Nieuwbouw 

Onderwerp van Jako

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Imke

Leuk vooruitzicht Smile!

Ik vraag mij bij nieuwbouw ook af hoe je dat met je bestaande huis doet. Die heb je vast al verkocht en op een bepaalde datum moet je daaruit. Maar wat als de bouw van je nieuwe appartement uitloopt?

Wij hadden toen een aantal maanden speeltijd genomen. Helaas kwam het niet goed uit.
    Je kan dan 2 dingen doen: vragen aan de kopers of zij uit willen stellen (mogen zij weigeren)
    Of het huis uit en tijdelijk een alternatief verzinnen. Wij hebben toen 1 maand bij haar opa en oma op zolder gewoond. Heel grote woonzolder hadden ze, met eigen badkamer. Koken was of combi-magnetron maaltijden (amper gedaan), of meeeten bij opa/oma of bij haar of mijn ouders.
    Was wel even een uitdaging om alle spullen voor die maand op te slaan. Maar tegenwoordig heb je bedrijven als Suregard enz. Tijdelijke opslagruimtes huren. Prijs vind ik wel meevallen als het tijdelijk is.
  2. Sanni66
    Gewoon ik

Toon alleen de berichten van Sanni66
    Ik woon sinds 2 wk in een nieuwbouw woning. Geen koophuis.
    Hou rekening met veel bouwgrond in de tuin.
    Ik heb de muren gewoon laten verven gaat prima.
    De kosten liggen hoger als een bestaand huis maar je kunt het wel naar eigen smaak inrichten zonder te renoveren.
  3. Caroline
    Met wallen en opstaan

Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef Jako

Uitzicht op het water komt pas september in de verkoop. Bij het zwembad is al uitverkocht. Dan heb je nog bij de haven, maar dat is ook uitverkocht. Dan heb je nog iets met uitzicht op de N57, neh.

Idee is in de polder met uitzicht op de akkers (afhankelijk van welk huis) 😉

Aha, het hofje.
  4. Jako
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Jako

quote:
    Dit schreef Caroline

Aha, het hofje.

Ook Google weet niet wat je daarmee bedoelt, maar het gaat om project De Akkerranden Smile
  5. Evert1963
    even niks.....

Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Imke

Leuk vooruitzicht Smile!

Ik vraag mij bij nieuwbouw ook af hoe je dat met je bestaande huis doet. Die heb je vast al verkocht en op een bepaalde datum moet je daaruit. Maar wat als de bouw van je nieuwe appartement uitloopt?

Ik heb idd mijn huis al verkocht, zit nu tijdelijk (ongeveer 1 1/2 jaar) in een huurhuis, kan dus per maand opzeggen.

Ik denk dat het zolang de huizenprijzen stijgen, financieel niet de beste manier is. Maar t voordeel voor mij is emotionele rust en weten met welke bedragen je kan rekenen.
  6. josien1
    A happy girl

Toon alleen de berichten van josien1
    Ik heb 6 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht. Inderdaad heb je een periode dubbele lasten. In ons geval, prefab projectbouw, een maand of 8. Het project naast ons, traditionele bouw is erg laat opgeleverd, duurde 2 jaar. Let in de aannrmingsovereenkomst op de termijn werkbare dagen en zorg dat je dat, vermeerderd met niet werkbare dagen, kunt overbruggen qua dubbele lasten. Momemteel is er enorme schaarste aan personeel en bouwmateriaal. Hierdoor kan die termijn wel eens lang zijn Qua bouwmateriaal: de prijzen stijgen enorn. Wees allert op bedingen waarin prijsstijgingen aan jou worden doorbelast. Bouw met een bouwer die bouwt met een afbouwgarantie, bijvoorbeeld bouwgarant, zodat je huis afgebouwd wordt, mocht het bouwbedrijf failliet gaan. Kosten: keuken, badkamer, vloer, muren, raambekleding, tuin, bestrating, schutting etc.. Als je nu nieuw bouwt liefst gasloos, warmmtepomp, zonnepanelen.
    Na aankoop: woz belasting en eigenaarsdeel waterschapsbelasting, overlijdensrisicoverzekering, opstalverzekering, eventueel woonlastenverzekering, eigen woningforfait, onderhoudsabo verwarmingsapparatuur en spaarpotje onderhoud zijn ook kosten waarmee je te maken krijgt
  7. Caroline
    Met wallen en opstaan

Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef Jako

Ook Google weet niet wat je daarmee bedoelt, maar het gaat om project De Akkerranden Smile

Oh die met vrij uitzicht achter zijn fraai zeg.
  8. josien1
    A happy girl

Toon alleen de berichten van josien1
    Bij nieuwbouw na oplevering wel een poosje bouwdrogers in het huis zetten, anders te veel vocht in woning en dan trekken je houten of laminaat vloeren krom.

Ook is er de eerste periode erg veel bouwstof in nieuwbouwwoningen. Je hebt dan steeds laagjes fijn wit stof overal. Je hebt geen idee waar het vandaan komt. Kan maanden duren.

9. Jako
    Abonnee

quote:
    Dit schreef josien1
    Ik heb 6 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht. Inderdaad heb je een periode dubbele lasten. In ons geval, prefab projectbouw, een maand of 8. Het project naast ons, traditionele bouw is erg laat opgeleverd, duurde 2 jaar. Let in de aannrmingsovereenkomst op de termijn werkbare dagen en zorg dat je dat, vermeerderd met niet werkbare dagen, kunt overbruggen qua dubbele lasten. Momemteel is er enorme schaarste aan personeel en bouwmateriaal. Hierdoor kan die termijn wel eens lang zijn Qua bouwmateriaal: de prijzen stijgen enorn. Wees allert op bedingen waarin prijsstijgingen aan jou worden doorbelast. Bouw met een bouwer die bouwt met een afbouwgarantie, bijvoorbeeld bouwgarant, zodat je huis afgebouwd wordt, mocht het bouwbedrijf failliet gaan. Kosten: keuken, badkamer, vloer, muren, raambekleding, tuin, bestrating, schutting etc.. Als je nu nieuw bouwt liefst gasloos, warmmtepomp, zonnepanelen.
    Na aankoop: woz belasting en eigenaarsdeel waterschapsbelasting, overlijdensrisicoverzekering, opstalverzekering, eventueel woonlastenverzekering, eigen woningforfait, onderhoudsabo verwarmingsapparatuur en spaarpotje onderhoud zijn ook kosten waarmee je te maken krijgt

Afbouwgarantie is geregeld via SKW. Volgens mij zit dat wel goed.

Eventuele termijnverlenging en gevolgen van prijsstijgingen is een goeie om even in te duiken. Thanks!
  10. Jako
    Abonnee

quote:
    Dit schreef josien1
    Ook is er de eerste periode erg veel bouwstof in nieuwbouwwoningen. Je hebt dan steeds laagjes fijn wit stof overal. Je hebt geen idee waar het vandaan komt. Kan maanden duren.

Smile
  11. Leonard
    100% GMO free

Toon alleen de berichten van Leonard
    Gemiddeld loopt je leeg op het meerwerk bij nieuwbouw, dus probeer dat te minimaliseren.
    Je zou kunnen kijken of je de kwaliteit van de bouwer kan achterhalen, gebreken bij oplevering varieert van 1 tot meer dan 100 en is best wel bouwer afhankelijk.
  12. Sanni66
    Gewoon ik

Toon alleen de berichten van Sanni66
    quote:
    Dit schreef josien1
    Bij nieuwbouw na oplevering wel een poosje bouwdrogers in het huis zetten, anders te veel vocht in woning en dan trekken je houten of laminaat vloeren krom.

Ik heb meer last vd zand die continue mee naar binnen wordt gelopen.

Terug naar de lijst