Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Yaris
    Ik heb er vooral moeite mee dat zelfs het aantal KwH per maand voor je wordt bepaald. Hoezo zou ik in de zomermaanden maar de helft van de wintermaanden verbruiken? Ook dan staat mijn werklaptop aan, draait de wasmachine en vaatwasser etc. Sterker nog, grote kans dat de ventilatoren dan aanstaan hier bij een warme zomer.


    Ook dat ja. Bij een hittegolf zijn er ook velen de klos.



  2. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef Yaris
    Ik heb er vooral moeite mee dat zelfs het aantal KwH per maand voor je wordt bepaald. Hoezo zou ik in de zomermaanden maar de helft van de wintermaanden verbruiken? Ook dan staat mijn werklaptop aan, draait de wasmachine en vaatwasser etc. Sterker nog, grote kans dat de ventilatoren dan aanstaan hier bij een warme zomer.


    Bedoel je niet het gas?

    Stroom lijkt me inderdaad vreemd
  3. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Mariska2


    Bedoel je niet het gas?

    Stroom lijkt me inderdaad vreemd


    >>LINK<<

    Ook Vattenfall heeft een verdeling over het jaar. Bij Greenchoice kan ik die (nog) niet vinden, maar neem aan dat dit uniform is.
  4. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Mag ik vragen waarom je bewust geen slimme meter hebt? Ik lees daar vaker over.

    Als er geen controle zou zijn, loopt een boel uit de hand(denk ik)

    Wat maakt dat je ervan overtuigd bent dat er nu veeeeel meer controle moet zijn als dat er de afgelopen decennia ooit geweest is?

    Toen een paar jaar geleden mijn meterkast vervangen vervangen werd, wist ik niet dat er nu opeens een energiecrisis zou zijn. En ik vind veel controledingen vele malen te ver gaan.
    Zoals de waard is, ....
    Bij veel wantrouwen kweek je m.i. juist 'crimineel ' gedrag.
    Ik ben best braaf, maar zoals de regeltjes nu zijn.... word ik heel recalcitrant.
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef malva
    Ik heb bewust geen slimme meter. Moet ik nu iedere maand mijn verbruik gaan doorgeven????
    Per 31 12 vragen ze het al. Vanuit liander, de baas over de leidingen. Zou toch best wel lastig zijn.
    Wat zijn we toch in een enorme controle(dwang??)maatschappij terecht gekomenSmileSmile


    Anders kunnen ze dat plafond niet uitvoeren. Ik ervaar zo'n slimme meter niet als controle of dwangmiddel, maar vooral als erg handig.
  6. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef Yaris


    >>LINK<<

    Ook Vattenfall heeft een verdeling over het jaar. Bij Greenchoice kan ik die (nog) niet vinden, maar neem aan dat dit uniform is.


    Heel merkwaardig inderdaad, in de zomer minder stroom verbruiken dan in de rest van het jaar Smile
  7. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Ik weet niet of dat bij anderen ook zo is, maar bij mij wel.
    Plaatje
  8. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Mariska2


    Heel merkwaardig inderdaad, in de zomer minder stroom verbruiken dan in de rest van het jaar Smile


    Ik snap het ook niet....Smile
  9. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef nibo
    Ik weet niet of dat bij anderen ook zo is, maar bij mij wel.


    Heb je misschien zonnepanelen sinds dit jaar?
    Dan wordt datgene wat je gebruikt gelijk verrekend met wat je opwekt op dat moment volgens mij.
  10. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    Heb je misschien zonnepanelen sinds dit jaar?
    Dan wordt datgene wat je gebruikt gelijk verrekend met wat je opwekt op dat moment volgens mij.



    ja maar dat wordt niet eerst verrekend. Verbruik en opwek worden apart aangegeven.Maar geen airco, was meer ophangen ipv in de droger, lichten veel later aan.
  11. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef nibo



    ja maar dat wordt niet eerst verrekend. Verbruik en opwek worden apart aangegeven.Maar geen airco, was meer ophangen ipv in de droger, lichten veel later aan.


    In mijn app wordt het wel gelijk verrekend en zit ik onder de lijn omdat ik dan meer opwek op een dag dan dat ik verbruik.
  12. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Moest meterstanden doorgeven. Had al hele tijd niet meer gekeken, omdat ik er doodnerveus van werd. Nog zuiniger aan doen, kon echt niet namelijk (zonder het onleefbaar te maken). 200 m3 minder dan vorig jaar, nl. 818 m3. Kwam er begin dit jaar achter dat de temperatuur op cv behoorlijk hoog stond ingesteld. Dat zal ook gescheeld hebben.

    Opluchting wat verbruik betreft.
    31 dec '22 - 11:45:02 / 31 dec '22 - 12:14:02
Terug naar de lijst