Bij mij inschrijven

Bij mij inschrijven  

Onderwerp van Nance

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Nance zelf op 3 mei 2021 om 08:14:33

Terug naar de lijst
  1. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance

    Ik heb de reacties gelezen,

    Hij woont, door omstandigheden, bij zijn opa en oma nu, en dat is niet meer houdbaar. Hij heef al studiefinanciering voor een uitwonende.

    Hij studeerd, een uitkering is nog lang niet nodig, ik gok nooit.

    Misschien moet ik even langs de woningbouw, misschien kunnen die nog moeilijk doen.

    In het studentenhuis, het contract staat op naam van mijn dochter, die zich niet in Tilburg heeft ingeschreven omdat ze dan van huisarts moet wisselen, en dat is nu even geen.optie. Ik weet niet of hij zich dan daar kan inschrijven.

    Eigenlijk wil hij hier ingeschreven staan, zodat de post niet op een algemene deurmat valt, hij hier een huisarts kan zoeken, en hij echt bij opa en oma weg is.

  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Nance
    Ik heb de reacties gelezen,

    Hij woont, door omstandigheden, bij zijn opa en oma nu, en dat is niet meer houdbaar. Hij heef al studiefinanciering voor een uitwonende.

    Hij studeerd, een uitkering is nog lang niet nodig, ik gok nooit.

    Misschien moet ik even langs de woningbouw, misschien kunnen die nog moeilijk doen.

    In het studentenhuis, het contract staat op naam van mijn dochter, die zich niet in Tilburg heeft ingeschreven omdat ze dan van huisarts moet wisselen, en dat is nu even geen.optie. Ik weet niet of hij zich dan daar kan inschrijven.

    Eigenlijk wil hij hier ingeschreven staan, zodat de post niet op een algemene deurmat valt, hij hier een huisarts kan zoeken, en hij echt bij opa en oma weg is.



    Mijn dochter woont al jaren niet meer thuis maar heeft gewoon hier haar huisarts, tandarts en mondhygiëniste aangehouden.
    Geen enkel probleem.
    Je bent niet eens verplicht om je bij een huisarts in te schrijven.
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    volgens de wet moet je jezelf inschrijven op het adres waarop je het meerdendeel van de week verblijft. Geldt voor jouw dochter, en ook voor haar vriend.

    Meewerken aan een-of-andere constructie op basis van vage argumenten daarmee geef je helemaal het verkeerde voorbeeld.
  4. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Nance
    Ik heb de reacties gelezen,

    Hij woont, door omstandigheden, bij zijn opa en oma nu, en dat is niet meer houdbaar. Hij heef al studiefinanciering voor een uitwonende.

    Hij studeerd, een uitkering is nog lang niet nodig, ik gok nooit.

    Misschien moet ik even langs de woningbouw, misschien kunnen die nog moeilijk doen.

    In het studentenhuis, het contract staat op naam van mijn dochter, die zich niet in Tilburg heeft ingeschreven omdat ze dan van huisarts moet wisselen, en dat is nu even geen.optie. Ik weet niet of hij zich dan daar kan inschrijven.

    Eigenlijk wil hij hier ingeschreven staan, zodat de post niet op een algemene deurmat valt, hij hier een huisarts kan zoeken, en hij echt bij opa en oma weg is.


    Ik zou er voor zorgen dat ik niet de ellende van een ander in huis haal.
  5. quote:
    Dit schreef MaNu

    Ik zou er voor zorgen dat ik niet de ellende van een ander in huis haal.

    Mee eens. 't Is allemaal lief bedoeld, maar niet doen.

    Nance, je twijfelt zelf ook, bij twijfel niet inhalen.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Waarom zou de wbv moeilijk doen? Interesseert ze echt niet wie er op jouw adres ingeschreven staan. Hij kan een brievenbus huren voor de post.
  7. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Volgens de wet moeten je dochter en vriend zich inschrijven in de gemeente waar ze op kamers wonen.

    Als de gemeente erachter komt dat je dochter en vriend niet op jouw adres wonen, kunnen ze een boete opleggen.
    En ze zullen alsnog overgeschreven moeten worden (of allebei bij jou intrekken)
    Bij je dochter zal dat risico niet zo groot zijn, bij vriend al groter.
    Wellicht dat de algoritmes van de gemeente de vriend eruit pikken en dat je controle krijgt.

    Ander risico is als de vriend schulden heeft de deurwaarder bij jou beslag kan leggen.

    Tandarts en mondhygiëniste kan ze gewoon aanhouden als ze in andere stad staat ingeschreven.
    Mijn tandarts is ook niet in mijn woonplaats.
    Huisarts weet ik niet.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Huisarts is niet verplicht, wel verstandig.

    En idd, dat van die boete vond ik ook indertijd toen dochter op kamers ging.

    Info over inschrijven bij iemand waar je niet woont:
    >>LINK<<
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Huisarts moet binnen 10 min bij je kunnen zijn.
    Dat is verplicht hier tenminste wel.

    Dochter kan niet hier blijven 15 van hier naar haar nieuwe woning.

    Tandarts maakt niet daar ga jij heen en komt niet bij jou.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Huisarts moet binnen 10 min bij je kunnen zijn.
    Dat is verplicht hier tenminste wel.

    Dochter kan niet hier blijven 15 van hier naar haar nieuwe woning.

    Tandarts maakt niet daar ga jij heen en komt niet bij jou.

    Is niet verplicht. Wel gewenst en grond om te mogen weigeren in de praktijk.
    Plaatje
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Is niet verplicht. Wel gewenst en grond om te mogen weigeren in de praktijk.



    Oww oké dochter mag hier niet blijven ieder geval..

    is wel iets om na te vragen denk ik Smile
  12. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Maar kan een huisarts je ook uitschrijven als je eenmaal ingeschreven stond en je gaat verhuizen?

    En bij studenten is het zo dat ze de helft van de tijd (weekends, vakanties) toch nog vaak thuis zijn en daar kunnen ze ook een huisarts nodig hebben.
    Dus inschrijving in studentenstad of ouderlijke woonplaats maakt m.i. dan niet zoveel uit.
Terug naar de lijst