Het moestuinseizoen begint weer!

Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Nog geen asperges vandaag...

    Wel bloesen in verschillende boompjes en struiken. Nectarine, kersen, appel, blauwe bes, kruisbes en rode bes.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Prachtige foto’s Nienke.
  3. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Nog geen asperges vandaag...

    Wel bloesen in verschillende boompjes en struiken. Nectarine, kersen, appel, blauwe bes, kruisbes en rode bes.



    Hopelijk niet de bloesem bevroren vannacht. Ik vrees t erste met min 1 vannacht hier en me appel en kersen bloesem
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Mijn telefoon gaf min drie aan vannacht.
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik hoop het ook niet. Ik vond het niet echt heel koud en de ruiten van de auto waren niet bevroren... hopelijk....
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik hoop het ook niet. Ik vond het niet echt heel koud en de ruiten van de auto waren niet bevroren... hopelijk....



    Met - 1 gaat het met de bloesem nog wel goed, ze kunnen wel iets hebben. Verder is het afwachten elk jaar hoe het is, tot half mei is er nachtvorst mogelijk en vorig jaar hebben we dat zelfs nog later gehad. Hoogstamfruit nemen verhinderd ook dat risico, maar dat duurt lang en neemt veel tijd in beslag.
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik las vandaag over zeveblad, dat heb ik veel in mijn tuin, je kunt het gewoon eten. Dus vandaag heb ik een deel spinazie (allereerste oogst uit eigen tuin dit jaaSmile) En een deel zevenblad gestoofd. Was lekker! Morgen eens een pesto van zevenblad maken!

    Dat zijn al een paar gratis onkruidmeersels uit mijn tuin; posteleinpesto en zevenbladpesto!
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik las vandaag over zeveblad, dat heb ik veel in mijn tuin, je kunt het gewoon eten. Dus vandaag heb ik een deel spinazie (allereerste oogst uit eigen tuin dit jaaSmile) En een deel zevenblad gestoofd. Was lekker! Morgen eens een pesto van zevenblad maken!

    Dat zijn al een paar gratis onkruidmeersels uit mijn tuin; posteleinpesto en zevenbladpesto!



    Goed bezig.

    Alhoewel ik zevenblad wel heel vervelend onkruid vindt.
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ja, dat klopt Rose, het woekert enorm. Maar bij mij tiert het onkruid sowiso welig. Ik laat stukken gras ongemaaid en achterin mag er vanalles. Ik ben nu ook een paar prachtige paardebloembosjes staan. Overal waar ze opkomen waar ik dat niet wil, gaat het naar de cavias. Ik weet eigenlijk niet of ze ook zevenblad lijsten.

    Ik heb net brandnetelsoep met zevenbladpesto gegeten. Heerlijk en het schijnt te helpen tegen voorjaarsmoeheid. Niet daar ik dat last van heb maar leuk om te weten.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ja, dat klopt Rose, het woekert enorm. Maar bij mij tiert het onkruid sowiso welig. Ik laat stukken gras ongemaaid en achterin mag er vanalles. Ik ben nu ook een paar prachtige paardebloembosjes staan. Overal waar ze opkomen waar ik dat niet wil, gaat het naar de cavias. Ik weet eigenlijk niet of ze ook zevenblad lijsten.

    Ik heb net brandnetelsoep met zevenbladpesto gegeten. Heerlijk en het schijnt te helpen tegen voorjaarsmoeheid. Niet daar ik dat last van heb maar leuk om te weten.



    Brandnetel is ook zuiverend, van zevenblad moet ik het opzoeken.

    Ooit hadden we een tuin van 2000m2 en het achterste deel was omzoomd met bomen, daaronder stonden altijd brandnetels, voor de vlinders/rupsen. Maar daar was ik de ruimte voor. Kippen liepen in de winter ook los, in de zomer niet want ik wilde geen poep op het terras.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Mijn knoflook en de sla hebben de winter overleefd. De tijm, pittige basilicum en de uitjes ook en in de ene zak gedaan. De aardbeien van de ene zak in de grotere zak gedaan. Die zak heb ik zelf geknutseld van iets anders. De aardbeien zitten met de wortels in de hoofdzak.
    In de bak eenjarige gezaaid en stokrozen.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Crea Rose!

    Vandaag kwam dochter thuis. Eerst even de moestuintjes checken... zou het in de genen zitten?
    Plaatje
    Plaatje
Terug naar de lijst