Bestrijding bladluis

Bestrijding bladluis 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door Tuwa zelf op 8 september 2019 om 21:13:31

Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    >>LINK<<

    Hier staan veel handige tips, niet de tabakoptie gebruiken dat is wel zwaar gif. Rest is wel goed en niet schadelijk voor nuttige insecten. Alleen dopluis heeft een bescherming om zich heen en zullen de tips niet bij helpen.
    Chemisch kun je nog iets met pyrmetrin oid gebruiken, dat is mild en mag ook in biologische teelt gebruikt worden. Werkzame stof heeft soms een iets andere naam, maar kan gewoon op.groente en.fruit vlak voor consumptie gebruikt worden en is een selectief middel.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef marieke1971
    Ik heb een spuitbus met water afwasmiddel en knoflooktenen standaard in de zon staan overdag, daar doe ik dagelijks de rozenstruik mee , luizen hebben schurft aan alles wat eindigt op look.

    Ook nicotinewater doet t goed, peuken in een bak water en elke week leeggieten onder de struik.

    Mieren is hier een drama dat blijft t ook ondanks kokend water enzovoort...
    Dit jaar maar eens van die bakjes proberen waarbij ze gif meenemen naar het nest.



    Nicotine is een zwaar gif en dood ook de nuttige.insecten, eigenlijk nagenoeg alles. Kun je beter iets chemisch halen wat een stuk veiliger is
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Dat lees ik wel vaker, maar werkt het ook echt.

    Enkele jaren geleden had ik ontelbaar veel lieveheersbeestjes en larven in een boom in mijn voortuin, maar ze waren blijkbaar niet in staat de bladluizenplaag in mijn achtertuin te verhelpen.


    Dan had je wat takken met beestjes eruit moeten snoeien en in de bomen achter moeten leggen. Zo doen kwekers het ook, iig de alternatieve kwekers
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    tsja, achteraf weet ik het altijd wel......... Smile



    Voor een volgende keer dan.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar
    Ooh en Spruzit. Ook erg effectief.


    Die heb ik ook nog staan met werkzame stof pyrethrum. Tegenwoordig heet het Raptol.omdat spruzit niet meer mocht, ik denk dat de samenstelling wat verandert is.
Terug naar de lijst