Vaatwasser werkt niet naar behoren

Vaatwasser werkt niet naar behoren 

Onderwerp van Marlies

Terug naar de lijst

  1. quote:
    Dit schreef Corien
    Knik in de slang? Wellicht achter de vaatwasser?
    Zit of staat er iets voor/tegen het punt waar het water in en uit de vaatwasser gaat?
    Die thermostaatkraan kan ook het probleem zijn idd.
    Bij mij bewoog de slang teveel tijdens het aan-en afvoeren. Simpel opgelost door vast te zetten.
    Heb je het al eens geprobeerd met de stop in de afvoer?

    Voor zover ik kan zien geen knik in de slang. Beide slangen liggen nu wat verder naar achter, zodat ze ook niet geknikt kunnen worden door iets wat in het kastje staat.

  2. quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Mijn vaatwasser stopte al voordat hij water ging pakken.
    Monteur haalde de plint vd keuken weg en ging met zijn hand onder de vaatwasser om een soort vlottertje te bewegen.
    Dat was alles.

    Daarvoor had ik zelf al wat gemorreld aan de watertoevoerslang omdat ik dacht dat die klem zat,
    dat heeft de 1e keer geholpen, toen het probleem nog eens ontstond belde ik een (goedkope) monteur.


    Dat vlottertje, ik ga eens zoeken waar dat bij mijn vaatwasser zit. Plint is zo weggehaald.
  3. K2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van K2
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dat vlottertje, ik ga eens zoeken waar dat bij mijn vaatwasser zit. Plint is zo weggehaald.

    Goed bezig!!
    Hoe dan ook kunnen er een heleboel dingen worden uitgesloten voordat er eventueel een monteur komt.
    Een vriendin van mij had een dergelijk probleem als jij en ik heb toen geprobeerd het op te lossen, maar het lukte uiteindelijk helaas niet.
    De monteur was diep onder de indruk van wat we allemaal al wél gedaan hadden. De reparatie (nieuw computerdingetje) viel daardoor reuze mee qua geld en tijd (hij kon een hoop overslaan).
  4. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dat vlottertje, ik ga eens zoeken waar dat bij mijn vaatwasser zit. Plint is zo weggehaald.

    Oh, dat bedenk ik me nu ineens weer.
    Monteur zei dat niet bij alle vaatwasser het eronder zit...bij sommige kun je er niet bij Smile
  5. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Mijn vaatwasser stopte al voordat hij water ging pakken.
    Monteur haalde de plint vd keuken weg en ging met zijn hand onder de vaatwasser om een soort vlottertje te bewegen.
    Dat was alles.



    Onder de vaatwasser zit een soort opvangbak.
    Mocht er een slang gaan scheuren oid.
    Daar zit een vochtvoeler in, zodra daar water gemeten wordt gaat de magneetklep dicht.

    Al ging hij bij mijn vorige vaatwasser niet dicht omdat dat drijvertje door de jaren heen vast was gaan zitten.
    Dus kwam erachter doordat mijn keukenlaatjes in de plint door opgezwollen parket niet meer open gingen.

    Dat drijvertje kan een stukje tempex zijn wat evt via een steeltje een micro-switch indrukt.

    29 dec '21 - 17:44:39 / 29 dec '21 - 19:45:26

  6. Nou, de eerste afwas is goed gegaan, als vanouds. Voorlopig doet hij het dus weer, Toch bleef ik ergens dat geurtje ruiken Smile
  7. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Ik vind het knap hoor... ik zou hier wanhopig afhaken..
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Nou, de eerste afwas is goed gegaan, als vanouds. Voorlopig doet hij het dus weer, Toch bleef ik ergens dat geurtje ruiken Smile



    Hmmm geurtjes, kan dat vocht onder in je kastje zijn?

    Fijn dat je vaatwasser het weer doet.
    Ik vond het indertijd ook leerzaam om hem zelf te maken en ook open maken.

  9. quote:
    Dit schreef Rose_s

    Hmmm geurtjes, kan dat vocht onder in je kastje zijn?

    Nee, het is absoluut geen vochtgeur, bodem onder de kastjes is kurkdroog, Onder de vaatwasser ook.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Nee, het is absoluut geen vochtgeur, bodem onder de kastjes is kurkdroog, Onder de vaatwasser ook.



    Fijn dat het iig geen vocht is.
    Een keer laten draaien met in water opgelost soda helpt misschien nog
  11. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Zelfde probleem, bij mij zit dit dan in de afvoer (zelfde waar mijn kraanwater afvoert) als ik die schoonmaak doet de vaatwasser t weer

  12. Zucht, hij heeft het twee keer gedaan en zit nu weer met hetzelfde probleem. Nog steeds geen foutcode.
    Googelen levert een probleem met de water indicator op. Alleen, waar dat ding zit Smile
Terug naar de lijst