Combinatie emigreren en schuldhulpsanering, kan dat? Hoe gaat dat?

Combinatie emigreren en schuldhulpsanering, kan dat? Hoe gaat dat? 

Onderwerp van Sterr

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Tinus

    En als je in de WSNP zit, heb je bijna geen budget en een verbod op het doen van onnodige uitgaven (zoals de kosten van een verhuizing).


    Als daar ?berhaupt uitgaven mee gemoeid zijn. Als iemand anders die uitgaven voor je betaalt (bijv. je toekomstige Engelse werkgever), dan is er toch niets aan de hand?

    Je bent verplichtingen aangegaan - daar moet je je aan houden
    Je mag geen nieuwe schulden aangaan
    Bij wijziging inkomen moet je dat aangeven
    Alle andere wijzigingen zoals NAW moet je aangeven

    Wat kan er tegen zijn? Staat er in de voorwaarden dat je in Nederland moet blijven wonen gedurende de drie jaar?
  2. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Sterr


    Dit is niet mijn verhaal. Ik vroeg het voor een vriendin. Ze was toen in de situatie dat haar dochter naar haar halfbroer en half zussen en stiefmoeder was gegaan in Engeland vvanwege het onaanvaardbaar pestgedrag van klasgenoten hier in Nederland. Inmiddels is de dochter, gelukkig voor die vriendin, weer terug bij haar moeder in Nederland.


    Marnel kon niet langer dan twee jaar wachten op je antwoord. Ze is inmiddels niet meer op OA. Zal ik je antwoord doorgeven? Smile
  3. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Wat Colly bedoelt Sterr, is dat de OA-etiquette min of meer voorschrijft dat als je een vraag stelt, je ook antwoord geeft op de vragen die de mensen die met je meedenken stellen. En dat als je dat niet doet, je het onderwerp beter helemaal kunt laten rusten ipv na twee jaar alsnog antwoorden.

    In dit geval ligt het gevoelig, omdat je een zeer gewaardeerd OA-lid hebt gequote die is overleden. Vandaar de wat scherpe reactie.



    Marnel leeft gelukkig nog, hoor. Ik heb net nog contact met haar gehad. Maar voor de rest heb je helemaal gelijk.
  4. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Suzette



    Smile Sorry Sorry Sorry!!!!!!!!!!!

    Ik vergiste mij, had Boep in gedachten


    *schaam* *kruipt even een hoekje in*


    Kom er maar weer gauw uit!! Smile
  5. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Ik vind het ook fascinerend als iemand ruim twee jaar na dato plots weer een draadje tot leven roept, en antwoord geeft alsof de draad hoogstens een weke oud is. Vooral als diegene ondertussen wel af en toe op OA schrijft.



    Heb je het nu over mij of over Sterr? Sterr schrijft heel zelden en ik heb het draadje niet omhoog gehaald.
  6. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Ik durf weer...sort of

    (Ik vermoed dat Tinus Sterr bedoelt, Colly. Sterr heeft afgelopen 2 jaar wel berichten geschreven en had dus eerder kunnen reageren)


    Ah, okee. Duidelijk. Ik had niet zoveel van haar gelezen. Zie je... je bent gewoon nodig op deze site, hoor! Smile
Terug naar de lijst