Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Ik maak me zorgen om mensen die zo denken. De mevrouw die het schreef kreeg ook nog de tip dat betalen niet verplicht is. Dit soort reacties lees ik vaker. Met angst en beven zie ik tegemoet dat de nette betalers straks de rekening betalen van dit soort lui.
    Plaatje
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    En wat geven ze als reden dat het niet verplicht is om te betalen? Je neemt toch iets af bij de leverancier? Ik zie het niet. Maar ik vind deze reacties ook verontrustend. Wij zitten hier in een koud huis omdat ik mijn rekening anders de pan uitrijst. Maar no way dat ik ‘ze het maar laat uitzoeken’ en op een betalingsregeling ga zitten wachten. Ik heb die 2x 190 euro apart gezet voor het geval mijn afrekening hoger uitvalt. En ik hoop dat het snel januari is.

    En ik snap ook niet zo goed hoe je ze het op deze manier gaat laten voelen (wat dan.)? Je hebt er uiteindelijk jezelf mee…
  3. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    en ik heb begrepen dat wanneer je met t maandbedrag afwijkt v t advies, je bij een hoge jaareinafrekening niet mag rekenen op een betaalregeling
  4. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Wat ik nu niet snap; die termijnbedragen gaan door t plafond en er is een prijsplafond
    Gaan ze het teveel betaalde dan achteraf compenseren ofzo?
  5. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    Ik heb een paar maanden geleden ook een ander advies over het termijnbedrag. Ik heb dat ook naar beneden gezet. Naar het oude maandbedrag. Ik kijk iedere maand naar wat ik per maand daadwerkelijk verbruik. Daar zat het advies maandbedrag heel ver boven. Ook nog voor gebeld, her bedrag van het advies klopte inderdaad niet zeiden ze toen.
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ik kan het advies ook niet betalen van € 500 euro Smile
  7. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Bij mij werkte dat niet, dus even het huisnummer van de buren gebruikt


    Ja, sorry, ik ook. Had ik even erbij moeten zetten.
  8. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik kan het advies ook niet betalen van € 500 euro Smile


    Meer betalen dan dat je afneemt is ook niet handig. Als ze failliet gaan kan je er naar fluiten.
  9. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Even voor mezelf ik gebruik ca 700 kuub gas 700 x €1,45 = €1015,-- 2900 kwh stroom
    2900 x €..40 = €1160 totaal 2275 per jaar = €181,25 per maand
    Of denk ik nu te simplistisch??
    Ik kan nog bezuinigen op elektriciteit. Heb al offertes voor zonnepanelen.meer dan anders gebruik in de gaten houden
  10. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    quote:
    Dit schreef robinet
    Even voor mezelf ik gebruik ca 700 kuub gas 700 x €1,45 = €1015,-- 2900 kwh stroom
    2900 x €..40 = €1160 totaal 2275 per jaar = €181,25 per maand
    Of denk ik nu te simplistisch??
    Ik kan nog bezuinigen op elektriciteit. Heb al offertes voor zonnepanelen.meer dan anders gebruik in de gaten houden


    Je vergeet een paar kosten.. o.a energiebelasting, leveringskosten, netbeheerkosten.

    zie >>LINK<<
  11. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    En dan nog je vastrecht erbij opgeteld.
  12. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    quote:
    Dit schreef Astrid
    En dan nog je vastrecht erbij opgeteld.

    Tarieven zijn volgens vattenfall inclusief. Energiebelasting en btw

    Idd leveringskosten zijn vrij hoog.
Terug naar de lijst