Wie weet er leuke parktuinen/tuinparken?

Wie weet er leuke parktuinen/tuinparken? 

Onderwerp van Ster

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Gezien het mooie weer dit weekend lijkt het me leuk om morgen of deze maand nog een parktuin te bezoeken. Ik denk aan een parktuin zoals Mondo Verde in Landgraaf (Zuid-Limburg) of de Tuinen van Appeltern in Appeltern, Zoiets als de Millinger theetuin vind ik ook leuk maar dat is meer een wandeling door natuurgebied waarna je bij de theetuin aankomt. Als er nog tuinen open zijn dan lijkt me dat erg mooi nu met die herfstkleuren. Wie kent er nog meer van dergelijke (grote) parken in Nederland. Mag door het hele land maar voor een snel bezoek is Noord-Brabant, Gelderland en Utrecht vanuit de Randstad handig.
  2. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    Nice! Dank je. Ik zat toevallig net op google te zoeken en kwam het ook tegen. Ken jij het Kaatje?
    Het is nogal kort dag maar wellicht leuk als er nog een paar mensen ad hoc zin hebben en mee kunnen gaan Smile
    Iig bedankt voor de tip.
  3. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    Bedankt voor jullie tips! Leuk.
    Jammer dat die tuin die jij doorgaf kaatje dit weekend sluit. Ik heb namelijk besloten om nu toch maar lekker in en om het huis wat te gaan doen en als ik nog er op uit wil dat bij mij in de buurt te doen. Maar ik ga m zeker in gedachten houden. Misschien leuk om een keer met een groep oa'ers naar een tuinpark te gaan.
    Nieuwe tips blijven welkom!
    Fijne dag het is echt schitterend weer Smile
  4. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    Kaatje en rose mochten jullie vanmiddag naar die tuin willen dan zouden we wel rond 14.30-15 uur kunnen afspreken met elkaar? In dat geval wil ik alsnog wel gaan. Het is een tuin van 1,6 hectare dus 2,5 uur lijkt mij genoeg om het daar nog te bekijken en even gezellig met elkaar wat te drinken en zitten?
  5. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    Ok?. Dank je.
    We gaan m erin houden.

    Ook een fijne dag!
  6. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    Dank je Josien. Leuk die nieuwe idee?n allemaal.
  7. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    >>LINK<<

    Deze kwam ik toevallig tegen. Heb er een bezoek gebracht. Heerlijk weer en leuk om doorheen te wandelen ondanks dat het best druk was.
    Plaatje
  8. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    Ok?. Leuke aanvulling weer! Bedankt!
  9. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    Hoi Margo,

    Op zich zijn allerlei parken interessant.
    Ik bedoelde inderdaad echter in eerste instantie wel de meer grote thema achtige of bijzondere parktuinen. Ter inspiratie van wat ik bedoel hierbij wat foto's (deze zijn van Stourhead, in Engeland)
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  10. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    Mondo Verde Limburg
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  11. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    Of de Tuinen van Appeltern...
    Plaatje
    Plaatje
  12. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster

    quote:
    Dit schreef Margo
    Ben je al bekend met:

    Bentwoud (Zoetermeer/ Benthuizen)
    Meijendel (Wassenaar)
    Westerduin Park (Den Haag/Scheveningen)

    Niet echt wat je vraagt, maar toch Smile


    Ik vind alle tips die hier op gezet worden overigens erg leuk en inspirerend. Vergroot de horizon. Dus aanvullingen blijven welkom! Wellicht komt er voor volgend jaar (als alles weer een beetje in groei en bloei komt) een leuk uitje uit voort.
    Iedereen bedankt tot zover!
Terug naar de lijst