Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Caroline
    Hoppa, maandbedrag 79 euro lager…



    Bij mij is het 2 maanden geleden al op het oude bedrag gezet door Budget. Alleen ik heb het zelf weer wat verhoogd. Voelt toch beter om iets marge te houden.

    Ik ga, zelfs zonder plafond wel uitkomen mits we geen hele strenge winter hebben.
  2. quote:
    Dit schreef Cius


    Zoals ik het lees word je straks bestraft als je veel te zuinig doet nu toch?

    >>LINK<<


    Nee hoor.
    Nu zuinig doen, in de maanden waarin je het meest verwarmt, is alleen maar voordelig.
  3. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Natuurlijk niet


    Wij zullen het niet eens worden maar let maar op de praktijk straks, hier gaat echt nog wel gedoe over komen in de 2e kamer en in de media komend jaar.

  4. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Mijn nieuwe termijnbedrag bij Greenchoice per 1-1 wordt 218,-. Ik had zelf eigenlijk rond de 282,- verwacht dus dit valt erg mee
  5. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ik heb bewust geen slimme meter. Moet ik nu iedere maand mijn verbruik gaan doorgeven????
    Per 31 12 vragen ze het al. Vanuit liander, de baas over de leidingen. Zou toch best wel lastig zijn.
    Wat zijn we toch in een enorme controle(dwang??)maatschappij terecht gekomenSmileSmile
  6. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ben heel blij met mijn zonnepanelen.
    Ik ga niet meer betalen volgend jaar. Mijn termijn is zelfs iets te hoog. Laat ik zo. € 91
    Ik ben afgelopen jaar heel bewust met mijn energie omgegaan. Heb heel veel minder m3 gas verbruikt en voor mijn gevoel niet veel aan comfort ingeleverd. Ik heb een app die ik regelmatig bekijk. Qua elektriciteit had dat niet gehoeven omdat ik veel meer opwek dan ik gebruik.
    Als ik thuis ben (dat is veel omdat ik niet meer werk) heeft mijn thermostaat nooit lager gestaan dan 19 graden.
    's Avonds gaat hij wel eerder lager als ik mijn infraroodpaneel naast de bank aan heb staan.
    Kan me voorstellen dat als je een gezin hebt dat het een stuk hoger is.
    Plaatje
    Plaatje
  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef malva
    Ik heb bewust geen slimme meter. Moet ik nu iedere maand mijn verbruik gaan doorgeven????
    Per 31 12 vragen ze het al. Vanuit liander, de baas over de leidingen. Zou toch best wel lastig zijn.
    Wat zijn we toch in een enorme controle(dwang??)maatschappij terecht gekomenSmileSmile


    Nee je hoeft het niet iedere maand door te geven. Wat belangrijk is dat je zelf je verbruik tot aan je jaarnota weet. Bij je jaarnota vragen ze weer om meterstanden. Dus wel je meterstanden voor jezelf bijhouden, dat kan per dag week of maand.
  8. quote:
    Dit schreef malva
    Ik heb bewust geen slimme meter. Moet ik nu iedere maand mijn verbruik gaan doorgeven????
    Per 31 12 vragen ze het al. Vanuit liander, de baas over de leidingen. Zou toch best wel lastig zijn.
    Wat zijn we toch in een enorme controle(dwang??)maatschappij terecht gekomenSmileSmile

    Mag ik vragen waarom je bewust geen slimme meter hebt? Ik lees daar vaker over.

    Als er geen controle zou zijn, loopt een boel uit de hand(denk ik)
  9. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Ik heb er vooral moeite mee dat zelfs het aantal KwH per maand voor je wordt bepaald. Hoezo zou ik in de zomermaanden maar de helft van de wintermaanden verbruiken? Ook dan staat mijn werklaptop aan, draait de wasmachine en vaatwasser etc. Sterker nog, grote kans dat de ventilatoren dan aanstaan hier bij een warme zomer.
  10. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Nee je hoeft het niet iedere maand door te geven. Wat belangrijk is dat je zelf je verbruik tot aan je jaarnota weet. Bij je jaarnota vragen ze weer om meterstanden. Dus wel je meterstanden voor jezelf bijhouden, dat kan per dag week of maand.


    Ik heb ook geen slimme meter en ga toch proberen het maandelijks door te geven. Hoe weten ze anders of je binnen het verbruiksbudget per maand bent gebleven?
  11. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Mag ik vragen waarom je bewust geen slimme meter hebt? Ik lees daar vaker over.

    Als er geen controle zou zijn, loopt een boel uit de hand(denk ik)

    Dat herken ik niet hoor. Het is niet zo dat ik minder ga verbruiken nu de energieleverancier elke maand mijn verbruik afleest in plaats van, zoals vroeger, 1 keer per jaar.
  12. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Yaris


    Ik heb ook geen slimme meter en ga toch proberen het maandelijks door te geven. Hoe weten ze anders of je binnen het verbruiksbudget per maand bent gebleven?


    Ik heb ook geen slimme meter en geef het dagelijks doorSmile. Zo hou ik ook zicht op mijn dagelijkse verbruik en weet ik als ik de kachel s ochtends aanzet ik hem s avonds nog eerder uit moet zetten bv.

    Het prijsplafond geld voor de maanden voor je jaarnota, in die maanden kun je dus wel schuiven met je energieverbruik.Op 1 januari en bij jaarnota vragen ze je meterstanden op en kijken ze of je bij elkaar opgeteld in die maanden binnen het vastgestelde totaal verbruik ( die tabellen) bent gebleven. Daarna volgt dan de 2e periode.

    Het verbruiksbudget per maand is een indicatie.
Terug naar de lijst