Pensioen in zicht cursus

Pensioen in zicht cursus  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik ben het afgelopen jaar overvallen door de impact van geen baan meer hebben, en de overgang naar een volgende levensfase, zonder baan, geen collega's. Ik had niet gedacht dat de impact (op mij) zo groot zou zijn. Hoe ga je om met het afscheid van een werkzaam leven, het wegvallen van structuur. Overigens blijf ik me bezighouden met m'n antiquariaat, maar daarbij moet alle actie vanuit mezelf komen. En in structuur daar ligt, zefpg maar, niet mijn kracht Smile.

    Ik heb het idee opgevat om eens naar te kijken naar een pensioen in zicht weekje liefst in zonnig oord.

    Zijn er ervaringen binnen OA, in binnenland / buitenland ?

    Mij spreekt t wel een om eens even afstand van alles te nemen en me te oriënteren voor nearby future.

    Ervaringen ?

    Ik heb al wel een paar dingetjes gezien, linkjes plak ik hier straks onder, ook een podcast hierover gevonden.
    Linkje hiervan plak ik er straks ook onder.
  2. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Volg Smile
  3. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Ik ken alleen een podcast van Ivo Niehe; je derde leven.
  4. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Bosbes
    Ik ken alleen een podcast van Ivo Niehe; je derde leven.


    Ja inderdaad die podcast bedoel ik.

    Ik vond t een paar aardige verhalen.

    Jammer dat dit alleen mensen met topbanen zijn.

    Ik merkte wel dat Ibo vooral op het negatieve aanstuurde. Misschien zijn er inmiddels weer wat verhalen bijgekomen.
    Vanavond eens luisteren.



  5. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Bij ons kan je vanaf een bepaalde leeftijd meedoen aan een training Pensioen in Zicht (PIZ). Die behandeld dit soort onderwerpen volgens mij
  6. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Ok luister nu een podcast #6 Naderend pensioen...van omroep Max enNPO 5... ZESTIG...
    Ik weet niet hoe ik een linkje naar podcast kan plakken. Iig niet via tablet of mobiele telefoon.

    Een onderwijzeres die met vervroegd pensioen gaat, gaat hele plan al klaar heeft. Maar ze wordt overvallen door een gevoel van rouw / raakt in depressie. Zegt zelfs een reis af naar Patagonia die ze samen met haar man (die al gepensioneerd is) al had geboekt.

    Dat is wel iets dat ik herken, ik had mijn plan ook helemaal klaar. Ik ga weer verder met m'n webwinkel. Ik ga weer bij de bieb werken. Weer een nieuwe wereld erbij. T liep anders.
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Piep
    Bij ons kan je vanaf een bepaalde leeftijd meedoen aan een training Pensioen in Zicht (PIZ). Die behandeld dit soort onderwerpen volgens mij


    Klopt zo heet het ook, kan ook uit je persoonlijk budget worden bekostigd.
  8. roely
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van roely
    Hi ik herken het gevoel wel zit er zelf ook midden in heb je al keuzes kunnen maken ?
  9. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Ok luister nu een podcast #6 Naderend pensioen...van omroep Max enNPO 5... ZESTIG...
    Ik weet niet hoe ik een linkje naar podcast kan plakken. Iig niet via tablet of mobiele telefoon.

    Een onderwijzeres die met vervroegd pensioen gaat, gaat hele plan al klaar heeft. Maar ze wordt overvallen door een gevoel van rouw / raakt in depressie. Zegt zelfs een reis af naar Patagonia die ze samen met haar man (die al gepensioneerd is) al had geboekt.

    Dat is wel iets dat ik herken, ik had mijn plan ook helemaal klaar. Ik ga weer verder met m'n webwinkel. Ik ga weer bij de bieb werken. Weer een nieuwe wereld erbij. T liep anders.




    Die serie heb ik ook beluisterd, gaf mij geen nieuwe inzichten maar ik ben ook nog niet met pensioen.
  10. Eugene
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eugene
    Officieel ga ik juni 2023 met pensioen maar ik plak er nog een jaar werken aan vast, wel 4 ipv 5 dagen werken. Maar nadat jaar..... Lijkt me ook raar om thuis te zitten, hopelijk vind ik leuke invullingen
  11. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Ben ik de enige die zich afvraagt waarom er een cursus voor nodig is?
    Wanneer ik die ‘reisjes’ zie dan denk ik ‘wat een geldklopperij’
  12. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Ben ik de enige die zich afvraagt waarom er een cursus voor nodig is?
    Wanneer ik die ‘reisjes’ zie dan denk ik ‘wat een geldklopperij’

    Witte hoogopgeleide mannen met een fulltime baan bleken nog al eens in een gat te vallen na hun pensioen.

    Vrouwen over het algemeen niet want die doen al vrijwilligerswerk, sport, de kinderen en een opleiding of cursus naast hun werk
Terug naar de lijst