USB-snoertjes...

USB-snoertjes... 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Wie kan dit raadsel voor me oplossen?

    Ik heb een paar USB-snoertjes waarmee ik o.a. mijn telefoon (Samsung S4) kan laden. Ze zijn allemaal ongeveer even lang, zien er hetzelfde uit...

    ...en toch is er ??n snoertje dat snel oplaadt, terwijl de andere op het oog gelijke snoertjes veel trager laden. Het is niet de originele Samsunglader, die is wit en dit is zwart. Geen idee waar ik hem vandaan heb, de kans is groot dat het uit een goedkope winkel komt maar ik weet het niet zeker.

    Ik wil nog wel zo'n snoertje, maar vraag me af: waaraan kan ik een "snel" snoertje herkennen?
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Suzette


    Ik lees even mee. Ik kom niet verder dan "aan de verpakking als je 'm koopt" Smile



    Ik ook, maar hoe herken ik dan de verpakking van een snel snoertje? ;-)
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Het zit niet in het snoertje maar in de stekker. Zie hieronder twee voorbeelden. De eerste is een langzaam lader de tweede snel.




    Ik ga het een beetje gecompliceerder maken Smile

    Ik gebruik mijn laptop, computer of een oude laptop boven als "stekker". Met de ene keer snoertje A en de andere keer snoertje B en soms snoertje C. Waarbij snoertje A telkens weer snel laadt, ongeacht waar hij aan vast zit.

    Ben ik elders, dan heb ik een goedkoop ladertje van de Action. Ook dan doet snoertje A het het best.

    Ze zijn ongeveer even lang allemaal.
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef scar
    Pas op voor oververhitting. Goedkope (niet goedgekeurd door de telefoon leverancier) snoertjes en laders geven een behoorlijk risico op brandgevaar.



    Mijn Samsungstekkertje was binnen een paar maanden al ter ziele (net als die van mijn enkele jaren eerder aangeschafte Samsung telefoon) en het bijhorende snoertje behoort tot de tragere snoertjes. Maar ik neem je waarschuwing wel serieus. Daarom laad ik ook meestal aan de laptop (is een tip die ik ooit kreeg, schijnt veiliger te zijn dan een stekkertje).
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dan is er kwaliteit verschil in de verschillende snoertjes.



    Ja, dat blijkt wel. Ik had gehoopt dat ik het aan het snoertje zou kunnen herkennen. Of aan de verpakking.
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Dank je voor je antwoord. Ik denk dat ik gewoon heel erg zuinig moet zijn op dit snoertje ;-)
Terug naar de lijst