Ervaringen met online bril kopen

Ervaringen met online bril kopen  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef tinkerbella


    Ik vind ze ook best dik, ik heb zelf - 6,50 maar die zijn ook zo.
    Ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent plus ik vind het ook duur dan, want uiteindelijk betaal je extra voor de opties.
    Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, je hebt ook nog goedkopere glazen maar dan niet veel extra's.
    Het ziet er niet echt dun uit, hebben ze wel echt de glazen zo dun geslepen, ik heb het eens gehad met een zonnebril, die waren te dik geslepen, bleek een fout te zijn.

    Hij heeft gemeten. Vanwege half randloos kan het glas ook niet te dun, zei hij, want dan zou het barsten. Beter was het om volledig rand te doen.
  2. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Maar als je de lens kwijt raakt, heb je geen reserve opties toch?


    Nee, klopt...maar dit is een hele grote lens. Denk dat je die maar zo niet kwijt bent.
  3. quote:
    Dit schreef Dayenne
    Maar als je de lens kwijt raakt, heb je geen reserve opties toch?

    Ik draag al 45 jaar lenzen en ben er in al die jaren één kwijtgeraakt. Was ook nog een beetje domme actie ook.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Piep


    Nee, klopt...maar dit is een hele grote lens. Denk dat je die maar zo niet kwijt bent.

    Oh daar heb ik wel eens over gehoord idd. Beslaat een groot deel van je zichtbare oog, toch? Bij zoon is daar even sprake van geweest toen hij ineens heel snel achteruit ging. Hij is stabiel nu.
  5. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Oh daar heb ik wel eens over gehoord idd. Beslaat een groot deel van je zichtbare oog, toch? Bij zoon is daar even sprake van geweest toen hij ineens heel snel achteruit ging. Hij is stabiel nu.


    Precies dat inderdaad. Mijn oogvocht is niet goed gereguleerd en daardoor zie ik dubbel. Deze lens houd het vocht vast op het oog.
  6. K2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van K2
    Ik ben heel tevreden met de brillen die ik online kocht.
    Mijn oudste kan niet meer slagen online, die heeft te veel astigmatisme
    Ook bij Eyewish en Specsavers is het montuur op een gegeven moment gewoon op. Ik heb maar + 2.5 multifocaal (ja, op beide een plus-afwijking, lezen en veraf), dus dikte van de glazen is voor mij geen probleem.
    De prijs van de bril is voor mij wel belangrijk,.daarom doe ik af en toe een online bril er tussendoor. Ik meet met een liniaal mijn huidige montuur en zorg zo dat het allemaal past.
    Grootste miskoop - gewoon bij de opticien, dus niet online - was een computerbril. Onnodige uitgave, achteraf.
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef K2
    Ik ben heel tevreden met de brillen die ik online kocht.
    Mijn oudste kan niet meer slagen online, die heeft te veel astigmatisme
    Ook bij Eyewish en Specsavers is het montuur op een gegeven moment gewoon op. Ik heb maar + 2.5 multifocaal (ja, op beide een plus-afwijking, lezen en veraf), dus dikte van de glazen is voor mij geen probleem.
    De prijs van de bril is voor mij wel belangrijk,.daarom doe ik af en toe een online bril er tussendoor. Ik meet met een liniaal mijn huidige montuur en zorg zo dat het allemaal past.
    Grootste miskoop - gewoon bij de opticien, dus niet online - was een computerbril. Onnodige uitgave, achteraf.


    Ik heb ook ongeveer die sterkte, echter linkeroog is een niet behandeld lui oog, en is daardoor niet optimaal. Eerste bril ook bij plaatselijke dure opticien, was een drama waar ik niet meer aan wil denken...

    Wil je vertellen waarom de computerbril bij de opticien onnodig was, wat draag je dan als je achter je beeldscherm zit (ik ga er zomaar vanuit dat dat ws wel het geval is).

    Mijn zonnebril van Charlie is nog niet binnen ik ben heel benieuwd...
    Ik heb eerlijk gezegd niet gelet op de -neusbreedte, heet dat zo ?
    Pd is wel juist ingevuld, ik ben heel benieuwd ik kijk er zelfs naar uit, dat heb ik nog niet eerder gehad met een bril 🙂
  8. eva_eva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van eva_eva
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik draag al 45 jaar lenzen en ben er in al die jaren één kwijtgeraakt. Was ook nog een beetje domme actie ook.


    Ik ook zoiets in 30 jaar. Ik doe ook heel lang met mijn harde lenzen, 8 a 10 jaar wel. Ben een hele makkelijke en tevreden lenzengebruiker. Met min 8 en min 9 is een bril dragen ook niet zo fijn meer, het beeld wordt dan erg verkleind. Ik heb wel een reservebril. Maar mocht ik ooit één kwijt zijn, opticien bellen en de volgende dag heb ik een nieuwe, zo lang zit je niet zonder hoor.

    Succes met je lenzen Piep!
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Die dunne glazen bij hoge sterktes zijn wel erg duur hoor, weet ik uit ervaring.



    Ex was zo een 300 euro per glas kwijt...
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Piep


    De dikte van het glas zit niet alleen in de sterkte, maar ook in het model dat het glas geslepen wordt. Hoe breder het glas, hoe dikker de uiteinden. En zeker bij glasbrillen valt dat op. Mijn opticien berekent dat altijd, hoe dik het glas zal zijn



    En ook nog waar je de glazen koopt, pearle enzo hebben minder mooie glazen dan een duurdere opticien is mijn ervaring
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Piep


    Denk niet dat ze mijn glazen daarvoor leveren..ook niet bij pearl 😉. Overigens ben ik zo ver dat er geen glas meer is voor mijn oogproblemen en ik een medische contactlens moet krijgen. Dus ik ga voor het eerst in mijn leven contactlenzen dragen...ben benieuwd hoe me dat bevalt.



    Ik vond nachtlenzen een verademing, die draag je alleen snachts, maar geen idee of dat Voor jouw ogen kan
  12. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Nachtlenzen klinkt idd. geweldig , maar ik kon niet aan lenzen wennen, te lukte me gewoon niet die dingen in mn ogen te krijgen...., en als t dan zit, ging t weer, maar om ze er dan uit te krijgen, dat was helemaal lastig,

    Hoe doe je dat trouwens, wennen aan lenzen ? nou ja, dat is misschien voor een ander draadje.
    Laten we eerst die bril maar eens voor elkaar krijgen ;-)
Terug naar de lijst