De moestuin in 2023🌱

De moestuin in 2023🌱 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Mooi huisje Cootje! Moet wel veel water hebben als het warm wordt denk ik.
  2. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Mooi huisje Cootje! Moet wel veel water hebben als het warm wordt denk ik.

    Wij beredeneerden dat als je de kap,is lichtgroen , dicht houd bij warm weer je het vocht ook binnen houd. Maar we hebben de regenton en de bron ook nog. De bakbodem is gevuld met takken en compost.
    Maar het is een projectje om uit te proberen.🤣
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef cootje

    Wij beredeneerden dat als je de kap,is lichtgroen , dicht houd bij warm weer je het vocht ook binnen houd. Maar we hebben de regenton en de bron ook nog. De bakbodem is gevuld met takken en compost.
    Maar het is een projectje om uit te proberen.🤣


    Interessant, ben benieuwd hoe het gaat. De waterspiegel ligt in ieder geval wel lager dus ik dacht dat het water überhaupt naar dat niveau zou willen. Maar misschien met takken en compost, dat is eigenlijk ook het principe van mijn hügelbed, hou je het misschien toch voldoende vochtig. Ik hoor graag hoe het gaat!
  4. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
  5. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    quote:
    Dit schreef cootje
    Kasje voor de tomaten bijna klaar.




    Oh wauw!!!!!!
    Wat gaaf!
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik heb vandaag de pepers, en een paprika waar ik nog zaad van had, gezaaid.
    Nieuw: shishito, big bomb, anaheim, espelette. En zaad had ik nog van paprika yolo wonder, en pepers yatsufusu, Hungarian hot wax en jalapeño. Allemaal pepers die buiten kunnen.
    Ik heb in mijn kast (van die schuifdeuren met twee kasten ernaast) een plank leeg voor de pepers, met daarboven vier tl balkjes met koel licht (voor de bladgroei)

    Vorig jaar werd alles opgegeten door muizen, konijnen, wie zal het zeggen. Nu wil ik een deel van de planten thuis in potten en de rest in de moestuin maar dan goed afgedekt. Zelfs mijn katten knabbelen elk jaar aan het peperblad dat toch echt naar peper ruikt.
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    En de zomerprei gezaaid. Laat het binnen ontkiemen en daarna zet ik het beschut buiten.
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat goed bezig Anthea! Eigenlijk moet ik dat ook doen maar vandaag heb ik een luie dag…
  9. quote:
    Dit schreef Anthea
    En de zomerprei gezaaid. Laat het binnen ontkiemen en daarna zet ik het beschut buiten.


    Je hebt me aangestoken. Ik heb inmiddels prei, paprika, peper en peulen in plastic eierdozen gezaaid en in de vensterbank gezet. Ben benieuwd.
  10. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA
    Ik vind jullie allemaal zo dapper met dat (voor)zaaien binnen, bij mij lukt dat nooit goed en dus koop ik meestal liever kant en klare kleine plantjes die ik dan geheel zelf in de potten plantSmile
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Doe ik ook hoor. Hoewel, ik had vorig jaar peultjes gezaaid. Die gingen als een speer!
  12. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Doe ik ook hoor. Hoewel, ik had vorig jaar peultjes gezaaid. Die gingen als een speer!

    Oh goede tip! En lekkerSmile
Terug naar de lijst