spinnenfobie

spinnenfobie 

Onderwerp van tineke69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69
    Sinds dat ik als kind een grote, harige spin in bed heb gevonden heb ik een grote angst voor deze engerds. Voor de kleintjes en met dunne pootjes heb ik mijn angst al overwonnen, maar voor die grote, zwarte snellopers gil ik het uit. Zowel vandaag als gisteren kwam ik er eentje tegen en op het werk ben ik echt in paniek geraakt.
    Zelfs van foto's op internet raak ik gestrest en kan ik hier niet naar kijken. Als ik zo'n grote spin heb gezien ben ik nog uren van streek en zie ik voor elk zwart iets een spin aan.

    Ik wil nu van mijn angst afkomen. Op internet zijn er heel wat cursussen tot zelfs een hypnose aan toe te vinden. Is er iemand van zijn angst afgeholpen en door welke training/cursus?
  2. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69

    Fijn om herkenning te lezen! De video met de ratten heb ik gezien. Het idee alleen al dat er in de glazen bak spinnen zitten, brrrrr....

    Ik heb twee instellingen/centra informatie opgevraagd. IPZO belde snel terug. Gemiddeld zijn er ongeveer 7 behandelingen nodig, waar bij de laatste sessies dus ook echte spinnen bij komen. Ik krijg het nu al benauwd....dus alle redenen om er echt aan te beginnen. Deze behandelingen worden vergoed door de zorgverzekeraar.

    Ik wacht nog even de reactie van de ander af, Instituut Angstoverwinning. Deze zit in Eindhoven (waar ik woon) en voor IPZO moet ik verder reizen.

    Ik houd jullie op de hoogte!!
Terug naar de lijst