Infrarood panelen  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Carlita


    Heb je een linkje @Dianaa ?
    Ik krijg m niet te voorschijn getoverd



    Ik ook niet, misschien vergis ik me
    Trotec heeft veel soorten

    Deze zag ik ergens voorbij komen
    Geen verzendkosten 🧐
    >>LINK<<
  2. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik heb de vorige winter een infraroodpaneel kunnen overnemen van iemand. Ik gebruik het paneel dichtbij de bank of stoel waar ik lig of zit. Het geeft stralingswarmte af. Ga je uit de buurt van het paneel dan is de warmte-ervaring ook weg. Voor iemand die alleen woont dus prima. De thermostaat zet ik vanaf vorige winter structureel op een lager aantal graden (19). Ook 's avonds wat eerder op de nachtstand. Mijn doel is om minder m3 gas te gebruiken. Ik heb ook zonnepanelen waarmee ik meer opwek dan ik gebruik. Het elektriciteitsverbruik van het infraroodpaneel maakt mij dus niet veel uit.
    Met een bewuster gedrag vanaf vorige winter zit ik nu op een verbruik van 388 m3
    Daar komen dus nog 3 1/2 maand bij.
    Waarschijnlijk gebruik ik dit jaar 200 m3 gas minder dan vorig jaar.
    Ik kook ook nog op gas en douche elke dag.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Link naar infrarood Trotec

    >>LINK<<

    Morgen verder met het energie-onderzoek



    Geeft dat alleen stralingswarmte of warmt het de ruimte ook op een kun Je heb binnen veilig gebruiken
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Wát voor één?



    >>LINK<<
  5. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    >>LINK<<

    Artikel over de beste Electrische kachels

    Nog niet gelezen.

    Ik krijg vandaag een infrarood rood ding binnen.

    En ik krijg in eens een nieuwe convectorplaat in m'n schoot geworpen.

    Ik zal vanmiddag de linkjes even plaatsen...

  6. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Als je een paneel wil zou ik snel bestellen. Vermoed dat deze winter daar een flinke run op zal ontstaan en deze overal uitverkocht zijn met hogere prijzen tot gevolg.
  7. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Als je een paneel wil zou ik snel bestellen. Vermoed dat deze winter daar een flinke run op zal ontstaan en deze overal uitverkocht zijn met hogere prijzen tot gevolg.


    Ik heb de mijne net van zolder gehaald. Hij is verrijdbaar. Ik zet hem naast de bank als ik daar zit. Stralingswarmte. Als je alleen woont zoals ik kan de verwarming eerder lager of uit.
  8. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Ik heb de mijne net van zolder gehaald. Hij is verrijdbaar. Ik zet hem naast de bank als ik daar zit. Stralingswarmte. Als je alleen woont zoals ik kan de verwarming eerder lager of uit.

    Plaatje
    Plaatje
  9. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    500 watt? Dat is toch heel veel? Is het dan wel zuiniger, als je niet een overdaad aan panelen op je dak hebt liggen?
  10. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Judith

    500 watt? Dat is toch heel veel? Is het dan wel zuiniger, als je niet een overdaad aan panelen op je dak hebt liggen?


    Ik heb zonnepanelen op mijn dak. Veel meer dan ik nodig heb voor mijn gebruikte kwh-uren.
    Dan beter een infraroodpaneel gebruiken dan m3 gas.
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Judith

    500 watt? Dat is toch heel veel? Is het dan wel zuiniger, als je niet een overdaad aan panelen op je dak hebt liggen?


    Neem aan dat je de warmte afgifte kan regelen? Dan zul je veel minder dan de 500W verbruiken. De 500W is alleen op vol vermogen en dat zal vast niet de hele tijd zijn.
  12. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Judith

    500 watt? Dat is toch heel veel? Is het dan wel zuiniger, als je niet een overdaad aan panelen op je dak hebt liggen?



    een electrische blaaskacheltje is zo'n 2000W
Terug naar de lijst