Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    We gaan toch weer van 9 naar 21%?
    Dat kan dan wel lijkt me, zeker als je vast tarief hebt/had.
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Wat gaat bij jou de stijging van de belasting zijn?
    Bij mij stelt dat weinig voor


    Door mijn lage verbruik zal dat ook niet heel veel zijn denk ik, maar ik heb nog niet gekeken.

    Mijn vaste contract loopt nog een jaar t/m jan 24.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Singa
    We gaan toch weer van 9 naar 21%?
    Dat kan dan wel lijkt me, zeker als je vast tarief hebt/had.


    Stel je verbruik is 100 euro dan is dat met 9% 109 euro en met 21% 121 euro.
    Uiteraard is dat een stijging maar geen verdubbeling, of denk ik te simpel.
  4. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Ja, ik vind het ook raar. Maar mijn daadwerkelijk voorschot ligt nog hoger, dus het brengt mij niet in deo problemen, dus ik laat het maar zo. Ik zie wel wat ik terug krijg in juli.
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Piep
    Ja, ik vind het ook raar. Maar mijn daadwerkelijk voorschot ligt nog hoger, dus het brengt mij niet in deo problemen, dus ik laat het maar zo. Ik zie wel wat ik terug krijg in juli.

    Zitten die schurken niet gewoon weer die ‘vaste’ prijzen per 1 januari om te hogen? Inflatie en zo? Dus ook vast maar relatief in die zin?
    Zou niet moeten hoor, maar er wordt natuurlijk maar van alles geprobeerd om die diepe zakken vooral nog beter te vullen.
  6. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef Piep
    Ja, ik vind het ook raar. Maar mijn daadwerkelijk voorschot ligt nog hoger, dus het brengt mij niet in deo problemen, dus ik laat het maar zo. Ik zie wel wat ik terug krijg in juli.

    Ik heb ook (bijna) eenn verdubbeling v mijn voorschot bedrag. Ook met vast contract....aer volgt nog een mail met uitleg begrijp ik..
  7. Bericht van Singa is op 21-12-2022 om 19:58:32 uur verwijderd door Singa.

    Reden: t is weer dubbel nu

     
  8. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Singa
    Ben benieuwd wat jullie vast-contracten dan in zo’n mail lezen. Blabla vastrecht omhoog, andere kosten, inflatie, blaba (en dat zeggen we niet, maar we kunnen niet zoals bij variabel nagenoeg oneindig/conform inkoop en markt blabla hogere verbruiksprijs bij de overheid declareren tot plafond. Dus verzinnen we wat anders).
    Natuurlijk houdt u uw vast prijsje per eenheid. Jaja.
    Wilt u nu echter overstappen naar variabel? Dan kan dat. Dit tarief is nu weliswaar helemaal onbetaalbaar geworden maar gelukkig kunnen we u een plafond aanbieden voor 2023.
    Zoiets?Smile
    Dan inderdaad nog die fors hogere energiebelasting. Beter af met vast contract en laag tarief belasting misschien. Dus dat de overheid dat voor het vervolg voor ons afdwingt..

  9. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Mijn voorschot gaat met 7 euro omhoog. Eigenlijk met 27 euro, maar had het zelf iets hoger gezet.. Belastingen zijn aanzienlijk verhoogd en BTW weer terug naar 21%. Dat wist ik wel, maar tjonge, wat een geld Smile
  10. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Bij mij kan het termijnbedrag met 30 euro weer omlaag. Op huidig gebruik, na de vorstperiode.
    Doe ik toch maar nog niet.

    Ik heb m.i. een goed geisoleerde woningSmile Nieuwe jonge buren, net bij hun ouders weg, hebben wel moeite met de kosten. Het is voor hen m.i. ook wel dubbel zwaar, voor het eerst vaste lasten en dan gelijk in zo n vreemde tijd qua energie en andere kosten.
  11. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef Piep
    Ik heb een vast contract, maar per 1 januari is mijn advies voorschot ineens verdubbeld. Nu betaal ik nog meer dan het advies, maar dat schijnt dus te komen door die btw verhoging en tariefstijging....

    Wat een waanzin die energie tarieven tegenwoordig.


    Je kunt vaak bij je leverancier als nieuwe klant je verbruik invullen zodat er bedragen uitrollen. Dat kan je als vaste klant ook even doen. Daar rolt ook het vastrecht uit.

    Of bv gas/licht.com.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef daro


    Je kunt vaak bij je leverancier als nieuwe klant je verbruik invullen zodat er bedragen uitrollen. Dat kan je als vaste klant ook even doen. Daar rolt ook het vastrecht uit.

    Of bv gas/licht.com.



    Bij mij werkte dat niet, dus even het huisnummer van de buren gebruikt
Terug naar de lijst