Nieuwbouw 

Onderwerp van Jako

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Imke
    🌼🌼🌼

Toon alleen de berichten van Imke
    quote:
    Dit schreef Evert1963

Ik heb idd mijn huis al verkocht, zit nu tijdelijk (ongeveer 1 1/2 jaar) in een huurhuis, kan dus per maand opzeggen.

Ik denk dat het zolang de huizenprijzen stijgen, financieel niet de beste manier is. Maar t voordeel voor mij is emotionele rust en weten met welke bedragen je kan rekenen.

Dat geeft inderdaad rust. Goed geregeld!
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Sanni66

Ik heb meer last vd zand die continue mee naar binnen wordt gelopen.

Goeie over dat zand. Was ik vergeten.
    Tip van inspecteur van Eigenhuis: niet direct ramen lappen. Maar deze afsproeien. Dit omdat er allemaal zand op het raam zit en je met lappen dit over het raam duwt en hiermee krassen veroorzaakt (1 van de grootste redenen van krassen in ramen in nieuwbouw). Na de oplevering, indien de krassen niet ontstaan zijn voor de oplevering wordt het raam vervangen alleen gedaan op eigen kosten. En houd er rekening mee dat krassen in ramen op bepaalde plekken en hoeveelheid mogen (inspecteur Eigenhuis weet dat precies).
  3. Jako
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Jako

quote:
    Dit schreef ArnoM

Goeie over dat zand. Was ik vergeten.
    Tip van inspecteur van Eigenhuis: niet direct ramen lappen. Maar deze afsproeien. Dit omdat er allemaal zand op het raam zit en je met lappen dit over het raam duwt en hiermee krassen veroorzaakt (1 van de grootste redenen van krassen in ramen in nieuwbouw). Na de oplevering, indien de krassen niet ontstaan zijn voor de oplevering wordt het raam vervangen alleen gedaan op eigen kosten. En houd er rekening mee dat krassen in ramen op bepaalde plekken en hoeveelheid mogen (inspecteur Eigenhuis weet dat precies).

Ook een goeie tip. Voor @Imke. Thanks!
    7 jun '21 - 16:17:19 / 7 jun '21 - 20:16:24
  4. Imke
    🌼🌼🌼

quote:
    Dit schreef Jako

Ook een goeie tip. Thanks!

ArnoM schrijft 'niet direct'. Vlak daarna moeten ze wel gezeemd worden hè Smile
  5. Imke
    🌼🌼🌼

quote:
    Dit schreef Jako

Ook een goeie tip. Voor @Imke. Thanks!

SmileSmile
  6. Jako
    Abonnee

Morgen een afspraak bij de makelaar om vragen te kunnen stellen. Iemand buiten wat er al is geschreven nog suggesties om na te vragen? Smile
  7. rwin
    Abonnee

Toon alleen de berichten van rwin
    Wanneer starten ze met de bouw? Aan welke voorwaarden moet daarvoor voldaan zijn? Bijvoorbeeld hoeveel huizen moeten er verkocht zijn? Verwachten ze dat snel te halen?

Hoe verloopt de toewijzing van huizen? Is dat een loting? (Heb wel eens gehoord dat het loont om je oude huis door de nieuwbouwmakelaar te laten verkopen. Zou natuurlijk een eerlijke loting moeten zijn, maar dat is in praktijk niet altijd zo.)

Kun je al een optielijst etc. voor meerwerk krijgen?

Worden keuken / badkamer kaal opgeleverd of niet? Zo niet, met wie werken ze dan samen?

En natuurlijk succes gewenst morgen :)
  8. Jako
    Abonnee

quote:
    Dit schreef rwin
    En natuurlijk succes gewenst morgen :)

Dank je @rwin

Bijna alles is verkocht en de vergunning is ook al rond. Ik denk dat het begin van de bouw misschien nog een paar maanden op zich laat wachten, maar dat is één van de dingen die op de vragenlijst staat.
    Er kwam ineens wat vrij en ik kon online een optie nemen en dat heb ik gedaan. Geen last van lotingen of wachtlijsten en we zijn dus al wat verder in het traject Smile

Bedankt voor het meedenken!
  9. 00h
    naar buiten

Toon alleen de berichten van 00h
    Even uittekenen hoe de zon naar binnen valt, waar wanneer de schaduw is in welk jaargetijde.

Aansluiting op het riool, waar houdt jullie eigendom op en waar begint de weg/ de buren.
    Bij ons hebben buren de paaltjes om de weg aan te leggen verzet en kwam de tuin raar te liggen t o v de riolering.
    Op tijd uitzoeken waar de grens met de buren is zodat je niet voor verrassingen komt te staan omdat de buren denken dat die elders ligt.
    Als je bouwbehang kiest bij de oplevering (omdat de muren nog moeten drogen) is er dan nog keus in kleur of patroon.
    Is er keus in de vorm van de trap?

Kun je de stopcontacten direct op de goede plek laten zetten als je al weet welke keuken je neemt?

Hoe valt de datum van de oplevering, in welk jaargetijde, is er kans op extreem latere oplevering omdat die net voor de bouwvak zou vallen (en bij uitstel veel later valt) (of bij veel vorstverlet) wat gebeurt er dan met de bouwrente.... ? Ik hoorde hier in de nieuwbouwwijk dat er in het contract opgenomen was dat mocht de bouw vertraagd worden de aannemer het tijdelijke onderkomen betaalt.
    Bij sommige mensen was dat wel zo geregeld bij anderen niet.
    10 jun '21 - 19:26:34 / 10 jun '21 - 20:17:05
  10. Jako
    Abonnee

quote:
    Dit schreef 00h
    Aansluiting op het riool, waar houdt jullie eigendom op en waar begint de weg/ de buren.
    Bij ons hebben buren de paaltjes om de weg aan te leggen verzet en kwam de tuin raar te liggen t o v de riolering.
    Op tijd uitzoeken waar de grens met de buren is zodat je niet voor verrassingen komt te staan omdat de buren denken dat die elders ligt.

Van dat riool is wel een bijzondere. Die paaltjes is een goeie, maar eerst maar eens beslissen tussen wel of niet doen Smile

Thanks!
  11. Erna
    Altijd blijven lachen !!!

Toon alleen de berichten van Erna
    Ik heb zelf net een nieuwbouwwoning gekocht.
    Keuken, badkamer en toillet zijn erg basic, maar wel functioneel.
    Daar is dan ook wel alles mee gezegd.
    Je kunt dan kiezen voor aanpassing en of uitbreiding via de projectleveranciers of je laat de ruimtes casco opleveren en laat het door derden doen. Je krijgt dan een relatief klein bedrag terug van de koopsom in dat geval.

Ik zou voor een beetje keuken, badkamer en toilet dan uitgaan van een meerprijs van minimaal 35.000 euro.
    Dan heb je nog je elektra en wateraansluitingen. Ben je zelf niet handig, of ken je niemand, dan zul je deze dus door aannemer extra moeten laten aanleggen of verleggen. Reken hiervoor ook ongeveer 5000 euro. En dan heb ik nog niet een eventuele uitbouw benoemd. In mijn project kost 1,2 meter uitbouwen bijna 18.000 euro en 2,40 uitbouwen bijna 25.000 euro.

Wil je nog andere extra's laten doen door de aannemer bedenk dan dat dit altijd hoge prijzen zullen zijn ten opzichte van zelf (laten) doen.

Na oplevering zul je nog wanden, vloeren, eventuele tuin(afscheiding) etc moeten doen. Pvc vloer in een gehele eengezinswoning gaat al gauw richting 8000 euro exclusief leggen en egaliseren van de cementdekvloer.

Ik zou dan ook met minimaal 50.000 euro extra kosten rekening houden afhankelijk van je keuzes. Daarnasst dan nog de dubbele lasten waarvoor doorgaans 10 tot 15.000 euro voor gerekend wordt wat je als eigen geld moet hebben om überhaupt financiering rond te krijgen. Denk overigens bij de huidige rentestand ook eens aan een hypotheek waarvan 50% van de woningwaarde aflossingsvrij is. Dit levert lage maandkosten op, die niet opwegen tegen het verlies van de renteaftrek. Die staat immers zo laag dat er nauwelijks sprake van aftrek is.

Ben je na gesprek met de makelaar al wat wijzer geworden. En heb je al een keuze gemaakt.
  12. Dorien
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Dorien
    Mijn nieuwbouw huis is 2 weken geleden opgeleverd en ook alweer verkocht want we zijn uit elkaar. De von prijs is heel basic. Alles, maar dan ook alles kost geld. Een buitenkraan 450 euro, een extra stopcontact 250.
    Bij ons was de badkamer heel basic, daar hebben we uiteindelijk 7000 meerwerk voor betaald. Er zat geen keuken bij maar een keukencheque van 1500, de keuken was uiteindelijk 13000 extra.
    En dan heb je een kaal huis. Niks op de muren, niks op de vloer en de tuin een zandbak. En oja, de binnendeuren waren ook standaard dus daar waren we ook 500 extra en kwijt, net als de zwarte vensterbanken ipv de standaard witte.
    Ik betaalde al anderhalf jaar dubbele hypotheek. Dat was in het begin minder vanwege de rente die je terugkrijgt over het bouwdepot.
    Maar ik zou het zo weer doen! Mooi nieuw huis, goed geïsoleerd. Top.
Terug naar de lijst