Operatie spataderen ... heeft iemand ervaring / tips ?

Operatie spataderen ... heeft iemand ervaring / tips ? 

Onderwerp van Claudiasaraiva

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61
    Ook hier ervaring. Ongeveer 10 jaar geleden een operatie gehad waarbij een of meerdere aders zijn verwijderd. Ook een opening in de lies. Het precieze ervan ben ik vergeten maar de verdovingsprikjes waren erg gemeen. Ik had een blauw been maar geen pijn.
    Toendertijd kreeg je het alleen vergoed wanneer je er pijn of ongemak aan had.
    Wat het na traject is weet ik niet, wel werd toen gezegd dat je vooral moest blijven lopen. Het been is erg stijf de eerste dagen maar knapt toch snel weer op hoor.
    Mijn been is in de loop der jaren opnieuw erg blauw geworden. In de zomer met blote benen beginnen mensen gelijk over mijn spataderbeen etc.
    Ik heb ??n spataderbeen en ??n helemaal zonder. Wellicht bezoek ik binnenkort ook maar weer eens een deskundige.
  2. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61
    quote:
    Dit schreef Annette62
    Spatderen kunnen ook gelaserd worden. Is een poliklinische ingreep, met alleen een plaatselijke verdoving. Duurt ongeveer een half tot 3 kwartier. Bij ons in het ziekenhuis blijf je daarna nog een kwartier ter observatie, om te kijken of het niet gaat nabloeden.
    Na de behandeling moet er nog 48 uur een steunkous aan. Ik weet niet precies hoelang men daarna nog overdag een kous aan moet.

    En wat is er dan weg? Zijn de vaten dan dicht of is alleen de blauwe kleur weg?
  3. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61
    quote:
    Dit schreef Annette62


    De vaten worden dicht gebrand

    >>LINK<<

    Ok, dank voor de info.
Terug naar de lijst