Salarisstrook controleren

Salarisstrook controleren 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Naast controleren (waar ik geen verstand van heb)bewijzen vragen van de bijbehorende overboekingen, met de opeenvolgende afschriften. (Dus niet alleen betaalbewijs salaris maar afschrift waar het onderdeel van uitmaakt en dan een serie)

    Anonimiseer de stroken voordat je ze aan iemand verstrekt


    En belastingaangifte als bewijs laten toevoegen
  2. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef meeuw
    Naast controleren (waar ik geen verstand van heb)bewijzen vragen van de bijbehorende overboekingen, met de opeenvolgende afschriften. (Dus niet alleen betaalbewijs salaris maar afschrift waar het onderdeel van uitmaakt en dan een serie)

    Anonimiseer de stroken voordat je ze aan iemand verstrekt


    Inderdaad heb ik ze geanonimiseerd.

    En goede tip, om koppeling aan bankoverschriften te vragen. Deze persoon werkt hier niet aan mee. Hij is niet zo van de informatie verstrekken. Zo heeft hij voor de bodemprocedure echtscheiding bankafschriften spaarrekeningen ingediend met €1,00 saldo Ik was zo oplettend om te zien dat de geselecteerde periode van het overzicht slechts 1 dag betrof.
    Op het moment dat wij zelfstandig kunnen aantonen dat hij fraudeert kan ze naar de rechter stappen en op grond van valsheid in geschrifte verzoeken voor het op nihil stellen van de alimentatie.
    Wij willen voorkomen dat we loze beschuldigingen uiten, extra bewijs vragen aan hem is insinuerend en dat willen we ook voorkomen.
  3. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef as


    En belastingaangifte als bewijs laten toevoegen


    Die belastingaangiften heeft hij toegevoegd. Die belastingaangiften zijn dus gebaseerd op de salarisstroken waarvan wij vermoeden dat ze gemanipuleerd zijn.
    Belastingdienst doet niet aan waarheidsvinding salarisstroken. En dat snap ik.
  4. Djouni
    Love life

    Toon alleen de berichten van Djouni
    Ik heb je een PB gestuurd.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Al zijn persoonlijke gegevens verwijderd hoor. Geanonimiseerd. Dus ik handel correct.



    Volgens de AVG wellicht, maar verder vind ik je moreel gezien niet goed handelen.
    Wanneer je denkt dat er gefraudeerd wordt, dan meld je dat bij de advocaat. Maar ik zou zelf woest zijn wanneer iemand zo met mijn loonstrook zou omgaan. Je hebt er, voor een vriendin of voor je zelf, niets mee te maken. Je eigen loonstrook, die van je kinderen en evt van een partner kun je bekijken, verder niet.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Die belastingaangiften heeft hij toegevoegd. Die belastingaangiften zijn dus gebaseerd op de salarisstroken waarvan wij vermoeden dat ze gemanipuleerd zijn.
    Belastingdienst doet niet aan waarheidsvinding salarisstroken. En dat snap ik.



    Belastingdienst baseert de aangifte op basis van zijn inkomen, ze hebben wel iets meer bronnen dan alleen zijn inkomen.
  7. quote:
    Dit schreef SSimone


    Die belastingaangiften heeft hij toegevoegd. Die belastingaangiften zijn dus gebaseerd op de salarisstroken waarvan wij vermoeden dat ze gemanipuleerd zijn.
    Belastingdienst doet niet aan waarheidsvinding salarisstroken. En dat snap ik.


    Ga je er dan van uit dat de werkgever de salarisstroken heeft aangepast? Want de belastingdienst krijgt de gegevens over zijn inkomen via de jaaropgave van de werkgever.
  8. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Volgens de AVG wellicht, maar verder vind ik je moreel gezien niet goed handelen.
    Wanneer je denkt dat er gefraudeerd wordt, dan meld je dat bij de advocaat. Maar ik zou zelf woest zijn wanneer iemand zo met mijn loonstrook zou omgaan. Je hebt er, voor een vriendin of voor je zelf, niets mee te maken. Je eigen loonstrook, die van je kinderen en evt van een partner kun je bekijken, verder niet.


    Een advocaat verdedigt je in de rechtbank ja, maar je moet je eigen huiswerk doen. Een advocaat familierecht heeft trouwens beroepsmatig geen kennis van loonstroken tegen het licht houden en die gaat echt niet rechercheren. Haar advocaat heeft heel veel uitzoekwerk laten liggen in haar echtscheidingszaak trouwens. Dus hou maar op over wat advocaten voor je doen. Je moet zelf alles uitgekouwd aanleveren.
    Verder heb je het recht om te mogen onderzoeken. En er is niets mis met de steun van een vriendin.
    Je hebt geen idee waar het allemaal om gaat want ik vertel je helemaal niets mbt de casus.
    Jij maakt mij niet wijs dat jij wel eens hulp hebt gevraagd of hebt gegeven mbt stukken die je niet begrijpt.
    Ik steun mijn vriendin, en zij heeft dat heel erg hard nodig, meer als dat ik hier om privacyredenen kan uitleggen. Denk maar niet dat ik haar om "morele" redenen laat stikken.


  9. Saskia78
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskia78
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Een advocaat verdedigt je in de rechtbank ja, maar je moet je eigen huiswerk doen. Een advocaat familierecht heeft trouwens beroepsmatig geen kennis van loonstroken tegen het licht houden en die gaat echt niet rechercheren. Haar advocaat heeft heel veel uitzoekwerk laten liggen in haar echtscheidingszaak trouwens. Dus hou maar op over wat advocaten voor je doen. Je moet zelf alles uitgekouwd aanleveren.
    Verder heb je het recht om te mogen onderzoeken. En er is niets mis met de steun van een vriendin.
    Je hebt geen idee waar het allemaal om gaat want ik vertel je helemaal niets mbt de casus.
    Jij maakt mij niet wijs dat jij wel eens hulp hebt gevraagd of hebt gegeven mbt stukken die je niet begrijpt.
    Ik steun mijn vriendin, en zij heeft dat heel erg hard nodig, meer als dat ik hier om privacyredenen kan uitleggen. Denk maar niet dat ik haar om "morele" redenen laat stikken.



    Ik kan je niet helpen, schreef net al in een topic, zodra ik cijfers zie, slaan mijn hersenen in een errorstand. Maar ik wil je wel zeggen, wat lief dat je haar wilt helpen. Ik lees wat je schrijft en denk dat je zorgvuldig genoeg bent.
    Jammer dat je een dergelijke ervaring hebt met de advocaat. Nou had ik niet te maken met verdenking van fraude, meer dat er gedacht werd, die Sas die snapt er toch de ballen niet van, dus ik zeg gewoon dat het allemaal wel goed zit. Mijn advocaat wilde alles wel voor me uitzoeken, uitleggen, nagaan, niets was te gek, om voor mij duidelijk te krijgen wat de consequenties waren van bepaalde acties en reacties. Toen het duidelijk werd dat ik niet alles klakkeloos aan had genomen, maar bij een advocaat neer had gelegd om het van mij over te nemen, was het klaar met de verhaaltjes en waren alle loze beloften, dreigementen en insinuaties van de baan. Nog altijd blij met die advocaat. Ik hoop dat jullie iemand vinden die je vriendin goed bij kan staan. Misschien iets voor het juridisch loket?
  10. quote:
    Dit schreef SSimone

    Verder heb je het recht om te mogen onderzoeken. En er is niets mis met de steun van een vriendin.


    Het recht te mogen onderzoeken wil niet zeggen dat je met het loonstrookje van een (voor ons) vreemde aan de haal kan gaan. Dat je vriendin steun nodig heeft begrijp ik, maar dit is niet de juiste weg.
    Hulp vragen mbt tot stukken die je niet begrijpt kan, maar dan moeten ze wel van jezelf zijn.

    In mijn ogen ben je gruwelijk fout bezig en eerlijk gezegd degene die een mening wil geven over de loonstrookjes ook.
  11. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    quote:
    Dit schreef frida_m


    Ga je er dan van uit dat de werkgever de salarisstroken heeft aangepast? Want de belastingdienst krijgt de gegevens over zijn inkomen via de jaaropgave van de werkgever.


    Ik acht hem tot alles in staat. Erg he? Maar ik kan nu nog nergens van uitgaan, wel ben ik in onderzoek.
    Of hij heeft zonder werkgever zelf loonstroken gemaakt tbv zijn partneralimentatieverzoek. Dan snap ik nu dat bij de belastingdienst andere gegevens bekend zijn. Waarvoor dank, dat had ik zelf nog niet bedacht.
    Of de werkgever en de ex hebben samen gespannen in het creeren van loonstroken die voor beide voordelig zijn. Voordeel voor werkgever zou het lage uurloon zijn, goedkope arbeidskracht.
    En nee, ik kan niets meer vertellen over deze casus ivm privacy dus niks verduidelijken of verdedigen en zo.
    En ja, dit gaat ver en indien waar erg uitzonderlijk. I know.....



  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Het recht te mogen onderzoeken wil niet zeggen dat je met het loonstrookje van een (voor ons) vreemde aan de haal kan gaan. Dat je vriendin steun nodig heeft begrijp ik, maar dit is niet de juiste weg.
    Hulp vragen mbt tot stukken die je niet begrijpt kan, maar dan moeten ze wel van jezelf zijn.

    In mijn ogen ben je gruwelijk fout bezig en eerlijk gezegd degene die een mening wil geven over de loonstrookjes ook.



    Ik wilde een heel verhaal typen maar dat is niet nodig. Zeker heb ik weleens een vraag gehad over Mijn loonstrookje. Maar niet over dat van mijn ex of van zijn vriendin om maar ff een vb te noemen.
    Mijn advocaat was heel goed in staat om te beoordelen of mijn ex financieel kloppende info aanleverde en heeft ook de alimentatieberekening gedaan, wanneer jouw of haar advocaat dat niet kan, ligt dat eerder aan die advocaat of het kantoor waar degene mee in zee is gegaan.
    Nogmaals jij hebt niets te maken met dat loonstrookje van een ander, daarvoor heb je toestemming van de persoon in kwestie nodig en idd het hier delen vind ik echt niet kunnen.
    Ik hoef de casus niet te weten, er is geen reden denkbaar waardoor je het goedpraat.


    En nee ik heb ook nooit persoonlijke stukken privé hoeven te beoordelen of ingezien van iemand anders dan mijzelf en ten tijden van de scheiding van ex en zijn vriendin. Ik zou het ook niet in mijn hoofd gehaald hebben om iemand anders dan mijn advocaat daarin te delen. Ik zou ook van een vriend of vriendin geen stukken willen zien van zijn of haar ex, echt een dikke vette No Go
Terug naar de lijst