laptop en geen wifi

laptop en geen wifi 

Onderwerp van Boep

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Enige tijd geleden viel mn wifi signaal op de laptop opeens weg. Herstellen van de verbinding lukte niet. In beschikbare netwerken werd van alles weergegeven maar niet de mijne.
    Ik dacht dat mijn modem nu echt de geest had gegeven dus nieuwe modem ge?nstalleerd.
    Maar helaas, nog steeds geen verbinding te maken. Bij beschikbare netwerken staat wel mijn router maar hij pakt de beveiligingssleutel niet.
    Modem en router werken verder op andere apparaten prima. De laptop zelf kan ook inloggen op een ander netwerk.
    Ik denk daarmee uitgesloten te hebben dat het probleem in de modem, de router of de laptop zelf zit. Maar wat kan het dan wel zijn? Zie ik wat over het hoofd?
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef EmC
    Ik vind dat soort dingen enorm lastig op afstand.
    Het enige dat in me opkomt is gezeur met 2,4 ghz vs 5 ghz.
    Heb je een dual band router?

    Geen idee. Wat is een dual band router?
  3. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef EmC


    Een router die gebruikt maakt of gebruik kan maken van 2,4 ghz en 5 ghz.
    Ik heb zelf daar een keer gezeur mee gehad omdat mijn laptop geen 5 ghz ondersteunt. Dit gezeur ontstond bij mij toen ik een nieuwe modem/router kreeg.
    Ik weet niet het fijne ervan maar weet wel dat toen het beeld ontstond van goed werkende apparatuur terwijl verbinding toch niet mogelijk was.
    Misschien weet Scar hier meer van? Of een andere IT-er?
    Misschien klopt mijn idee ook helemaal niet hoor maar dit schoot door mijn hoofd.

    Ik ga Ziggo wel bellen en heel blond doen.
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Ze hebben een enorm lange wachtrij. Melding van het bandje is: heeft u vanaf 5 december een probleem met internet op Windows 10, neem dan contact op met Microsoft. Het heeft te maken met een update.
    Mijn probleem was trouwens al iets eerder. Smile
  5. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    Nu ik erover nadenk, het kan niet in de Windows update zitten want die zat dan ook al op de laptop toen ik hem testte op een ander netwerk.
  6. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef CoDe
    Heb je ook bellen van ziggo? Dan bel je gratis met het nummer 1200. Kost je alleen wat geduld.

    Ze hebben geen wachtrij momenteel. 't Is zo druk dat ze melden het later nog maar eens te proberen.
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Heb je al een ander wifi kanaal of frequentie geprobeerd?

    Thuis bedoel je?
    Ik heb de laptop elders op een ander wifi netwerk geprobeerd en dat werkte probleemloos.
  8. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Ja thuis

    Kijk even op ziggo.nl/wifi

    Daar staat ook vermeld dat er op mijn postcode een wifistoring is op Windows 10
  9. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    En nu kan opeens mijn chromecast ook geen verbinding met mijn router vinden. Smile
  10. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Heb je hier iets aan?
    Het probleem schijnt vaker voor te komen bij Ziggo en Windows 10

    >>LINK<<

    Helaas, allemaal al geprobeerd. Morgen doe ik een nieuwe belpoging
  11. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Zo irritant zoiets Smile En lekker makkelijk om meteen door te verwijzen naar Microsoft. Vooral nu ook je chromecast ineens geen verbinding meer heeft.

    Zo'n jaar geleden hier ook ineens geen internet. Ik bellen en kreeg eveneens de melding dat het erg druk was....bladiebla....en werd ik voor meer info verwezen naar de website. Hele grote zucht.

    Succes morgen!

    Dat mijn chromecast opeens ook geen verbinding meer heeft is misschien een geluk bij een ongeluk. Want nu kunnen ze me niet zomaar wegsturen richting Microsoft. Mijn tv draait nl niet op windows 10. Smile

    @Offday, wat jij zegt, is dat hetzelfde als wat EMC bedoelde? Verschil tussen 2,4 ghz en 5 ghz? Of weer iets anders?
  12. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep

    quote:
    Dit schreef Fantamas
    Op mijn laptop zit aan de zijkant een heel klein schakelaartje waarmee je de WIFI uit/aan kan zetten, die heb ik wel eens per ongeluk uitgeschakelt en duurde even voor ik daar achter kwam! ;-)

    Nee dat is het niet. Ik schreef al dat ik op een netwerk elders uitstekend een wifi verbinding tot stand kan brengen met deze laptop.
Terug naar de lijst