Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Contract verloopt in oktober. Tot die tijd mag ik 766 kuub gas verbruiken en 1971 kwh stroom.
    Gas zal het probleem niet zijn. Stroom eerder vrees ik. Natuurlijk mag/kan ik meer verbruiken. Het komt wel goed
  2. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    Heb je Oxcio dan is er mogelijk een behoorlijke meevaller >>LINK<<
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Het is niet het beloofde prijsplafond, dat is nu juist het punt.

    Als je voor je jaarnota iets over gemiddeld verbruik heengaat betaal je gelijk volle mep gas en elek prijs terwijl je nog lang niet aan het prijsplafond zit.
    Als je bezuinigd in die maanden voor je jaarnota kun je wat je bezuinigd hebt niet meenemen naar de periode na je jaarnota.




    Kijk eerst eens wat je jaarverbruik is, voordat je je zo druk maakt. Bij mij is de volle mep nog geen euro meer, nou dan betaal ik dat of bezuinig ik meer.

    Het is anders dan je gedacht had, maar dat wil niet zeggen dat het verkeerd is, misschien is het voor veel mensen juist gunstig

    14 dec '22 - 18:38:04 / 14 dec '22 - 18:50:41
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Jep
    Heb je Oxcio dan is er mogelijk een behoorlijke meevaller >>LINK<<



    Daar is toch een ander draadje over?
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Bedoelen jullie met contract de jaarafrekening of écht een contract voor bepaalde tijd?
  6. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik heb vorig jaar 680 m3 verbruikt, toen stookt ik hoger dan nu. Dus ik verwacht dat ik me daar wel mee redt.
    Heb je overzicht in je verbruik van vorig jaar?


    Ja, dat hou ik altijd wel bij.

    24-07-2021 tot 1-8-2022 gas
    1083m3 en stroom 1528kwh.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Fri1974


    Ja, dat hou ik altijd wel bij.

    24-07-2021 tot 1-8-2022 gas
    1083m3 en stroom 1528kwh.



    Kun je van het gas minder maken en van elektra dan meer? Dat lijkt gunstiger in jouw geval.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Bedoelen jullie met contract de jaarafrekening of écht een contract voor bepaalde tijd?



    Jaarafrekening. Bij mij loopt dat tot juli zo uit mijn hoofd.
    Maar ook met een andere verdeling blijf ik er wel onder.
  9. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Kun je van het gas minder maken en van elektra dan meer? Dat lijkt gunstiger in jouw geval.


    Ik doe mijn stinkende best. Heb een slecht geïsoleerde hoekwoning die de verduurzamingsronde niet heeft gehaald. Te weinig bewoners stemde in en dus kon het woonbedrijf niets doen. Daar baalde ik wel van. Ik heb de verwarming zoveel mogelijk op 18 staan en we douchen kort.
  10. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Jaarafrekening. Bij mij loopt dat tot juli zo uit mijn hoofd.
    Maar ook met een andere verdeling blijf ik er wel onder.


    Oké, die van mij jan-jan en ik zit al jaren onder de genoemde plafonds.
  11. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Kijk eerst eens wat je jaarverbruik is, voordat je je zo druk maakt. Bij mij is de volle mep nog geen euro meer, nou dan betaal ik dat of bezuinig ik meer.

    Het is anders dan je gedacht had, maar dat wil niet zeggen dat het verkeerd is, misschien is het voor veel mensen juist gunstig



    Volgens mij praten we langs elkaar heenSmile

    Het gaat met deze plannen niet meer specifiek over jaarverbruik maar over verbruik voor de jaarnota en verbruik na de jaarnota.
    Over een heel jaar genomen kom ik wel onder dat prijsplafond maar wat ik in de eerste maanden van het jaar bezuinig ( jaarnota april) heb ik later in het jaar met deze plannen niks meer aan want het bezuinigde verbruik is dan vervallen.

  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Fri1974


    Ik doe mijn stinkende best. Heb een slecht geïsoleerde hoekwoning die de verduurzamingsronde niet heeft gehaald. Te weinig bewoners stemde in en dus kon het woonbedrijf niets doen. Daar baalde ik wel van. Ik heb de verwarming zoveel mogelijk op 18 staan en we douchen kort.



    En een elektrische kachel erbij?
    Balen dat je huis zo slecht geïsoleerd is, mijne is van begin jaren 80, het is okay maar niet top.
Terug naar de lijst