Aansluiting vaatwasser

Aansluiting vaatwasser 

Onderwerp van kaatje

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Mijn keuken is eindelijk bijna klaar.
    Na 16 jaar met de hand te hebben afgewassen, wil ik nu graag weer een vaatwasser. Deze komt dan op de plek van de droger, naast mijn wasmachine.

    Maar dan zit ik met een praktisch probleem. Ik heb slechts ??n kraan en afvoer.

    Op de foto zie je hoe het nu zit. Daar komt de wasmachine, direct ernaast (rechts in beeld) komt dan vaatwasser. Beide onder werkblad.

    Er zou iemand van een klusbedrijf een extra kraan aansluiten op de bestaande met behulp van verlengstuk ofzo. Deze man is nu echter ziek en zijn vervanging ook Smile

    Nu ben ik wat speurwerk op internet gaan doen (>>LINK<<) en daar wordt geopperd om een y-stuk te plaatsen op de kraan. Als ik de apparaten niet tegelijkertijd aanzet, is dit dan een optie?

    Dan nog de afvoer van de vaatwasser. Daar heb ik nog geen idee van.....

    Smile
    Plaatje
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik heb het zo:
    De kraan, eerst de waterstop dan het y stuk


    Klopt, we willen onder de kraan eerst waterstop en daarna y-stuk.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    De afvoer, ook ystuk met langere pijpen, dat moest ehh weet ff niet meer waarom, ik denk dat de slang er dan beter in kon.
    Het ystuk zit vlak boven de zwanenhals


    Gaan kijken of het t-stuk bovenop de huidige pijp kan. Misschien moet er stukje af.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Heb ook nog een stroomverdeler erop zitten, omdat ik maar een groep.heb daar. Wanneer er teveel stroom gevraagd wordt door beide machines uitgeschakeld. Bij mij zit de vaatwasser op het droger contact.


    Oh, dat kan ook nog. Alhoewel...ik gebruik ze niet tegelijkertijd (in principe). Ook maar ??n groep beneden. Droger moet naar de overloop. Geen plek dan meer voor in keuken....
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Monkie
    Dat kan zeker en ook op de afvoer kan een extra stukje zodat er 2 slangen in kunnen hoor.
    Heerlijk voor je. Niet meer afwassen.


    Ja, lijkt me ook fijn. Vooral geen zooi meer op het aanrecht.

    Mocht zoon ooit het huis uit zijn, dan weet ik nog niet of ik de vaatwasser blijf gebruiken, maar nu eerst paar jaar 'gemak'.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Paar stapjes verder. Kwamen erachter dat bij zowel vaatwasser als wasmachine een elektrische waterstop in de slang verwerkt zit...

    Nog even geen wasmachine. Moeten nl. beide tegelijk aansluiten anders loopt het water eruit Smile Gaat nog heel gedoe worden om er goed bij te kunnen straks om aan te sluiten vanwege werkblad.

    Ook zien hoe we de zware wasmachine er goed onder krijgen zonder mijn nieuwe vloer te beschadigen...
    Plaatje
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik vraag me af of dit zo eigenlijk wel kan, water en elektra zo dicht bij elkaar 🤔


    Dat vroeg ik ook aan mijn vader, maar hij (oud-elektricien) wuifde het weg....Anders doe ik voor de zekerheid aan de bovenkant van het stopcontact nog iets van waterbestendig tape ofzo.
    Andere constructie werd erg lastig zowel onmogelijk...
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Mijn vader nog een keer gevraagd via app of dit niet gevaarlijk is. Zijn reactie:

    "Nee. De waterkraan zit er ook boven en het water gaat niet recht omlaag, als er iets gebeurt.Het is een inbouw stopcontact, hetwater loopt langs de muur. Jij hebt aardlek automaten van 30 mA. Veiliger kan niet...😉"

    Ok?, daar vertrouw ik dan maar op Smile
Terug naar de lijst