Vetvrije friteuse, ervaringen?

Vetvrije friteuse, ervaringen? 

Onderwerp van Lon

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Ik heb zowel de actifry van Tefal alsook de airfryer van Philips.
    Ik kan niet meer zonder,dus heb vorige week toen de airfryer plots stuk ging,direct een nieuwe besteld.

    Philips;ik heb de "oudere" versie en die is erg klein. Je kunt er een zak minikrieltjes van 500-700gr in bakken. Wel beetje olie mengen en af en toe schudden. Ook handig voor snacks,maar neem dan de oven snacks. Afbakbroodjes passen er 4 in.

    Tefal; de nieuwere versies hebben een zogenaamd snackmandje. Hierin kun je nu dus ook ovensnacks klaarmaken. Ik heb de family,omdat deze ruimer is. Hier zit geen snackmandje bij. Maar....je kunt de draaiarm ook er uit laten en dan kun je er ook stukken vlees in bakken. Zoals hamburgers,kippenbouten,kipdrumsticks.

    Heb er ook al shoarma in gemaakt,en pastasaus. Vanavond ga ik toch maar weer eens friet proberen. Dat heb ik ooit in de Philips gedaan en vonden de kids geen succes. De Tefal schijnt daar echter beter geschikt voor te zijn.

    Voordeel vind ik,je doet je etenswaren in de pan en stelt de tijd in. Verder geen omkijken na tot alles klaar is.
  2. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Voor de snacks kies ik de variant van mora met het airfryer tekentje er op. Daar staat dan ook precies hoeveel je er in mag doen en hoe lang.
    Maar andere ovensnacks werken ook prima. De krokodellen van de aldi bijvoorbeeld. en dan volgens onderstaande bereidingswijze.

    Voor afbakbroodjes,worstenbroodjes,pitabroodjes en alle nog af te bakken producten,neem ik de voorgeschreven bereidingswijze. Maar dan een standje lager qua temp en en tijd.
    Bijvoorbeeld 12 minuten 200graden,wordt dan 10 minuten 180 graden.


    quote:
    Dit schreef marion_5


    bitterballen en kroketten zijn vrij lastig vind ik.

    Eh hoe doen jullie de afbakbroodjes?
    hoelang etc?
    ook de broodjes bv voor shoarma?
  3. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Heeft iemand van jullie al eens de makkelijke pizza geprobeerd te maken in de Tefal actifry?
    Super makkelijk,snel en lekker. Kind kan de was doen,of de pizza maken.

    Men kopen bij de Aldi voor ?0,99 cent een rond! turksbrood.
    Koop daar meteen een pot pastasaus en verse uien,champignons,paprika,salami en geraspte kaas.
    ham ,spek,kortom alles wat je lekker vindt op je pizza.

    -Snijd het turksbrood in twee gelijke helften horizontaal doormidden.
    -Maak met een limoglas in het midden een gat.
    -Smeer je pizzahelft in met pastasaus.
    -Beleg je pizzahelft met alle lekkers wat jij wilt op je pizza.vergeet de kruiden niet.
    -Haal de draai arm uit de Tefal actifry.
    -Leg je pizza over het gat in de pan.
    -Stel de tijd in op 10-14 minuten [afhankelijk van beleg].

    Heerlijk en smakelijk eten.
  4. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Deze is prima voor aardappeltjes e.d, maar de patat vond ik er niet zo lekker uitkomen en voor andere snacks als kroketten e.d. is hij niet geschikt.
    Dan moet je de Airfryer hebben, de Actifry lijkt een beetje op z'n retour.


    Als je hem alleen wilt gebruiken als vetvrije friteuse heb je mss gelijk. Maar voor andere gerechten is toch de Actifry veel geschikter.
    De groentenschotels die hier in dit draadje omschreven worsen,kun je niet bereiden in de Airfryer.
    Persoonlijk vind ik de opmerking over de Actifry niet juist.
    Zoals eerder gezegd,ik heb beiden. De Airfryer wordt hier alleen gebruikt voor krielaardappeltjes of voor het opbakken van kant en klare producten.

    De Actifry daarentegen gebruik ik meermaals per week om bijvoorbeeld hamburgers in te bakken. Of gehaktballetjes met spekjes voor bij de stampot. Of zelfs complete pastasaus. Dit alles ZONDER gebruik van olie e.d.
    Ook de zelfgemaakte turkse pizza wordt er 1x per week in gemaakt.
  5. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef Inge65
    Hamburgers of kip kan ook in de Airfryer hoor, gaat prima! Vandaag weer gebruikt.
    Broodjes bakken gaat ook super!


    Heerlijk mals ja,kip. Kipdrumsticks,kippenbouten,kipschnitzels.
    Hamburgers,spekjes,gehaktballen.
    Uien,champignons,paprika's,

    Ik ben gewoon nog steeds dolenthousiast over beide ovenpannen.
  6. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef twelve
    Ik was zojuist bij de Albert Heijn en zag de Air Fryer van Philips in de aanbieding staan van 129,-- voor 49,95.
    Ik zat erg te twijfelen, wel of niet doen. Ik heb zojuist gegoogled en las een stukje van de Consumentenbond die zeer positief was over deze pan, en hij werd door het consumentenpanel beter beoordeeld dan die van de Tefal. Dus vanmiddag ga ik snel terug naar Albert Heijn om hem te kopen!



    Is dit een plaatselijke actie soms?
  7. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef Alice64


    Er zijn van MORA ondertussen bitterballen die geschikt zijn voor de airfryer. :)

    Ik ben verknocht aan het apparaat! Ik heb een philips.


    Mora heeft een hele serie snacks die in de Airfryer kunnen. Ik heb zelfs een aparte flyer waar alle snacks inclusief bereiding in staan.
  8. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef Alice64



    Haha, die hele serie is nog niet in het Noorden verkrijgbaar vrees ik...... tenminste, ik heb ze nog niet gevonden!
    Er is nog hoop dus! Smile


    Op elke snack staat hoe je ze moet bereiden. Voor de airfryer staat er dan zo'n tekentje op. Bij de bereidingswijze staat dan de uitleg van een hete lucht oven.
  9. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Ze kunnen er merendeels allemaal in.
    Jongste bakt de minisnackmix van de aldi er gewoon in,12min.

    Alleen de bitterballen zijn niet smakelijk en lekker.
  10. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Er is nu een nieuwe op tv;

    de Go Chef 8 in 1

    Kost "maar" ?80 en vervangt zelfs de airfryer en de magnetron en de friteuse.
  11. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Dat heeft die van Tefal ook.

    Ik vind de grootste pluspunten;
    Je kunt er in koken.
    Je kunt er rauwe pasta in doen,gelijk met de saus.
    Je kunt er bevroren vlees in klaarmaken.
    En alssss je dan eens zin hebt in frite,kun je die er ook in klaarmaken.

    En dat voor ?80
  12. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef Ing
    Moet je daarin, als je wil frituren, geen olie gooien? Dan is (m.i.) het hele effect van vetvrij frituren weg....
    Ik ben nog elke dag blij met mijn airfryer. Pizzaatjes, broodjes, gehaktballen en alle andere vlees, geroosterde groentes, gebakken aardappels, friet en snacks....alles maak ik erin.


    Klopt,dat effect gaat dan geheel verloren. Maar hier zijn we allemaal geen voorstander van frite uit de heteluchtoven. Gebakken aardappeltjes wil er nog wel in. Maar frite is frite niet meer wordt hier gezegd.
    Dus wordt er frite gehaald en duur betaald bij de snackbar.

    Met deze pan kan de oude friteuse weg (werd hier niet meer gebruikt) en is er een pan voor alles.
Terug naar de lijst