Organisatorische tips gezocht.

Organisatorische tips gezocht. 

Onderwerp van Liek

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    Ik overweeg een operatie te ondergaan waarna ik 6 weken oa niet mag tillen, stofzuigen, bed verschonen, autorijden, ramen zemen, fietsen.

    Het enige wat me nog tegenhoud is dus de praktische organisatie van bovenstaande dingen. Ik ben hier echt zo slecht in.

    Wie heeft er handige tips voor me?
  2. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Kun je via wmo geen hulp krijgen voor het huishouden?


    Dit moet ik inderdaad nog uitzoeken.
  3. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef Batavus



    Of de zorgverzekeraar, omdat het kortdurend is. WMO verwijst eerst door naar zorgverzekering. Even bellen met je zorgverzekeraar om na te vragen?


    Zorgverzekeraar vergoed het niet.
  4. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef Erna
    Kunnen je kinderen niet iets betekenen voor je?
    Ik weet dat wanneer het mij zou overkomen mijn zoon echt komt helpen of ik dat nu wel of niet zou willen vanwege alles wat hij al voor zijn kiezen heeft.
    Een keertje minder stofzuigen oid is ook niet heel erg toch. Bed verschonen en boodschappen lekker door je kinderen laten doen of laten bezorgen. 1 of 2 x stofzuigen/afstoffen komt ook vast wel goed.
    Vraag het gewoon en je weet gelijk waar je aan toe bent en wat je eventueel echt nog zelf moet regelen.
    Sterkte


    Ik heb een hond en vier katten.
    Stofzuigen is echt wel noodzakelijk Smile
  5. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef Erna
    Kunnen je kinderen niet iets betekenen voor je?
    Ik weet dat wanneer het mij zou overkomen mijn zoon echt komt helpen of ik dat nu wel of niet zou willen vanwege alles wat hij al voor zijn kiezen heeft.
    Een keertje minder stofzuigen oid is ook niet heel erg toch. Bed verschonen en boodschappen lekker door je kinderen laten doen of laten bezorgen. 1 of 2 x stofzuigen/afstoffen komt ook vast wel goed.
    Vraag het gewoon en je weet gelijk waar je aan toe bent en wat je eventueel echt nog zelf moet regelen.
    Sterkte


    Mijn kinderen gaan zeker helpen maar wil zoveel mogelijk zelluf regelen Smile
  6. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef scar
    Niet mogen tillen is erg subjectief. Ik heb een aantal operaties gehad waarbij ik niet mocht tillen.

    Eigenlijk mocht ik het meeste wel tillen als ik het maar met beleid deed. Ja geen heel zware dingen maar dat zijn dingen die je best zes weken kunt vermijden.

    Bed verschonen gaat ook heus wel en anders vraag je dat even aan je bezoek. Je krijgt vast wel eens per twee weken bezoek, vermoedelijk zelfs vaker. Ramen zemen... Kan ook rustig 3 maanden niet, boeiend <not>.

    Maar ik begrijp uit je vraagstelling dat het geen echt hoogst noodzakelijke operatie is en dat je de keuze hebt. Op praktische en organisatorische redenen zou ik het niet laten afhangen. Kijk vooral naar wat de uitkomst je gaat brengen.


    Er worden een paar wervels aan elkaar geschroefd, er wordt wat gebeiteld en gebikt. Ik mag niet zwaarder tillen dan 5 kilo. Veel dingen mogen echt niet.

    De ramen boeien me ook niet echt, stofzuigen in verband met de dieren wel en een schoon bed stel ik ook echt op prijs.
  7. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef scar
    me daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Niet echt een keuze trouwens toch Liek? Die operatie bieden ze niet zomaar aan.

    Die lakens over elkaar vond ik een heel goede tip trouwens.

    Stofzuigen klinkt essentieel, daar kan je vast wel hulp voor vinden. Zemen hoeft niet die weken. Boodschappen kan je gelukkig tegenwoordig bestellen en vooruit koken kan ik je ook aanbevelen.


    Het is wel een keuze maar inderdaad bieden ze het niet voor de fun aan.
    Ik mag nog een week nadenken.

    Appie bezorgt hier niet, maar de Plus wel.
  8. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef maartje
    Dan mag en kan je ook niet bukken, heb je al een grijper?



    Cool dingetje... Smile
  9. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek

    quote:
    Dit schreef Malero
    Wanneer heb je die operatie Liek? Ik wil heel graag een dag naar je toe komen. Dat wilde ik zowiezo een keertje plannen dit jaar. Het is immers eeuwen geleden dat ik je voor het laatst heb gezien.


    Dat weet ik nog niet, er schijnt een wachtlijst van 4 maanden te zijn dus ik heb nog tijd.
    Ik zou het heel leuk vinden je weer eens te zien Smile
Terug naar de lijst