Aanbod energiedirect voor een jaar 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik dacht net, laat ik toch maar verlengen, dan is het nog voor 1 juni
    .
    Maar als ik t goed begrijp dan gaat t toch pas in over 14 dagen (wettelijke bedenktijd), en dan is t weer voorbij 1 juni

    Ik heb een variabel contract.
    Jammer ...
    Aan andere kant, als ik t nu gewoon regel, ga ik echt niet verder kijken.
    T geeft dan rust voor mij, dat ik iig voor komende winter weet wat de prijzen zijn.

    Kan ik weer afvinken van m'n to do list.
    Plaatje
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Volgens mij gaan de gasprijzen per 1 juli weer omlaag.
    Dus ik wacht nog even.

    Doe boete geld alleen als je wil overstappen dat was ik toch niet van plan. Smile
  3. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Volgens mij gaan de gasprijzen per 1 juli weer omlaag.
    Dus ik wacht nog even.

    Doe boete geld alleen als je wil overstappen dat was ik toch niet van plan. Smile


    Ja ik lees t nu ook,
    Overstappen was ik ook niet van plan.

    Ik kan net zo goed nog even wachten.
  4. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    Dit maandelijkse overzicht krijg ik net binnen van Greenchoice. Gaat de goede kant op zo.
    Plaatje
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Europese gasprijs daalt naar laagste niveau in 2 jaar: ‘Het lijkt erop dat we Poetin te snel af zijn’


    De Europese gasprijs is donderdag gezakt naar het laagste niveau in bijna twee jaar. Sinds het begin van dit jaar is de prijs van aardgas op de toonaangevende gasbeurs in Amsterdam al hard gedaald, geholpen door het milde weer, de toegenomen import van vloeibaar gemaakt aardgas (lng) en gasvoorraden die beter gevuld zijn dan verwacht.


    Ook hebben bedrijven en huishoudens bespaard op gasverbruik.

    De prijs van een megawattuur gas daalde donderdag met bijna 9 procent tot 25,35 euro. Dat is het laagste niveau sinds juni 2021. Vorig jaar schoot de gasprijs nog keihard omhoog vanwege de Russische invasie van Oekraïne en de sterk geslonken gasleveringen vanuit Rusland aan Europa. In augustus werden zelfs pieken bereikt van meer dan 340 euro.

    Maar de gasvoorraden zijn nu beter gevuld dan normaal voor deze tijd van het jaar en de import van lng uit het buitenland neemt toe. De Europese afhankelijkheid van Russisch gas is grotendeels voorbij. Dat heeft gezorgd voor een daling van de gasprijs dit jaar met circa 66 procent. Ook huishoudens merken dat in de portemonnee, want de energietarieven zijn aan het dalen en er worden weer vaste contracten aangeboden door energieleveranciers.

    ‘Poetin te slim af’
    Matthias Detremmerie, energiehandelaar bij de Belgische leverancier Elindus, ziet de prijzen ook de komende maanden laag blijven. Veel problemen die vorig jaar de prijs opdreven komen dit jaar vermoedelijk minder voor. Zo werden de gasprijzen vorige zomer onder meer nog gestuwd door de extreme droogte, waardoor het niveau van de Rijn te laag stond en de aanvoer van kolen in het gedrang kwam. Maar de niveaus van de Rijn staan dit jaar bij de start van de zomer een stuk hoger, merkt Detremmerie op.

    Op middellange termijn blijven de gasprijzen overigens nog steeds hoger dan voor de energiecrisis. Zo noteert de gasprijs voor 2024 rond de 48 euro per megawattuur. Wel is het zo, aldus de handelaar, dat de markt weinig gevoelig is voor nieuws uit de oorlog in Oekraïne. ,,Met alle aankondigingen en investeringen lijkt het erop dat we daar Poetin te snel af zijn en onze eigen onafhankelijkheid bevestigd hebben.”

    Gasvoorraden
    Sommige analisten denken dat de gasvoorraden in augustus alweer volledig gevuld kunnen zijn, wat dus ruim voor het stookseizoen in het najaar en de winter zou zijn. Er wordt daarom zelfs gespeculeerd dat de gasprijzen deze zomer zelfs kortstondig even negatief kunnen worden, bijvoorbeeld omdat er veel stroom wordt opgewekt met zon- en windenergie en het gasverbruik nog altijd beperkt blijft. Dat zou betekenen dat producenten geld geven aan handelaren om gas af te nemen. Dat is in 2006 al eens heel kort gebeurd in het Verenigd Koninkrijk.

    De markt kijkt nu vooral richting China en in welke mate de economie er opnieuw aantrekt. Meer vraag naar LNG vanuit China kan de wereldwijde vraag naar aardgas en dus ook de prijzen beïnvloeden, klinkt het. ,,China heeft de sleutel in handen”, legt Detremmerie uit. Al zal dat volgens de handelaar hoogstwaarschijnlijk nooit meer leiden tot de extreme stijgingen die we vorig jaar meegemaakt hebben.



    >>LINK<<
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef DianaB
    Dit maandelijkse overzicht krijg ik net binnen van Greenchoice. Gaat de goede kant op zo.



    Smile
  7. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    .
    Plaatje
  8. Saskia78
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskia78
    Pff, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik krijg volgens de app nu nog dik 400 euro terug en krijg een advies om te verlagen naar 34 euro. Ik betaal nu 147. Maar als ik dan kijk naar het aanbod wat me gedaan is om "de winter door te komen" betaal ik dik 250 euro straks.
    Ik doe nu maar even niks. En ik hoop dat die dalingen doorzetten en dat ik straks in september gewoon rond de 150 blijf. Dat vind ik meer dan genoeg :-)
  9. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Saskia78
    Pff, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik krijg volgens de app nu nog dik 400 euro terug en krijg een advies om te verlagen naar 34 euro. Ik betaal nu 147. Maar als ik dan kijk naar het aanbod wat me gedaan is om "de winter door te komen" betaal ik dik 250 euro straks.
    Ik doe nu maar even niks. En ik hoop dat die dalingen doorzetten en dat ik straks in september gewoon rond de 150 blijf. Dat vind ik meer dan genoeg :-)

    En bij welke aanbieder zit je?

    Ik zie ook geen bomen en bosSmile ik weet wel dat als er nog steeds 1 aanbieder zou zijn, dit absoluut goedkoper zou zijn voor de hele bevolking.
    Alleen al als je de uren gaat rekenen van je uitzoek werk bij wie wat e.d. en dat maal 8 miljoen oid huishoudens. Om over mensen met laaggeletterdheid nog te zwijgen die zijn helemaal de pineutSmile en dan nog alle kosten van alle organisaties enz.
  10. Saskia78
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskia78
    Ja, vreselijk toch. En ze gooien allemaal met aanbiedingen en laagste prijzen.
    Ik zit nu bij Energiedirect. 3 persoons huishouden. Met zonnepanelen. En amper gasverbruik.
    Van dat salderen en terugleveren eenof je daar wel of niet iets voor krijgt snap ik ook niets.

  11. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Energiebedrijven gaan weer met maandbedragen stunten en dat maakt het zo onoverzichtelijk. Ik ga niet overstappen, ik wil hoef van eneco geen maandbedrag aanbieding, wil alleen weten welke prijs ik voor gas en elektra ga betalen. Op die manier is pas te zien hoever ze nu onder dat prijsplafond zitten in vergelijking met de huidige energieprijzen op de markt.

  12. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Van de week was A hetrsenberg ook nog bij Jinek en zij liet een grafiek zien van de stijging van de marktprijs energie van afgelopen tijd en hoe de energiemaatschappijen in een zelfde lijn liepen met de verhogingen voor consumenten

    Nu de gasprijs op de markt daalt is en opeens een gat ontstaan in die grafiek want de energiemaatschappijen laten de prijzen voor de consumenten nu niet net zo dalen als met die stijgende lijn.



Terug naar de lijst