Overstap energieleverancier

Overstap energieleverancier  

Onderwerp van DianaB

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    Onderstaande schreef ik in het draadje: Dat je....
    Veel reactie en input kwam daarop. Om overzicht te bewaren een draadje gestart. Een optie om input van daar naar hier te plaatsen?

    Dat je....volop aan het twijfelen bent over wel of niet overstappen naar een andere energiemaatschappij.
    27 december loopt het contract af en kies eigenlijk altijd voor een 1 jarig contract.

    Ik let hierbij ook op het teruglevertarief ivm zonnepanelen. Kan ook de gok nemen om even variabel te gaan en de tarieven van januari af te wachten. Raar vind ik wel dat bij bijvoorbeeld NLE een contract pas in april ingaat als je hem nu afsluit.

    Ik kom niet uit een ei maar ben nu wel ff het overzicht kwijt in Energieland. Met mij vast nog wel meer mensen ga ik vanuit. Smile
    9 nov '21 - 13:22:34 / 9 nov '21 - 13:34:40
  2. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    Ik heb net een half uur in de wacht gehangen.
    Mijn contract verloopt 31 dec.
    Ik zit bij energiedirect. Ik kreeg een aanbod maar daar ga ik niet mee accoord.
    Nu blijkt als ik niks doe dan krijg ik 1 Jan automatisch een variabel contract wat maandelijks opzegbaar is.
    Vlgs die mevrouw gaan de prijzen in april wschl weer zakken en de overheid helpt mee.....nou dan doen weldra maar,...niks doen dus.
  3. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    quote:
    Dit schreef Sanni66
    Ik heb net een half uur in de wacht gehangen.
    Mijn contract verloopt 31 dec.
    Ik zit bij energiedirect. Ik kreeg een aanbod maar daar ga ik niet mee accoord.
    Nu blijkt als ik niks doe dan krijg ik 1 Jan automatisch een variabel contract wat maandelijks opzegbaar is.
    Vlgs die mevrouw gaan de prijzen in april wschl weer zakken en de overheid helpt mee.....nou dan doen weldra maar,...niks doen dus.


    Idd geen contract nu afsluiten, maar laten overgaan in variabel..is het advies vanuit veel partijen
  4. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Sanni66
    Vlgs die mevrouw gaan de prijzen in april wschl weer zakken en de overheid helpt mee...


    Ik vind dergelijke uitspraken gevaarlijk, want dat weet niemand.
    Net zo min dat niemand wist dat de gasprijzen zo explosief zouden stijgen.

    En de overheid helpt mee, dat gaat om verlaging van energiebelasting, maar daar profiteert iedereen evenveel van mee, ongeacht het contract.

  5. rwin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rwin
    Enstroga gaat het ook niet redden. Het vraagt de ACM de vergunning in te trekken, zie >>LINK<< .
  6. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef rwin
    Enstroga gaat het ook niet redden. Het vraagt de ACM de vergunning in te trekken, zie >>LINK<< .


    Dat las ik ook net.
    'Enstroga is na Welkom Energie het tweede energiebedrijf binnen een maand dat omvalt door de torenhoge gasprijzen'
    >>LINK<<

    Eerlijk gezegd zou ik in deze tijd vooral op zoek gaan naar een grote/robuuste energieleverancier. Die prijsvechters lijken interessant, maar in de praktijk is goedkoop toch duurkoop.
  7. quote:
    Dit schreef Dion


    Ik vind dergelijke uitspraken gevaarlijk, want dat weet niemand.
    Net zo min dat niemand wist dat de gasprijzen zo explosief zouden stijgen.


    Nee, dat weet niemand, helaas.
    Maar een contract met vaste prijzen voor langere tijd vind ik nu helemaal riskant.
  8. quote:
    Dit schreef Sanni66
    Ik heb net een half uur in de wacht gehangen.
    Mijn contract verloopt 31 dec.
    Ik zit bij energiedirect. Ik kreeg een aanbod maar daar ga ik niet mee accoord.
    Nu blijkt als ik niks doe dan krijg ik 1 Jan automatisch een variabel contract wat maandelijks opzegbaar is.
    Vlgs die mevrouw gaan de prijzen in april wschl weer zakken en de overheid helpt mee.....nou dan doen weldra maar,...niks doen dus.

    Ik ben benieuwd naar het aanbod dat jij kreeg.
    Ik zit ook bij energiedirect en heb een variabel contract.

    @DianaB , dank je voor het openen van dit draadje.
  9. rwin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rwin
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Nee, dat weet niemand, helaas.
    Maar een contract met vaste prijzen voor langere tijd vind ik nu helemaal riskant.


    Die zou je volgend jaar dus wel kunnen openbreken. Stel dat gegeven jouw verbruik je komende winter met vaste tarieven €250 minder kwijt bent dan met variabele tarieven, dan loont het al. Als je dan volgend jaar zomer elders een goedkoper nieuw contract kunt sluiten, betaal je de boete en was je deze winter nog steeds goedkoper uit.

    Maar goed, het zijn een boel aannames over prijsstijgingen / -dalingen en je verbruik in de winter.
  10. Bericht van Sanni66 is op 09-11-2021 om 17:17:42 uur verwijderd door Sanni66.

    Reden: Verkeerd gelezen

     
  11. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik ben benieuwd naar het aanbod dat jij kreeg.
    Ik zit ook bij energiedirect en heb een variabel contract.

    @DianaB , dank je voor het openen van dit draadje.


    Nu is het advies 56 euro per maand.
    Dit is het voorstel....alleen stroom
    Plaatje
  12. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef Sanni66


    Nu is het advies 56 euro per maand.
    Dit is het voorstel....alleen stroom

    Klinkt goed. Ik heb verlengd voor 75 euro per maand. Gas en stroom. Maar alleen kook gas. Dus vooral vaste kosten.
Terug naar de lijst