tuin aanpakken

tuin aanpakken 

Onderwerp van leaving

Terug naar de lijst
  1. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    Ik wil de tuin aanpakken (of te wel laten aanpakken...)

    er moet her-bestraat worden, er moet een prieel/tuinhuis verwijderd worden en een nieuwe geplaatst (8 bij 3 mtr)

    en ik wil aan weerszijden vd tuin schuttingen, hout met betondeel aan de onderzijde........... ( 2 x +/- 12 mtr ) plus een poort...
    schutting moet geplaatst worden aan binnenzijde........van al een metalen/ijzeren omheining ...

    en daarna nog eens wat planten ed...........

    verder in de toekomst..........mogelijk nog een serre cq tuinkamer aan de woning zelf..........


    maar welke volgorde is handig? straten/bouwen of andersom........
    Wie laat ik het doen? zijn er bedrijven, zzp-ers die alles doen???????
    heb geen handige harrie in de buurt en ik wil ook graag dat t relatief snel af is, niet een maanden durend project.........
    Plaatje
    16 mrt '19 - 20:50:09 / 16 mrt '19 - 21:31:11
  2. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef marion_5
    ...................
    maar welke volgorde is handig? straten/bouwen of andersom........
    Wie laat ik het doen? zijn er bedrijven, zzp-ers die alles doen???????
    heb geen handige harrie in de buurt en ik wil ook graag dat t relatief snel af is, niet een maanden durend project.........


    Volgens mij eerst bouwen, daarna straten.
    Zo heb ik 't ze tenminste bij de buren zien doen.
  3. Flair
    Lente

    Toon alleen de berichten van Flair
    Ik heb twee jaar geleden mijn tuin opgeknapt, minder rigoureus dan jij, via Facebook een oproep gedaan, mannen leken betrouwbaar maar kwamen de gemaakte afspraken niet na en heeft veel meer geld gekost dan afgesproken was, uiteindelijk heeft Sjaak van oa het afgemaakt, samen met schoonzoon.

    Dus kijk uit met handige Harry's uit de buurt!
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik zou dat schuttingwerk met beton uitbesteden aan professionals. Ook voor de garantie.
  5. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Volgens mij eerst bouwen, daarna straten.
    Zo heb ik 't ze tenminste bij de buren zien doen.



    dat leek mij ook, al zal er onder t huis/prieel o.i.d ook iets van een goed ondergrond moeten komen........egaliseren.......iets verhogen balken....
    vandaar dat ik weer begon te twijfelen....
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik zou eerst afbreken/leeghalen/opruimen.
    Daarna schuttingen plaatsen.
    Dan nieuwe prieel bouwen.
    Daarna weet je waar je bestrating/terras wilt en kun je eventuele borders/beplanting uitzetten.
  7. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Tuinhuis dat er nu staat verwijderen kost arbeidsloon en storten is meestal ook niet gratis. Zelf heb ik ons oude tuinhuis in een plaatselijke Facebook groep gezet om gratis te laten afhalen. Binnen een paar uur had ik iemand die het graag wilde hebben.
    Tuinhuis en bestrating heb ik laten doen door een hovenier.
  8. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    quote:
    Dit schreef maartje
    Tuinhuis dat er nu staat verwijderen kost arbeidsloon en storten is meestal ook niet gratis. Zelf heb ik ons oude tuinhuis in een plaatselijke Facebook groep gezet om gratis te laten afhalen. Binnen een paar uur had ik iemand die het graag wilde hebben.
    Tuinhuis en bestrating heb ik laten doen door een hovenier.



    Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht, t oude op Fb en dan zelf ophalen en afbreken...

    een hovenier? gewoon 1 gezocht en dan samen plannen? tekenen? en zaken los van elkaar evt bestellen?

    foto is t soort hekwerk wat al om de gehele tuin heen staat (in diverse hoogtes), en wat blijft. De hedra wil ik vanaf...........(gek wordt ik daarvan)
    Plaatje
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb voor mijn tuin zelf een aantal bedrijven en marktplaats mannetjes gemaild. Geschreven wat er moest gebeuren en afspraak gemaakt voor bekijken situatie. Daarna zou ik schriftelijk offertes krijgen. Mondeling was er al wat toegezegd qua prijs. Uiteindelijk bleek men niet erg happig op het werk, want sommige offertes moet ik nog krijgen. Uiteindelijk heb ik het werk gegund aan de persoon waar ik de beste prijs had en het meeste vertrouwen (oh andersom was het). Mijn postzegel tuintje van 16m? moest split afgegraven worden, wat opgehoogd, oude bestrating beter gelegd en nieuwe tegels er in. Ik was 1000 euro kwijt. De duurste offerte wat 2000...
  10. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef marion_5



    Hier heb ik inderdaad ook aan gedacht, t oude op Fb en dan zelf ophalen en afbreken...

    een hovenier? gewoon 1 gezocht en dan samen plannen? tekenen? en zaken los van elkaar evt bestellen?


    Heel toevallig heb ik hier in Leusden een (heel) ver familielid die hovenier is, daarom die gekozen, die bleek ook nog eens heel goed. Samen plan doorgesproken, hij luisterde wat wij wilden en kwam toen met een voorstel. Hij heeft het bestellen etc gedaan.

    Veel hoveniers zetten foto?s op hun site van wat ze gemaakt hebben.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Flair
    Ik heb twee jaar geleden mijn tuin opgeknapt, minder rigoureus dan jij, via Facebook een oproep gedaan, mannen leken betrouwbaar maar kwamen de gemaakte afspraken niet na en heeft veel meer geld gekost dan afgesproken was, uiteindelijk heeft Sjaak van oa het afgemaakt, samen met schoonzoon.

    Dus kijk uit met handige Harry's uit de buurt!


    Herkenbaar helaas.

    Nu komt er iemand met eigen hoveniersbedrijf uit mijn eigen woonplaats. Geeft nog geen garanties, maar voelt toch beter.
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Herkenbaar helaas.

    Nu komt er iemand met eigen hoveniersbedrijf uit mijn eigen woonplaats. Geeft nog geen garanties, maar voelt toch beter.



    Mijn oude buren lieten eerst hun klussen altijd uitvoeren door beundehazen, nadat ze voor de zoveelste keer gedonder hadden, schakelden ze een echt bedrijf in, nou dat was een wereld van verschil, ook voor ons als buren.
Terug naar de lijst