Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef malva

    Wat maakt dat je ervan overtuigd bent dat er nu veeeeel meer controle moet zijn als dat er de afgelopen decennia ooit geweest is?

    Huh? Schrijf ik ergens dat er nu veeeeeel meer controle moet zijn Smile

    Controle is er altijd geweest, vroeger kwam de meteropnemer langs.
  2. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Huh? Schrijf ik ergens dat er nu veeeeeel meer controle moet zijn Smile

    Controle is er altijd geweest, vroeger kwam de meteropnemer langs.


    Ik denk dat ze ook doelt op het feit dat energiemaatschappijen veel gegevens over je verzamelen en je niet weet wat ze er (in de toekomst?) mee gaan doen. Naast de gegevens die evt via de slimme meter vrijkomen wordt er op het darkweb al adresbestanden verhandeld die via telemarketing bureaus zijn gestolen.

    Hier een interessante podcast van tech journalist Daniël Verlaan:

    >>LINK<<

    Een ander nadeel zou kunnen zijn (als je zonnepanelen hebt) dat de salderings regel wordt afgebouwd in. 2023:

    >>LINK<<
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Cius


    Ik denk dat ze ook doelt op het feit dat energiemaatschappijen veel gegevens over je verzamelen en je niet weet wat ze er (in de toekomst?) mee gaan doen. Naast de gegevens die evt via de slimme meter vrijkomen wordt er op het darkweb al adresbestanden verhandeld die via telemarketing bureaus zijn gestolen.

    Hier een interessante podcast van tech journalist Daniël Verlaan:

    >>LINK<<

    Een ander nadeel zou kunnen zijn (als je zonnepanelen hebt) dat de salderings regel wordt afgebouwd in. 2023:

    >>LINK<<



    Maar omdat mensen adressen stelen, moeten we geen slimme meter nemen.
    Stop dan eerst met Facebook, instagram, snapchat etc, die verhandelen de boel ook.

    Zolang gegevens online staan, van welke organisatie dan ook, bank, overheid, ziekenhuizen etc kunnen die gestolen worden en verhandeld. Dat moet geen reden zijn om geen slimme meter te nemen.
    Mensen verkopen met apps hun data omdat ze korting krijgen, niemand die ze daartoe dwingen.
    Ik denk dat die data meer verhandeld wordt.
  4. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Als ik in mijn Vattenfall app kijk heb ik gisten 0.613 kuub gas verbruikt a €1,97 en 4.5kwh stroom a €1.79. Dat zijn toch niet de tarieven van het prijsplafondSmile

    Zou het ontmoedigingsbeleid zijn??
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Gisteren heb ik dus

    0,45
    01 jan.

    Verbruikt aan gas.
    Alleen gedoucht en beetje eten opgewarmd.

    Komt ook door het prijsplafond maar ikke blij. Smile
  6. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Die jaarnota word ook wel een puzzel met dat prijsplafondSmile
    Van de site van Eneco:


    Het prijsplafond op de jaarnota: zo werkt het:

    >>LINK<<
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    quote:
    Dit schreef -caty2
    Die jaarnota word ook wel een puzzel met dat prijsplafondSmile
    Van de site van Eneco:


    Het prijsplafond op de jaarnota: zo werkt het:

    >>LINK<<


    Ik hoef het echt niet op tienden achter de komma te controleren. Wel wil ik graag weten of mijn termijnbedrag klopt met mijn verbruik. Nu moet je het dus omrekenen.Smile
  8. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef robinet
    Als ik in mijn Vattenfall app kijk heb ik gisten 0.613 kuub gas verbruikt a €1,97 en 4.5kwh stroom a €1.79. Dat zijn toch niet de tarieven van het prijsplafondSmile

    Zou het ontmoedigingsbeleid zijn??


    Gas zou misschien kunnen kloppen als de belastingen daarbij in zitten? Elektra zou wel bizar zijn als dat prijs per KwH is.
  9. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Ik ben benieuwd hoe die 190 euro korting van november en december straks op jaarnota vermeld staat. Als die bedragen in mindering worden gebracht op betaalde termijnbedragen dan is het een sigaar uit eigen doos geweest....
  10. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef robinet
    Als ik in mijn Vattenfall app kijk heb ik gisten 0.613 kuub gas verbruikt a €1,97 en 4.5kwh stroom a €1.79. Dat zijn toch niet de tarieven van het prijsplafondSmile

    Zou het ontmoedigingsbeleid zijn??


    Heb vandaag gebeld met Vattenfall, duurde ongeveer 1,5 u voordat ik iemand aan de lijn krijg. Moet alles handmatig invoeren in de app, dat doe ik ook regelmatig, laatste was 1 januari…blijkt dat ze bij mij pas vanaf oktober vorig jaar konden terug kijken.. via de app kon ik het termijnbedrag niet aanpassen, ze hadden het op € 407,00 gezet, terwijl ik weinig verbruik.. bedrag kan terug naar € 43,00 maar heb het op € 200,00 laten zetten..
    Woon in een oud ongeisoleerd huis uit 1915 met enkel glas en één gaskachel die ik uit heb gezet, verwarm nu alleen met een Zibro kachel op Petroleum C die ik uit België (laat) halen. Piwi heeft 2 maanden geleden voor € 100,00 uit België gehaald, denk dat als ik weer voor € 150,00 erbij haal ik er t/m April er warmpjes bij zit en dan heb ik ook elke vrijdagavond de andere Zibro in de partytent buiten aanstaan Voor de vrijdagmiddagborrel 🍻..
    Verder heb ik laatst nog 2 infrarood plafond panelen in Duitsland gehaald voor de badkamer en de huiskamer..
    Krijg straks wel een flink bedrag terug 😀👍
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  11. Ik kreeg het advies om mijn maandbedrag te verlagen naar €0,-
    Laat het maandbedrag lekker staan.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik kreeg het advies om mijn maandbedrag te verlagen naar €0,-
    Laat het maandbedrag lekker staan.



    Wel zo veilig idd
Terug naar de lijst