Pfff...dit is helemaal geen kost voor mij...vrees ik...
Wat ingewikkeld allemaal...
Ik begeleid sinds 6,5 jaar 5 dagdelen per week een jongeman met een verstandelijke beperking in combinatie met klassiek autisme.
Hij is ingedeeld in VG7.
Hij valt onder een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking.
Deze organisatie kan hem echter geen passende dagbesteding bieden en ik word door de organisatie ingehuurd.
Nu heb ik echter een conflict met deze organisatie. Ieder jaar moet ik er achter aan vangen of er per 1 januari nog iets veranderd is aan de dagdeelvergoeding.
Zij moeten mij echter uit eigen beweging informeren maar ze doen het gewoon niet.
Sinds december heb ik wekelijks deze vraag voorgelegd, maar ik krijg geen antwoord. Ze hebben echter wel tijd mij een handleiding van hun nieuwe computersysteem toe te sturen zodat ik wekelijks verslag moet doen in een Excell bestand.Ook werd er in de begeleidende brief gesproken over toesturing van nieuwe overeenkomsten en indexering van de dagdeelvergoeding (verder geen bedragen of zo).
Via een andere afdeling heb ik te horen gekregen dat de vergoeding verlaagd zou zijn. Maar officieel heb ik dus helemaal niks gehoord.
Inmiddels hebben ze dus mij pissed-off gekregen en heb ik een klacht ingediend bij de Klachtencommissie. Die zullen dat maandag wel onder ogen krijgen.
Nu weet ik nog steeds niet wat de vergoeding is, of dat het genoemde bedrag uit de grote toverhoed komt.
Het gaat om bijna 45 euro per week wat ik minder zou gaan krijgen, zonder dat ik daarover geinformeerd ben.
Daarom is het voor mij belangrijk ook het juiste bedrag te weten en of het klopt volgens NZA.
quote:Dit schreef Dingetje Het klopt wel dat sommige verzekeraars hun tarieven verlaagd hebben.
Hoe heb je de afspraken met de instelling vast gelegd ? Normaal gesproken heb je daar ook een overeenkomst/contract voor waarin eea is vast gelegd over te leveren zorg, vergoeding en wie waar verantwoordelijk voor is. Dan heb jij gewoon je eigen afspraken met de organisatie en willen ze dat wijzigen zullen ze in gesprek moeten. Zo n instelling heeft als hoofdaannemer nl bepaalde verantwoordelijkheden over de kwaliteit van zorg; zo is dat vastgelegd is in de wet.
Dit snap ik niet goed..Zij willen mij het tarief betalen wat de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA) jaarlijkst vast stelt. Dus hoe en waar client zijn zorgverzekering heeft is dan niet relevant toch?
Ik heb hier een map met de raamovereenkomst, deelovereenkomst en de algemene voorwaarden voor werkzaamheden.
Die moet ik maar eens doorspitten....
Ik heb vandaag de factuur voor de Stichting gemaakt en gewoon mijn oude tarief ingevuld.
Ik zal wel zien wat er van komt en wat de klachtencommissie gaat doen.
Ik word hier inderdaad vervelend van. Als er geen oplossing komt en de Stichting niet beter met mij gaan communiceren dan stop ik er helemaal mee.
In deze kwestie zullen dan alleen maar verliezers zijn helaas.
De jobcoach heeft al vele keren aangegeven met geen mogelijkheid een andere dagbesteding voor client zal kunnen vinden.
Client heeft nl. een specifiek wensenlijstje waar de meeste ondernemingen niet aan kunnen voldoen. Dus dat wordt zoeken naar een speld in de hooiberg.
quote:Dit schreef Dingetje Volgens mij lees ik je verkeerd; ze willen de MAX van de NZA tarieven uitbetalen begrijp ik nu ? Mijn excuses.
Maar ze moeten je wel goed/juist bij praten.
Ze communiceren niet goed met mij. En ik vraag mij af wie dat geld wat zij mij willen onthouden in de zak steekt.
Ik zit er echt over te denken om er maar helemaal mee te stoppen en dan zoeken ze maar iemand anders die voor die fooi hun cii?nt (die echt niet gemakkelijk is en soms ook agressief) wil opvangen.