Aanbod energiedirect voor een jaar 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara
    Ik heb een aanbod van 107 gekregen.
    Betaal nu 25€ aan stroom per maand. Via vast contract wat in augustus afloopt.
  2. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik heb nu dit aanbod staan. Smile

    Mijn maandtarief zal dan van € 200 naar € 187 gaan
    En zoals het nu is moet ik € 372 bij betalen.


    Normaaltarief per kWh € 0,39905
    Daltarief per kWh € 0,39905
    Vaste leveringskosten per maand € 6,49
    Gas per m3 € 1,34939
    Vaste leveringskosten per maand € 6,49
    Bedragen zijn incl. BTW


    Dat gaat de goede kant op, dit zijn alweer betere prijzen Smile

    Hier nog steeds geen aanbod van Eneco gekregen, verwacht wel deze week mijn eindafrekening.

  3. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik heb nu dit aanbod staan. Smile

    Mijn maandtarief zal dan van € 200 naar € 187 gaan
    En zoals het nu is moet ik € 372 bij betalen.


    Normaaltarief per kWh € 0,39905
    Daltarief per kWh € 0,39905
    Vaste leveringskosten per maand € 6,49
    Gas per m3 € 1,34939
    Vaste leveringskosten per maand € 6,49
    Bedragen zijn incl. BTW


    Dit aanbod voor stroom heb ik nu ook, maar ik ga het niet doen. Het zit net onder het plafond en daar kom ik niet bovenuit. In mei krijg ik mijn jaaroverzicht en mijn nieuw maandbedrag.
    In januari zie ik t wel weer of ze moeten gaan zakken dan ga ik een vast contract aan.
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Ja ik weet niet of ik het met stroom ga redden.
    Ik moet nog tot september.

    Gas ga ik wel redden
  5. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Ik heb soortgelijk aanbod voor een jaar gekregen en twijfel ook. Blijft nog steeds een bak geld. Anderzijds weet ik niet of de gasprijs nog flink verder gaat dalen.
  6. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Yaris
    Ik heb soortgelijk aanbod voor een jaar gekregen en twijfel ook. Blijft nog steeds een bak geld. Anderzijds weet ik niet of de gasprijs nog flink verder gaat dalen.


    Ik denk dat ik toch maar gebruik ga maken van het aanbod. Wel fijn om te weten waar ik tot 1 mei 2024 aam toe ben. Per 1 juni 2023 gaan er nieuwe regels gelden voor als je een, na 1 juni afgesloten, vast contract tussentijds wil gaan opzeggen. Kans op hogere opzegvergoeding.
    Dus als ik er nu eentje aan ga en de prijzen kelderen ineens enorm, kan ik (als het goed is) tegen 'normale' boete opzeggen.
  7. quote:
    Dit schreef Yaris


    Ik denk dat ik toch maar gebruik ga maken van het aanbod. Wel fijn om te weten waar ik tot 1 mei 2024 aam toe ben. Per 1 juni 2023 gaan er nieuwe regels gelden voor als je een, na 1 juni afgesloten, vast contract tussentijds wil gaan opzeggen. Kans op hogere opzegvergoeding.
    Dus als ik er nu eentje aan ga en de prijzen kelderen ineens enorm, kan ik (als het goed is) tegen 'normale' boete opzeggen.

    Die gedachte had ik ook. Nog even twijfelen en wat met elkaar vergelijken.
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Ik las net op FB op een forum dat Essent waarschijnlijk
    in juni/juli met 3/5 jarige contracten komen.

    Deze foto is dus van iemand die met een medewerker
    gechat heeft.
    Plaatje
  9. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik las net op FB op een forum dat Essent waarschijnlijk
    in juni/juli met 3/5 jarige contracten komen.

    Deze foto is dus van iemand die met een medewerker
    gechat heeft.


    Hmmm....oké.
    Ik weet alleen niet of ik voor 3 of 5 jaar wil vastleggen. Zeker niet met de wijziging in opzegboetes vanaf 1 juni.
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Klanten Energiedirect totaal verrast: maandbedrag is plots nul euro


    Een deel van de klanten van energieleverancier Energiedirect is blij verrast met de hoogte van hun energienota. Hun maandbedrag is opeens naar nul euro gegaan. ,,Krijg nou wat!’’ reageert één van hen. Ook klanten van andere energieleveranciers melden dat hun maandtarief drastisch naar beneden is geschroefd.

    Ernst Blok uit Haarlem wist niet wat hem overkwam, toen hij deze week in zijn mail een bericht kreeg van Energiedirect. Zijn voorschotbedrag - het bedrag dat klanten maandelijks overmaken aan hun energieleverancier en dat is gebaseerd op een schatting van het uiteindelijke verbruik - gaat van 243 euro naar 0 euro

    ,,Ik ben blij verrast, maar ik kan het bijna niet geloven. Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat het vaak ook.” Hij weet niet helemaal of het wel goed is gegaan en hoe lang hij dit nieuwe maandbedrag nu precies houdt. ,,Misschien heeft de verlaging iets te maken met de salderingsregeling. We hebben zonnepanelen, dus misschien speelt dat een rol. Maar ja, die zonnepanelen hebben we al vier jaar.”

    Manno van den Berg uit Haarlem overkwam hetzelfde. Ook hij kreeg deze week bericht dat zijn termijnbedrag is verlaagd van 260 euro naar 0 euro. ,,Krijg nou wat! Bizar toch, het voelt een beetje alsof ik nu los kan gaan!” reageert hij verrast. Hij denkt dat de verlaging wel kan kloppen. ,,Ik heb een paar maanden achter elkaar 360 euro betaald en dat is hoger dan wat ik daadwerkelijk heb verbruikt.”


    Energiedirect wijst in de mail naar de klanten op het prijsplafond, waardoor ze korting krijgen op hun energiekosten. ‘We willen samen met de overheid dat je per maand niet te veel betaalt’, staat te lezen. Verder meldt de energieleverancier dat het termijnbedrag de afgelopen tijd hoger was dan het advies én dat de verwachting is dat de klant ‘genoeg’ heeft betaald tot de jaarrekening. ‘Hierdoor is de rekening nu 0 euro.’

    Foutje
    Van een foutje is in elk geval geen sprake, laat Energiedirect in een toelichting weten. ,,Bij klanten die binnenkort een jaarafrekening ontvangen en geld terugkrijgen, wordt het voorschot verrekend. Daarom is het maandbedrag tijdelijk op nul gezet”, legt woordvoerder Maureen Veurman uit. Ze voegt toe: ,,We begrijpen dat het voor sommige klanten verwarrend en ook misschien vervelend kan zijn.”

    De 0 euro is dus slechts van tijdelijke aard en wordt aangepast zodra de jaarrekening er is. ,,Die 0 euro is niet het daadwerkelijke termijnbedrag, nee”, benadrukt de woordvoerder.

    Niet voor iedereen pakt het allemaal zo gunstig uit. Bij Geneviève Koolhaas ging het maandbedrag opeens van 110 naar 4980 euro. ,,Hier is sprake van een vervelende samenloop van omstandigheden”, laat Energiedirect weten. ,,Het had te maken met het doorgeven van de meterstanden. Dit bedrag wordt zo snel mogelijk gecorrigeerd.”

    Energiedirect is niet de enige energieleverancier die bij sommige klanten het termijnbedrag naar nul euro heeft aangepast. Zo deed Vattenfall dat eerder al bij een deel van de klanten. ‘We berekenen je kosten op basis van je verbruik tot je jaarafrekening. Als daaruit blijkt dat je tot je jaarafrekening genoeg hebt betaald, dan wordt het termijnbedrag 0 euro', schrijft het op zijn website.

    >>LINK<<

  11. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    Greenchoice bedragen voor de maand juni.

    Onderste foto is van Energiedirect in 2020. Ik wacht dus nog ff af.....zou toch mooi zijn als dit weer terugkomt. Smile Blijven dromen haha.
    Plaatje
    Plaatje
  12. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef DianaB
    Greenchoice bedragen voor de maand juni.

    Onderste foto is van Energiedirect in 2020. Ik wacht dus nog ff af.....zou toch mooi zijn als dit weer terugkomt. Smile Blijven dromen haha.


    Dat zou fijn zijn! Maar een utopie helaas, denk ik Smile
Terug naar de lijst