Aanbod energiedirect voor een jaar

Aanbod energiedirect voor een jaar 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Anke
    Terwijl ik een vermogenstoets wel reeel vind

    Maar natuurlijk belachelijk en onrechtvaardig als dit per gemeente verschilt (niet doen is trouwens wel minder arbeidsintensief).
    Mijn gemeente deed het keurig volgens de regels. Mijn vriendin heeft behoorlijk wat spaargeld en op basis van inkomen keurig ontvangen, dit jaar en vorig jaar.
  2. quote:
    Dit schreef Anke
    Terwijl ik een vermogenstoets wel reeel vind

    Ik ook.
    quote:
    Dit schreef Singa

    Mijn gemeente deed het keurig volgens de regels. Mijn vriendin heeft behoorlijk wat spaargeld en op basis van inkomen keurig ontvangen, dit jaar en vorig jaar.

    Dat is toch enorm krom.
  3. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Kabinet is als het goed is al bezig met andere plannen voor 2024 en dat weten gemeenten volgens mij ook, denk dat dit nieuws van de gemeenten gewoon is om het kabinet scherp te houden ( wat extra druk kan geen kwaad) dat ze met een structureler en beter plan moeten komen.Smile
  4. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Singa

    Maar natuurlijk belachelijk en onrechtvaardig als dit per gemeente verschilt (niet doen is trouwens wel minder arbeidsintensief).
    Mijn gemeente deed het keurig volgens de regels. Mijn vriendin heeft behoorlijk wat spaargeld en op basis van inkomen keurig ontvangen, dit jaar en vorig jaar.


    Dat moet ook 1 beleid zijn
    Die regels zijn toch raar als jouw vriendin het krijgt?
  5. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Anke


    Dat moet ook 1 beleid zijn
    Die regels zijn toch raar als jouw vriendin het krijgt?


    Dat komt alleen maar omdat dit plan ook weer met stoom en kokend water opgezet en uitgevoerd moest worden. Er was niemand anders die het uit kon voeren en kabinet kwam maar niet met geld over de brug naar gemeenten. Falend kabinetsbeleid in crisistijd.
  6. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Ik heb er ook wel een persoonlijke mening over.
    Waar het om gaat, regels zijn door de landelijke overheid gesteld en moeten gelijk zijn.
  7. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Dat komt alleen maar omdat dit plan ook weer met stoom en kokend water opgezet en uitgevoerd moest worden. Er was niemand anders die het uit kon voeren en kabinet kwam maar niet met geld over de brug naar gemeenten. Falend kabinetsbeleid in crisistijd.


    Maar ook falend gemeentebestuur
    Je kunt als gemeente toch wel iets uitvoeren obv gezamenlijke richtlijnen?

    Wat een gekloot
  8. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Anke


    Maar ook falend gemeentebestuur
    Je kunt als gemeente toch wel iets uitvoeren obv gezamenlijke richtlijnen?

    Wat een gekloot

    Oh ja. Vind het stelselmatig verkloten van de uitvoering van de jeugdwet - bijvoorbeeld- ontelbaar malen erger.
  9. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Anke


    Maar ook falend gemeentebestuur
    Je kunt als gemeente toch wel iets uitvoeren obv gezamenlijke richtlijnen?

    Wat een gekloot


    Amsterdam deed ook de vermogenstoets met dit als reden:


    "Amsterdam koos hiervoor omdat die vermogensgrens ook wordt gebruikt bij andere uitkeringen, zoals de bijstand. Verder was het stadsbestuur bezorgd dat de 120 miljoen euro die Amsterdam van de overheid voor de energietoeslagen kreeg niet genoeg zou zijn.

    Gemeentes mogen zelf kiezen of ze het vermogen laten meetellen. Het kabinet ging daar alleen niet vanuit: doordat het uitzoekwerk complex en arbeidsintensief zou zijn, moesten de minima langer op hun geld wachten. "



  10. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Singa

    Oh ja. Vind het stelselmatig verkloten van de uitvoering van de jeugdwet - bijvoorbeeld- ontelbaar malen erger.


    Ook
  11. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Singa
    Ik heb er ook wel een persoonlijke mening over.
    Waar het om gaat, regels zijn door de landelijke overheid gesteld en moeten gelijk zijn.


    Je zou zeggen dat het kabinet nu genoeg tijd heeft om erover na te denken hoe dit in 2024 moet en vooral wie eea goed en duidelijk kan uitvoeren.

  12. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Dat is inderdaad. Zo’n vermogenstoets toepassen kost tijd en energie (arbeidsintensief).
    Dus dacht de landelijke overheid (als er over is gedacht): skippen.
    Vervolgens doen sommige gemeenten het toch. Rechtsongelijkheid en kan nog wel eea bedenken. Als burger bezwaar aantekenen en zo nodig verder als je de moed en energie hebt.
Terug naar de lijst