbetaald, of waar wel een overlijdensverzekering op zit.

    En dat hebben mensen dus aan de voorkant dan goed geregeld. Niet de verantwoordelijkheid van het rijk, of een corporatie of wat dan ook he?
  2. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef scar

    En dat hebben mensen dus aan de voorkant dan goed geregeld. Niet de verantwoordelijkheid van het rijk, of een corporatie of wat dan ook he?


    Tsjongejonge, de toon. Zo niet passend bij het onderwerp. Smile
  3. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef scar

    En dat hebben mensen dus aan de voorkant dan goed geregeld. Niet de verantwoordelijkheid van het rijk, of een corporatie of wat dan ook he?

    Maar niet iedereen kan dat. En dan zou de overheid toch moeten inspringen, als vangnet voor zwakkeren?
  4. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Maar niet iedereen kan dat. En dan zou de overheid toch moeten inspringen, als vangnet voor zwakkeren?


    Maar hoever ga je daarin? Ik ben het met Scar eens. Mensen moeten zich meer financieel voorbereiden op onverwachte dingen, zoals scheiding, ziekte of overlijden. De zorgstaat bestaat niet meer helaas.
  5. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    dit is ‘n praktische rubriek, gezien waar het geplaatst is
  6. Kinderen moeten gewoon op met 18 jaar inschrijven. Hier is de wachttijd meer dan 10 jaar - de oudste 3 hebben een huis kunnen kopen, de jongste huurt particulier voor een bedrag wat hoger is dan mijn hypotheek.
    Maar er zijn domweg veel te weinig sociale huurwoningen en het zou dus oneerlijk zijn als iemand door domweg bij z'n ouders te blijven wonen "voorrang" krijgt - groepen met voorrang zijn er al teveel. Anders komen de "normale" gevallen helemaal nooit aan de beurt.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Colly


    Tsjongejonge, de toon. Zo niet passend bij het onderwerp. Smile

    Tjonge wat een non-reactie en totaal passend bij het onderwerp < not >. Over jouw toon zal ik maar niets zeggen.

    Vertel mij eens wat er niet klopt? Dat mensen hun zaken moeten regelen zodra ze volwassen worden? Dat snapt toch iedereen??

    Triest als een - welk kind dan ook - een ouder verliest. En jong volwassenen worden ook echt wel geholpen. En half jaar de tijd krijgen om iets anders te zoeken.... het huis leeg te halen... best riant lijkt me. Alleen menig jong volwassenen wil niet de aangeboden optie, dan neemt hij of zij toch het probleem op de eigen schouders??

    Er is geen verzorgingsstaat meer. We moeten het zelf gaan doen. Fact of life.
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Maar niet iedereen kan dat. En dan zou de overheid toch moeten inspringen, als vangnet voor zwakkeren?

    Joh dat gebeurt heel vaak ook. Menig corporatie biedt een alternatieve passende woning aan.

    Zie dat voorbeeld wat ik gaf over radar. Mevrouw wilde alleen niet in die wijk wonen of vind het huis niet zo mooi als dat van haar moeder. Dan roept ze dakloosheid toch over zichzelf heen?
  9. sanny
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van sanny
    quote:
    Dit schreef scar

    Joh dat gebeurt heel vaak ook. Menig corporatie biedt een alternatieve passende woning aan.

    Zie dat voorbeeld wat ik gaf over radar. Mevrouw wilde alleen niet in die wijk wonen of vind het huis niet zo mooi als dat van haar moeder. Dan roept ze dakloosheid toch over zichzelf heen?


    Ik snap je en ben het verstandelijk ook met je eens, maar verdrietig blijft het wel.
    Je verliest niet alleen je ouder, maar ook het huis waarin je opgegroeid bent en waar alle herinneringen liggen.
  10. Julie-ann
    Live life happily

    Toon alleen de berichten van Julie-ann
    quote:
    Dit schreef scar

    En dat hebben mensen dus aan de voorkant dan goed geregeld. Niet de verantwoordelijkheid van het rijk, of een corporatie of wat dan ook he?


    Ik vind jouw manier van schrijven en de toon waarop ik het interpreteer niet fijn in dit draadje

    Ik begrijp wel waar je vandaan komt en dat de verzorgingsstaat op de weg terug is.

    Ik voel wel compassie voor de jongeren die hun ouder verloren hebben en als je 18 bent is dat een hard gelag wat je allemaal moet regelen. Komt erbij naast het verdriet.


    Bij ons moet je minstens 6 jaar ingeschreven staan voor een huis. Laat staan als je net ingeschreven staat op je 18 e en wordt het lastig
  11. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    @AnitaG goed dat je dit aankaart. Het helpt me eraan herinneren dat mijn jongste zich in moet gaan schrijven. Hij is pas net een maand 18 maar toch.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Mimi
    @AnitaG goed dat je dit aankaart. Het helpt me eraan herinneren dat mijn jongste zich in moet gaan schrijven. Hij is pas net een maand 18 maar toch.

    Kijk ook bij studenten huisvesting als hij nog studeert (mbo/hbo/wo).
Terug naar de lijst