Telefoon gesprekken opnemen

Telefoon gesprekken opnemen  

Onderwerp van Geanna

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Sowieso sinds de invoering van de nieuwe privacywet moet je het van te voren aangeven, het is dan ook verstandig die vraag en de reactie daarop al vast op te nemen.
    dat is niet waar leerde ik toen men mij wilde gaan ontslaan maar net deed alsof dat niet zo was.

    Je mag een gesprek opnemen zolang je zelf gesprekspartner bent en je hoeft het dan niet te vermelden. Als je tussendoor naar het toilet gaat en je verlaat daardoor het gesprek mag je niet opnemen.

    Ah ik zie dat Foetske het ook al uitgebreid beantwoord heeft.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Eeva
    Ik vind het een zeer nare ontwikkeling dat je gesprekken met een ander opneemt als die ander daarvan niet op de hoogte is of wordt gesteld voor de opname start.
    Of je nu daar wel of niet recht op hebt of wettelijk dit mag..zo ga je toch niet met elkaar om.
    En dan heb ik het dus specifiek over opnemen van gesprekken als die ander daarvan niet op de hoogte is.
    ik was erg blij met deze wettelijke mogelijkheid.

    Of je opneemt of niet, het is fijn dat je nog eens kan terug luisteren omdat je soms informatie niet goed kan opnemen omdat er teveel gezegd wordt. Verder kan je gesprekspartner niet wegkomen met list en bedrog, met draaien en konkelen. Met feiten die feitelijk onjuist zijn.

    Omdat ik de gesprekken had opgenomen met mijn werkgever was het duidelijk dat mij een oor werd aangenaaid en dat ze van me af wilden al werd in brieven gezegd dat ze met mij naar een oplossing wilden zoeken. Zo ga je inderdaad niet met elkaar om.

    En heb je niets te verbergen maakt het ook niet uit of een gesprek wordt opgenomen lijkt me.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Mijn eerste gesprek is opgenomen zonder medeweten, omdat ik echt niet wist welke kant het op zou gaan. Ik kon me zelfs voorstellen dat door aan te geven dat ik het gesprek op zou nemen het besef bij de tegenpartij er zou zijn dat ik juridisch advies zou inwinnen en daarvoor was het net te vroeg.

    Het derde en tevens laatste gesprek heb ik aangegeven dat het opgenomen zou worden nadat ik advies had ingewonnen. Het gesprek verliep toen inderdaad behoedzamer.

    Als iemand, mijn tegenpartij, spelletjes gaat spelen en niet eerlijk is, dan mag ik dat net zo goed. En ik was gewoon eerlijk. Zeker als je de zwakkere partij bent vind ik dit soort zaken zeer geoorloofd.
Terug naar de lijst