Vlooien druppels

Vlooien druppels  

Onderwerp van Indigo

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    In advantage, advantix en bolfo gold zit imidacloprid. Dit middel is sinds kort verboden omdat het de bijen populatie aantast.

    Maar wat Geanna al zei, om een vlo te doden heb je een gif nodig. Dus je zult iets moeten. Smile Het is natuurlijk ook wat anders als je dat spul op gewassen spuit of op je hond.
  2. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Je kan ook schapenvet met knoflook in een pompje kopen. Over de brokken heen.

    >>LINK<<
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik geef ook avantix
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar
    Ik geef ook avantix

    Advantix is voor katten niet goed, dus daar even op letten.

    Dit product is extreem giftig voor katten en zou fataal kunnen zijn vanwege de specifieke fysiologie van katten, die sommige verbindingen zoals permethrine niet kan afbreken.


    Advantage is een prima alternatief, daar zit, net als bij advantix, imidacloprid in, maar niet het giftige permethrine.

    Hier meer info over vergiftiging met permethrine.
    >>LINK<<
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Advantix is voor katten niet goed, dus daar even op letten.


    Nee voor de katten heb ik avantage.

    Ik koop echt hondenspul voor de honden en kattenspul voor de katten.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar


    Nee voor de katten heb ik avantage.

    Ik koop echt hondenspul voor de honden en kattenspul voor de katten.

    Maar ze liggen tegen elkaar aan, op elkaars kussen.... Daar gaat het meer om. Misschien likken de katten de honden?
  7. Jane73
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jane73
    De dierenarts heeft Stronghold aangeraden dat heb ik een paar keer gegeven. Dit is ook het enige pipet middel waar mijn katten tegen kunnen. Via de hondenschool heb ik nu een natuurlijk middel gekocht: Stop! Animal Bodyquard Druppels. Dat zijn plantaardige druppels, het ruikt wel lekker, ik weet nog niet hoe effectief het is.
  8. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo

    Ik heb Adventix ingedruppeld van staart tot kop. Heb nog 1 pipet over voor volgende keer begin juni.
    Heb ook nog twee pipetjes Vectra 3D hond liggen heeft iemand daar ervaring mee?

    Stronghold heb ik ook nog 2 pipets liggen dat gaf ik aan mijn grote konijnen . Maar die heb ik niet meer.
    Gooi ik maar weg denk ik. Nog wel tot 2023 goed

    Dat knoflookschapen vet vind ik een beetje ingewikkeld qua effectieve werking , omdat mijn hond gevoelig is voor hotspots, onthoud het wel .

    Vlooien of teken band heb ik nooit gebruikt geen ervaring mee . Ben ik niet zo weg van een gif band om de nek . Maar misschien is dat wel veiliger ?
    7 apr '21 - 12:09:09 / 7 apr '21 - 12:46:32
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Maar ze liggen tegen elkaar aan, op elkaars kussen.... Daar gaat het meer om. Misschien likken de katten de honden?


    Nee doen ze niet, ik heb nog nooit een van mijn katen een hond zien likken. Ze liggen ook nooit tegen elkaar aan, wel bij elkaar in de buurt.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar


    Nee doen ze niet, ik heb nog nooit een van mijn katen een hond zien likken. Ze liggen ook nooit tegen elkaar aan, wel bij elkaar in de buurt.

    Dan is er geen risico.
  11. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dan is er geen risico.

    Oh gelukkig. Ik had aan die kruisbestuiving helemaal nooit gedacht trouwens, slim van je.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar

    Oh gelukkig. Ik had aan die kruisbestuiving helemaal nooit gedacht trouwens, slim van je.

    Ja het is bij mij de voornaamste reden om een middel te gebruiken wat geen kwaad kan bij katten. Ben als de dood dat ze ziek worden van een vlooienmiddel.
Terug naar de lijst