Wie heeft er handige foefje voor onthouden paswoorden?

Wie heeft er handige foefje voor onthouden paswoorden? 

Onderwerp van Annett

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik maak zinnetjes met het doel van de website of de app. Voor de Bieb bijvoorbeeld *IleBbdB0 (*IngeleenteenBoekbijdeBibliotheek0).
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Mijn dochter heeft een vinger op mijn mobiel. Ze kan dus altijd bij alles. Ik heb ook een vinger op haar mobiel.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ik maak zinnetjes met het doel van de website of de app. Voor de Bieb bijvoorbeeld *IleBbdB0 (*IngeleenteenBoekbijdeBibliotheek0).

    Dan moet je nog heel veel dingen onthouden hahaha.
  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef scar

    Dan moet je nog heel veel dingen onthouden hahaha.

    Vind je?
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    wachtwoorden zijn bedoeld om te vergeten. Het gaat om het ezelsbruggetje wat je in je hoofd hebt wat maakt dat jij het elke keer kan afleiden.

    niet opschrijven in een fysiek boekje. Ik bewaar alle vertrouwelijke zaken op een versleutelde USB disk.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Vind je?

    Yep. Vind jij van niet?
  7. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef koen
    wachtwoorden zijn bedoeld om te vergeten. Het gaat om het ezelsbruggetje wat je in je hoofd hebt wat maakt dat jij het elke keer kan afleiden.

    niet opschrijven in een fysiek boekje. Ik bewaar alle vertrouwelijke zaken op een versleutelde USB disk.

    Dat klinkt toch een beetje als een knoop in je zakdoek. Alleen waarom zat ook alweer die knoop in je zakdoek. Je moet toch dat ezelsbruggetje zien te onthouden. Smile
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Eric1

    Dat klinkt toch een beetje als een knoop in je zakdoek. Alleen waarom zat ook alweer die knoop in je zakdoek. Je moet toch dat ezelsbruggetje zien te onthouden. Smile



    het is hetzelfde ezelsbruggetje, alleen met bepaalde variaties.

    heel vroeger had ik een spiekbriefje voor pincodes, gebaseerd op een "bekend" rijtje woorden..... bv aap noot mies wim zus jet enz.

    en daar pak je alle 1e, 2e of 3e letters van de woorden, of een mix, gevolgd (of voorafgegaan) door de laatste 2 cijfers van het jaartal, eventueel met een leesteken.
  9. scarlet28
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scarlet28
    Goede tips! ... want ook ik vraag mij regelmatig af wat het wachtwoord ook al weer was of waar ik het heb genoteerd. Soms weet ik het wachtwoord wel, maar blijkt de gebruikersnaam weer iets anders te zijn dan ik verwacht. In mijn notities staat nooit het precieze wachtwoord, maar een synoniem ... op één of andere manier is mijn brein wel in staat om die feilloos te onthouden. Ik zette ze tot nu toe gewoon in mijn telefoonnotities .. maar ik ga er nu eens voor zitten en een eenduidig systeem bedenken, die ook werkt als een wachtwoord ineens uit 12 van "van alles" moet bestaan. Ik neem de leidraad van Scar wel als uitgangspunt en zorgen dat één van je kinderen er ook bij kan is ook een goeie.
  10. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Ik vraag gewoon iedere keer mijn gegevens op en maak een nieuw wachtwoord aanSmileSmileSmile
  11. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    Sommige pasjes gebruik ik erg weinig. Ik ben eens op een dienstreis 2 dagen mijn pincode van mijn creditcard vergeten...vreselijk...ik had niet zoveel geld meer en ik zou 5 dagen in Noorwegen moeten blijven. Gelukkig popte tie op na 2 dagen. Ik heb toen 2 dagen mee gegeten met een collega. De kosten konden toch gedeclareerd worden bij de baas, dus zij had er geen 'pijn'van...maar dat was zo vreselijk genant. Toen had ik bedacht dat ik toch mijn pincode ergens op zou moeten slaan zonder dat het overduidelijk was. Ik heb nu pincodes die ik heel weinig gebruik versleuteld in mijn contacten staan met een niet bestaand telefoon nummer waar de pincode in verwerkt is.

    En mijn moeder verzint inderdaad ook zinnetjes, ik ben helaas niet zo creatief.
Terug naar de lijst