opknappen huis 

Onderwerp van Maxime1969

Terug naar de lijst
  1. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Ditty
    Volgens mij stelde ik een hele normale vraag.

    Als je twee zoons van midden twintig hebt dan lijkt het mij dat die hun moeder best een handje kunnen helpen.

    Maar misschien zijn mijn kinderen een uitzondering😍


    Er is een OA er die hulp vraagt aan andere OA ers. Blijkbaar is dat tegenwoordig not done hier. TS krijgt allerlei adviezen ( en misschien wel verwijten) dat ze het niet in haar eigen kring zoekt. Misschien vindt ze het wel gezellig om met OA ers te klussen, misschien is er iets anders. Lekker warm bad dat OA, ongelofelijk.

    De vraag van TS is heel helder. Vind je het leuk om te helpen, reageer. Zo niet ( om wat voor reden dan ook) reageer je niet. Zuur clubje zolangzamerhand hier.
  2. Julie-ann
    Live life happily

    Toon alleen de berichten van Julie-ann
    quote:
    Dit schreef Piep


    Er is een OA er die hulp vraagt aan andere OA ers. Blijkbaar is dat tegenwoordig not done hier. TS krijgt allerlei adviezen ( en misschien wel verwijten) dat ze het niet in haar eigen kring zoekt. Misschien vindt ze het wel gezellig om met OA ers te klussen, misschien is er iets anders. Lekker warm bad dat OA, ongelofelijk.

    De vraag van TS is heel helder. Vind je het leuk om te helpen, reageer. Zo niet ( om wat voor reden dan ook) reageer je niet. Zuur clubje zolangzamerhand hier.



    Ooohh is dat het ? Zo had ik het niet bekeken.

    Er zijn weinig mensen die kunnen helpen blijkt. Dan had je dus 1 reactie gekregen van wollenberg

    Hopelijk kan hij wat betekenen!

    Ik zag het meer als meedenken en ervaringen uitwisselen maar ja wel ongevraagd en dat wekt weerstand op

    Zelf komt een vriendin uit Venlo (32 jaar vriendschap ) van mij in april schilderen en blijft ze logeren. Vorig jaar de gang gedaan en nu mijn slaapkamer.

    En mijn beste vriend die ik 38 jaar ken komt wat kleine klusjes doen en wil het mij leren. Zag er tegenop om te vragen maar hij wil het graag doen

    Nee ik ben niet vrouw die alles zelf kan en een hekel aan bouwmarkten maar het is nooit te laat :-)

    Bedenk mij net dat ik in april een week vrij heb en tijd heb. Kan ik ook oefenen:-)

    Ik stuur een pb !



  3. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef Ditty


    Kunnen je zoons niet iets voor je betekenen?


    Goed......sommige mensen zijn goed met digitale beeldbewerking, sommigen zijn goed in breien, en een ander weer goed in klussen
    Bovendien wanneer de kinderen al 6 dagen volop werken komt het in hun vrije tijd vaak minder goed uit, met de tijd die ik op het moment kan.
    Mijn kinderen zullen mij zeker helpen het het versjouwen van de meubels...dus tis niet dat ze zitten te niksen

    Dus.....behalve dat zij de skills niet hebben, is er ook weinig tijd/animo

    Dat ik me hier moet gaan zitten te verantwoorden is eigenlijk al VEEEEEEEEEL te erg!
    Smile



  4. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef Julie-Ann



    Ooohh is dat het ? Zo had ik het niet bekeken.

    Er zijn weinig mensen die kunnen helpen blijkt. Dan had je dus 1 reactie gekregen van wollenberg

    Hopelijk kan hij wat betekenen!

    Ik zag het meer als meedenken en ervaringen uitwisselen maar ja wel ongevraagd en dat wekt weerstand op

    Zelf komt een vriendin uit Venlo (32 jaar vriendschap ) van mij in april schilderen en blijft ze logeren. Vorig jaar de gang gedaan en nu mijn slaapkamer.

    En mijn beste vriend die ik 38 jaar ken komt wat kleine klusjes doen en wil het mij leren. Zag er tegenop om te vragen maar hij wil het graag doen

    Nee ik ben niet vrouw die alles zelf kan en een hekel aan bouwmarkten maar het is nooit te laat :-)

    Bedenk mij net dat ik in april een week vrij heb en tijd heb. Kan ik ook oefenen:-)

    Ik stuur een pb !





    Dank je wel, super! ik heb gereageerd Smile
  5. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    Dan laat je het wel uit je hoofd om (weer) hulp te vragen.
    OA-ers meten soms met 2 maten en waar dat aan ligt weet ik niet.


    Je zei het al.
    Misschien ga je toch nog gelijk krijgen Smile
  6. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Maxime1969


    Je zei het al.
    Misschien ga je toch nog gelijk krijgen Smile


    Neuh zo lees ik het niet
    Ik hoop dat je hulp krijgt
    Mijn lijf kan het niet (meer ) aan
    Manlief krijg ik ook niet mee

    Is het een idee een club "klus bij Maxime1969"
    Op te richten?
    Plant die link hierneer , kunnen mensen zich aanmelden en kun je frank en vrij dingen uitwisselen, plannen whateffer.
    Zo hebben we dat toen bij Fleuriook gedaan jaren geleden.


    En alleen doeners/helpers toelaten

    Smile


    26 mrt '22 - 20:14:09 / 26 mrt '22 - 20:32:15
  7. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda
    Ik heb even vluchtig het draadje gelezen en hier en daar wat overgeslagen…, maar ik snap de vraag van Maxime helemaal.

    Ook ik loop tegen allerlei klussen aan, ben na 40 uur werken in de week óp en heb na de boodschappen en het huishouden een enorme drempel om de overgebleven uurtje op zondag om te zetten in klustijd. Doe dan administratie, was of iets met de kinderen…

    Als je een afspraak maakt met een groep en rouleert zou dat de drempel verlagen en samen dingen doen is toch veel leuker? Bij iemand anders iets doen is ook leuk.
    En met z’n drieën of vieren even door een tuin razen schiet zoveel meer op.

    En ja, ik heb drie zoons van 20-25. Een met autisme, geloof me, daar heb je niets aan. De oudste werkt bijna 60 uur in de week en zou me zo willen helpen, maar is niet zo’n “handen”man. En de ander zit in het buitenland.
  8. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Loeki

    Die club was niet gewoon een “klusclub”, maar was vooral gericht op mensen in een soort noodsituatie.
    Meestal werden voorgedragen door een van de leden.
    Ik heb er dierbare herinneringen aan, we hebben daar echt een poosje heel goed werk verricht Smile


    Klopt dit was idd zo. Ook daarnaast mensen geholpen.

    Je merkt gewoon op OA dat iedereen ouder wordt en daarnaast niet iedereen meer zin of de puf heeft om te willen of te kunnen helpen. Ik ben hier ook eentje van.

    Ik ben zelf thuis begonnen met de deuren en omlijstingen te verven, door omstandigheden had ik geen tijd en/of puf meer. Nu ik meer tijd heb, staat het nog steeds in de grondverf 😱 ik zie het nog geen eens meer.

    Jaren terug als zoon bij zijn vader was, had ik het weekend alle tijd om ergens heen te gaan en zocht ik vaak naar dingen om met mensen te kunnen doen/ondernemen. Ik werkte alleen doordeweeks.

    Nu werk ik regelmatig in het weekend, ben nu ook aan het werk, en heb een relatie. Als ik niet hoef te werken in het weekend, zijn mijn weekenden heilig, dan wil ik niet nog een keer alleen op pad gaan, dan wil ik er zijn voor vriend en zoon..






  9. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14
    Als ik zo de reacties lees denk ik maak een klus club waarmee je om de beurt met zijn allen bij elkaar gaat klussen.
  10. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik hoop dat je van allerlei kanten hulp krijgt, Maxime.
    Ik heb alleen gereageerd omdat je het over die hulpclub van vroeger had, het (O)A-team heette die toen.

    Jammer dat er zoveel wordt geoordeeld en cynisch/sarcastisch wordt gedaan. Ik wou dat mensen daar eens mee ophielden.
    Help iemand gewoon als je daar zin in hebt.
    Bemoei je verder niet met de redenen waarom iemand hulp nodig heeft, of wie er allemaal nog meer zouden moeten helpen, in jouw ogen.
    Sommige mensen realiseren zich blijkbaar niet hoe lastig het is om überhaupt is om om hulp te vragen.
  11. Bericht van Bindi is op 28-03-2022 om 20:57:00 uur verwijderd door Bindi.

    Reden: Maakt niet uit

     
  12. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969

    ik heb al 3 dagen (verdeeld over de afgelopen weken) de kans gehad om wat te schilderen
    wat kozijnen, plinten en 2 deuren
    Vandaag staan er weer plinten kozijnen en 2 deuren op de planning.

    Het gaat dus heeeeeeeel langzaam
    in mijn eentje ben ik over n jaar wel klaar met alles Smile
    Smile
Terug naar de lijst