Waar kan ik door NZA vastgestelde tarieven vinden?

Waar kan ik door NZA vastgestelde tarieven vinden? 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    De zorgverzekeraar bepaalt het tarief wat aan zorgverleners uitbetaald mag worden. (of gemeente maar in dit geval gaat het om een wlz indicatie)
    Het is dus allereerst van belang dat je weet met welke zorgverzekeraar je te maken hebt als je wilt weten wat er uitbetaald mag worden.Je kunt de tarieven vinden op de site van het betreffende zorgkantoor.
    Tarieven kunnen, behalve max tarief voor de soort zorg ook nog eens verschillen t.o.v. het soort zorgverlener.
    En dan hangt eea ook nog af van hoe lang een client al een pgb heeft; mensen die al heel lang een pgb hebben kunnen onder oude regelingen vallen.

    >>LINK<<

    Daarnaast is er een tarief waarmee het budget wordt opgebouwd.

    2 feb '19 - 19:30:57 / 2 feb '19 - 22:29:04
  2. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Het klopt wel dat sommige verzekeraars hun tarieven verlaagd hebben. Voor clienten loont het zich goed en uitgebreid te verzekeren; dat betaalt zich aan de andere kant terug, niet in geld maar wel in mogelijkheid tot inkopen zorg. Zo n dure verzekering is echter niet voor iedereen haalbaar en sommigen zien het verband niet of kunnen dat niet zien, die zien alleen het hogere bedrag dat ze bij een goede verzekeraar betalen en zo wordt zorg toch weer een soort systeem van klassen.

    Als onderleverancier van zorg heb je echter ook te maken met de organisatie die gewoon ook iets wil verdienen.
    Dit is dan ook de reden dat ik zelf iemand in dienst neem voor zorg thuis en nooit via een instelling/organisatie, want dan betaal ik me blauw en is het budget er zo door heen. Als ik, bijvoorbeeld, voor een zaterdagavond oppas/zorg ga inkopen via een instelling om een avondje uit te gaan kost dat minstens 80 euri per uur maar dat bedrag gaat echt niet in zijn geheel naar diegene die bij mij op de stoep gaat. Ik betaal liever iemand rechtsstreeks een redelijk uurtarief dan een mega-uurtarief waarvan een deel ergens onderweg aan een strijkstok blijft hangen.

    Vervelend is dat ze geen concrete informatie geven; dat wekt geen vertrouwen. Je hebt ook gewoon recht op dit soort informatie lijkt me. Ze draaien om de brei heen en daar zou ik ook niet goed van worden.
    Is het voor jou mogelijk om rechtstreeks via de client te weten te komen bij welke verzekeraar hij zit ?
    Hoe heb je de afspraken met de instelling vast gelegd ? Normaal gesproken heb je daar ook een overeenkomst/contract voor waarin eea is vast gelegd over te leveren zorg, vergoeding en wie waar verantwoordelijk voor is. Dan heb jij gewoon je eigen afspraken met de organisatie en willen ze dat wijzigen zullen ze in gesprek moeten. Zo n instelling heeft als hoofdaannemer nl bepaalde verantwoordelijkheden over de kwaliteit van zorg; zo is dat vastgelegd is in de wet.
    3 feb '19 - 11:25:19 / 3 feb '19 - 12:07:50
  3. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Er zit hier en daar verschil in de budgettarieven per zorgverzekeraar. Zilveren Kruis en Achmea hebben bepaalde tarieven verlaagd met miv 1 januari 2019.
    De max. tarieven verschilt ook per categorie zorg, maar dat wist je ws al. Als je het fijne wilt weten zou je Per Saldo kunnen raadplegen.

    Het is natuurlijk makkelijk voor deze organisatie om te zeggen dat ze het minimum, vastgesteld door NZA, willen uitbetalen.

    3 feb '19 - 12:27:26 / 3 feb '19 - 12:53:04
  4. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
  5. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Volgens mij lees ik je verkeerd; ze willen de MAX van de NZA tarieven uitbetalen begrijp ik nu ? Mijn excuses.
    Maar ze moeten je wel goed/juist bij praten.
  6. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Ja, ik snap helemaal dat je je dat afvraagt.
  7. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Top.
Terug naar de lijst