Kosten voor meerwerk

Kosten voor meerwerk 

Onderwerp van XXX

Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Heb 2 offertes voor verbouwing badkamer en plaatsen van keuken plus afhangen 4 nieuwe deuren.
    Eerste was 5200? en 2de was 2200? voor meerwerk tbv badkamer en keuken. Heb toen gevraagd of hiermee alles klaar was dan en dat werd bevestigd.
    De eerste offerte heb ik helemaal betaald en vandaag kreeg ik de eindnota, deze was 4300?, 2300? meer dan was afgesproken. Alles onder de noemer meerwerk.
    Is dan wel heel veel meerwerk dan de begrote 2200? van de offerte.

    Weet iemand hier hoe het zit met meerwerk?

    Heb al gegoogled en kom eigenlijk tot de conclusie dat meerwerk een nogal vaag gebied is.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Stond potentieel meerwerk op de offerte?

    Hebben ze het netwerk voor plaatsing met je overlegd?
  3. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje
    In de volgende link kun je nalezen hoe het zit met de prijsafspraak aannemer. Maar dit is ook van toepassing bij andere offertes waar diensten in combinatie wel of niet met producten geleverd worden.
    >>LINK<<
  4. saskiamaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van saskiamaria
    Gedver vogeltje, wat vervelend.
    Meerkosten moeten heel precies verantwoord worden in de eindafrekening. Meestal laat je het een klant weten als iets meer werk wordt dan je in eerste instantie begroot had. Dan kan deze aangeven of hij daarmee akkoord gaat.
    Niet netjes, op zijn minst.
    Kun je uit de eindafrekening wijs worden waar het meerwerk in zit? En was de offerte duidelijk? Dan kun je die met elkaar vergelijken en zien of het redelijk is of niet.
    Ik zou daarna het gesprek aangaan, ik vind deze manier van werken niet correct. Ze hadden je op tijd een seintje kunnen geven.
Terug naar de lijst