Cylinderslot waar geen moedersleutel voor is?

Cylinderslot waar geen moedersleutel voor is? 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Deze maand is voor de tweede keer in mijn straat ingebroken. Ik word daar niet blij van. Er zijn geen braaksporen, het vermoeden bestaat dat men een moedersleutel heeft (let wel, we hebben politie keurmerk veilig wonen!). Wat voor sloten beschikken niet over een moedersleutel?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Draaiknop sloten zou ik sowieso fijn vinden... Die heb ik op de voordeur zitten, maar niet op de achterdeur.

    3*** sloten dus met dito beslag. We gaan op zoek. Zeker 3 deuren te vervangen. Schuur en hek laat ik dan even voor wat het is. Als het kerntrekken zou zijn, zou dat toch ook te zien moeten zijn? En er is dus helemaal niks te zien.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    De inbrekers zijn binnen gekomen via de deur die in onze woningen nauwelijks gebruikt wordt. Die deur heeft een draaiknop aan de binnenkant.

    Mijn dochter heeft vermoedelijk de inbreker gezien... naar idee.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Dirk

    Wat je niet door elkaar moet halen is het begrip sloten en cylinders . Je hebt het pkvw certificaat en je hoeft dus alleen de cylinders te wisselen en kerntrek beslag monteren . Wel bijzet sloten plaatsen als extra slot .


    Als je vragen hebt en offertes kun je me bellen

    Top Dirk! Ik hou je in mn achterhoofd.

    Dat extra slot had ik ook aan zitten denken, direct al toen ik hier kwam wonen, maar niet gedaan. Tis een huurwoning en dan moet er nogal wat aangepast worden aan de deuren en kozijnen...
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Anoesjka
    Ik heb een beugel op de deur. Zo een waarmee de deur maar een klein stukje open kan.
    Is minder duur en veel makkelijker dan extra slot.
    Ja werkt alleen als je thuis bent. Maar voor snachts prima oplossing.

    Inbraken zijn hier overdag....
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Dirk je hebt PB.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef scar
    Je voordeursleutel is een gewone sleutel waar geen moedersleutel van is lijkt me. Bij gemeenschappelijke ingangen is wel een moedersleutel, maar dan zijn ze nog niet bij je binnen.

    Als je echt bang bent voor een moedersleutel kan je een andere cilinder aanschaffen.

    Jep een andere cilinder idd. Ik weet nu dat de skg 3* cilinders dermate ingenieus zijn dat je daar niet zo makkelijk mee binnen komt. Voor de skg 2* zijn dus duidelijk moedersleutels in omloop die uiteraard populair zijn bij het inbrekersgilde. Overigens kan het ook zijn dat er sprake is van klopsleutel techniek. Zie filmpje.
Terug naar de lijst