Nieuwe laptop (en dockingstation) voor Photoshop - titel aangepast (july 10th) 

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Cees
    Het gaat hard met die lagen hoor. Smile
    De foto van de bankjes van Cootje heeft al iets van 30 lagen Smile

    Wat ik wel grappig vind is dat ik een beetje de indruk krijg dat je alle rand voorwaarden/ gewenstheden ( harde schijf , schermen , docking station ) Smile al voor elkaar hebt behalve . . . . . ..


    Haha...idd...De volgorde is nog andersom 😉,

    Maar de insteek was eerst een goede werkplek voor mn baan te creëren...

    Toen ik die had...en toen ik die leuke photoshop cursus deed 😍, en mn laptop traag bleek en af en crashte , leek t mij een mooi moment (na 7 jaar voor nieuwe laptop....

    Maar dat zoo moeilijk zou zijn, vooral dat Dockingstation gedoe 🙄🤔🙄, daar verbaas ik me zo over...

    In mijn beleving is dat 'gewoon' een soort van verdeelxentrum...

    Maar begrijp dat niet waarom r soms wel en soms niet compatibel is 🤔.


    I
  2. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef WilM
    Als je veel grafisch werk gaat doen, moet je ook letten op het videogedeelte.

    De Acer Swift heeft een Intel Iris Xe-videokaart (alhoewel ik ook GeForce MX350 lees; zou kunnen dat er 2 videokaarten in zitten, maar dat kan ik zo snel niet terugvinden in de specificaties) met gedeeld videogeheugen. Dat betekent dat de videokaart ook nog eens een deel van die 16 GB werkgeheugen afsnoept. Als Cees 16 GB voor Photoshop al mager vindt, dan is 16 GB minus een paar GB voor de videokaart nog een stuk magerder.

    In je mail van gisteren linkte je naar de Acer Predator Triton. Die heeft een RTX 2060-kaart die niet alleen ruim 4x zo snel is als de Iris Xe en de GTX350, maar ook nog eens 6 GB videogeheugen heeft. De CPU van de Predator is een generatie ouder dan van de Swift, maar toch nog zo'n 20% sneller (hexacore ipv quadcore). Daar staat dan weer tegenover dat de Predator 2x zo zwaar is en waarschijnlijk ook 2x zoveel stroom verbruikt (en dus ook meer warmte produceert).

    De Acer Travelmate die je linkte heeft inderdaad een wat tragere processor, maar ook nog eens een (iets) tragere videokaart (MX250; scheelt zo'n 10% met de MX350). Daar staat tegenover dat 'ie weer wel 2GB videogeheugen heeft.

    De HP is qua CPU en video gelijk aan de Swift. Voordeel is wel dat 'ie 2 Thunderbolt-poorten heeft (wauw, zeg ik zomaar iets positiefs over een HP-computer Smile).

    Nog iets om in overweging te nemen: de Swift heeft een glanzend scherm en de andere genoemde laptops een mat/ontspiegeld scherm. Als ik het goed heb begrepen heeft een glanzend scherm een betere kleurweergave, maar zelf vind ik het zwaar irritant om naar te kijken, omdat je hele omgeving erin weerspiegeld wordt; je wilt ook zeker geen raam achter je hebben (helaas spreek ik uit ervaring).

    Let ook op dat dat docking station uit je laatste link waarschijnlijk alleen maar goed werkt als de laptop een Thunderbolt-poort heeft. Ik kan in de specificaties van de Acers niet terugvinden dat er videosignalen over de USB-poort kunnen worden verstuurd; in dat geval heeft die docking station dus geen nut als je er beeldschermen op wilt aansluiten. Tenzij er bij de docking station nog software wordt geregeld die videosignalen over je USB weet te rommelen, maar dat gaat dan via je CPU en zul je merken in performance.


    Dat moet ik weer even laten landen hoor 🤔,

    - Acer Swift 5 pro SF 514-55T (512GB) heeft Thunderbolt 4 (1)
    - Acer Swift 5 SF 514-55T (1TB) heeft Thunderbolt 4(1)

    - Acer travelmate p6 heeft 2 Thunderbolt 3

    - Hp elitebook heeft 2 Thunderbolt 4 met USB -C

    Ik ben nog even aan het denken waarom de Acer Predator Triton afviel, dat was vanwege de helderheid, lager aantal nits, en dat is juist bij photoshop fijn , 'hoog' nitsgehalte
    Smile (als ik t goed begrijp)

    Ik moet glimlacen om jou w glimlach bij de Nitra (jouw Nitra).

    Als ik naar de thunderbolts kijk, dan lijkt de travelmate minder aantrekkelijk. En HP, dus toch handig (want 2 thunderbolts).

    Mischien morgen nog eens bellen (of een mailtje) met HP of huidig dockingstation (2013 slim dock) echt wel compatible is met HP elitebook, alhoewel t min punt blijft dat de accu niet vervangen kan worden.


    Over video geheugen moet ik nog wat lezen, ik weet niet of ik t begrijp

    Nog steeds staan zijn de 'Acers' favoriet...
    11 jul '21 - 21:11:26 / 11 jul '21 - 21:46:00
Terug naar de lijst