Kamer Leeuwarden

Kamer Leeuwarden 

Onderwerp van Helmi

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Helmi
    Het is wat het is !

    Toon alleen de berichten van Helmi

    Mijn zoon heeft besloten om een opleiding in Leeuwarden te volgen bij Van Hall Larenstein.

    Dan wordt het vanzelf op kamers, wat een eind weg vanaf Breda.

    Heeft iemand tips hoe te zoeken, op welke sites of kanalen handig is.

    IK ben onbekend daar en de afstand maakt het lastig, kortom alle tips zijn welkom.



  2. Helmi
    Het is wat het is !

    Toon alleen de berichten van Helmi

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Ik dacht dat Malero daar vorig jaar een draadje over had.
    Haar dochter doet ook een studie in Leeuwarden.


    Ja, ik heb hem gezien.

    Maar hij wil een kamer met gebruik van keuken ed in de stad Leeuwarden.
  3. Helmi
    Het is wat het is !

    Toon alleen de berichten van Helmi

    Bedankt voor de tips, we zijn er mee bezig.

    Deze opleiding is niet in Velp en ik vind Leeuwarden echt een eind weg.

    En kamers is Leeuwarden zijn inderdaad duurder dan ik dacht. Maar hij wil graag is de stad en niet in een plaats / dorp in de buurt. Dat is voor hem ook geen optie.
  4. Helmi
    Het is wat het is !

    Toon alleen de berichten van Helmi

    quote:
    Dit schreef josien1
    >>LINK<<



    Gelezen, bedankt voor de link.
    Zoon heeft inmiddels een abonnement op Kamernet.
    We gaan morgen naar Leeuwarden, hij heeft twee afspraken.

    Ik zag als tip, kaartje ophangen bij de AH, we komen er vast een paar winkels tegen.
  5. Helmi
    Het is wat het is !

    Toon alleen de berichten van Helmi

    quote:
    Dit schreef EllesB
    Al op Marktplaats gezocht? Kwamen ook heel wat kamers voorbij.


    Bedankt voor de tip.
    Ik heb gekeken, maar die wat leken hadden wij al op Kamernet gezien.
  6. Helmi
    Het is wat het is !

    Toon alleen de berichten van Helmi

    quote:
    Dit schreef Caroline
    Makelaar Leeuwarden benaderen. Deze verhuren ook kamers. Zo heeft mijn zoon nu een kamer in een grote eengezinswoning met 4 jongens.


    Ik vond dat lastig, heb daar geen ervaring mee.
    Maar door een tip dat er ergens een kamer vrijkwam, kwam ik toch uit bij een verhuurmakelaar in Leeuwarden.

    We konden op maandag 5 kamers in een keer zien.
    De kamer die hij wilde werd de volgende dag toegewezen aan iemand die ook bij de bezichtiging was. Maar in het zelfde huis komt per 15 augustus nog een kamer vrij, dus heel fijn. Wel ongezien maar wel het huis gezien en inmiddels foto's en maten doorgekregen van de huidige bewoner.

    Dus heel tevreden hoe het is gegaan. Scheelt veel stress.

    Zoon heeft nu een kleine kamer met gebruik van keuken en gezamenlijke woonkamer in het centrum.
    Al wat bewoners gesproken en het ziet er goed uit. Hij is ook heel blij.

  7. Helmi
    Het is wat het is !

    Toon alleen de berichten van Helmi

    Het is nog niet helemaal doorgedrongen dat hij echt op kamers is. Pas vanaf afgelopen zondag en het weekend komt hij weer.
    Maar het zal wel veranderen, maar nu maar stap voor stap, dan wen ik er wel aan.

    Maar goed,het is allemaal gelukt.
    Hij heeft een leuke kleine kamer met gemeenschappelijke woonkamer met keuken, aardige medebewoners, redelijke huurprijs vlakbij school en station, in de binnenstad dus.

    Zondag net op tijd af, later dan gepland doordat IKEA in eerste instantie niet op tijd had geleverd. Alles ingeruimd, samen de basisboodschappen gedaan en nog samen daar uit eten geweest.

    Hij is pas 17 jaar en er komt veel op hem af, alles zelf regelen, eten, boodschappen, financiën, vreemde stad en uiteraard nieuwe studievorm.

    Maar het komt vast goed, gisteren nog wat geappt. Hij had gisteren gekookt uit een studentenkookboek gekregen van zijn vader.
    En hij was vandaag vrij en zou met een paar studenten uit zijn klas iets leuks gaan doen.
    Ik hoop dat hij gauw zijn draai vind, het komt vast goed.
  8. Helmi
    Het is wat het is !

    Toon alleen de berichten van Helmi

    quote:
    Dit schreef Malero
    Superleuk zeg, we kunnen voortaan samen reizen..Smile Leeuwarden is "hot" onder de OA-kinderen..


    Alsof er in het hele land geen opleidingen zijn. Smile

    Maar het is een leuke stad, had ik niet verwacht in Friesland. Leuke grachtjes, veel bootjes en gemoedelijk. Aardige mensen en al op een paar leuke terrasjes gezeten.
Terug naar de lijst