vaststellingsovereenkomst , waar moet ik aan denken

vaststellingsovereenkomst , waar moet ik aan denken 

Onderwerp van EvAn

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. EvAn
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EvAn
    Na 4 reorganisaties gaat mijn bedrijf weer nogmaals reorganiseren.

    Gevolg : mijn werkplek gaat sluiten en de werkzaamheden worden mogelijk verplaatst naar een nieuw gebouw met een reistijd van meer dan 1,5 uur van mijn huidige werkplek.

    We hebben een sociaal plan waar in staat dat mens werk volgt, en bij reistijd van meer dan 1,5 uur ben je verplicht om te verhuizen.
    Verhuizen naar randstad is geen optie, kind woont /studeert hier, te duur en te ver van familie en vrienden, dan volgt de procedure boventallig met een vaststellingsovereenkomst.

    Ik werk al 32 jaar bij het bedrijf en altijd naar mijn zin gehad dus baal enorm. Heb nog beetje hoop dat ik op een andere afdeling geplaatst wordt die wel in de buurt blijft.

    Ik heb een rechtsbijstand voor werk en inkomen, heeft het ook nog zin om lid te worden van de vakbond ? Of is dat dubbelop ?

    Tips gevraagd waar ik aan moet denken.







  2. EvAn
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EvAn

    Ja zeker waardeloos na 32 jaar...Ben er best wel van slag van. Ik heb daar wat opgebouwd en zal ergens anders nooit meer zo goed krijgen.
    Niet zo zeer financieel, maar dat je je vaste werkplek kwijt gaat raken en je collega's. Dat doet me nu even het meeste pijn.

    Er is een sociaal plan, dus daar kan ik ook nog misschien een stukje tijd in rekken tot mijn pensioen.
  3. EvAn
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EvAn

    quote:
    Dit schreef scar
    Nou ja weer je Evan, ik werkte 16 jaar bij dat bedrijf... En had er ook met pensioen willen gaan.

    Maar dat mocht niet zo zijn. En ik denk nu dat het goed is dat dat gebeurd is. Ik zie uit naar mijn volgende uitdaging.

    En andere collega moest na 20 jaar wegloop haar 50ste weg op haar afdeling en ging bijna huilend naar een andere afdeling. Na een half jaar zei ze, "Ik had het veel eerder moeten doen".

    Hoe oud ben je?


    53, ergens zie ik ook wel weer dat er vast weer nieuwe dingen op mijn pad zullen komen. Maar na 32 jaar zit je best vast geroest en dat zal wel even tijd nodig hebben....Het was mijn eerste baantje

    Maar voor nu is het even flink balen en chaotisch. Zie op tegen wat er komen gaat met zo'n vso en hoe dat in zijn werk gaat. Of je zelf /advocaat nog kan onderhandelen voor een beter voorstel.
  4. EvAn
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EvAn

    quote:
    Dit schreef Sheeba


    Dat laatste i zeker waar

    Ik zit momenteel in eenzelfde situatie, na ruim 19 jaar en net 60 geworden

    Ze noemen het geen reorganisatie, maar organisch veranderen
    Smile


    Dus ik lees de tips die je krijgt en neem ze mee Smile



    Hier noemen ze het trouwens consolideren..... Vanmiddag is er een bijeenkomst waar het plan bekend gemaakt wordt, precies op de dag dat diploma uitreiking van dochter is. Ik wil het vandaag nog even niet weten en nog even zonder zorgen genieten van de diploma uitreiking. Ik ben vrij en telefoon staat uit.

    Ik vlieg ook van links naar rechts , toch meegaan als ik niet boventallig ben en op en neer reizen (die verhuisplicht kunnen ze volgens mij niet hard maken) en dan minder gaan werken. Zou ik dat vol kan houden. Of toch voor het zakje geld gaan en ander werk zoeken.
    Merk dat ik ook al van alles aan het invullen ben terwijl ik nog niet alles weet.
    Morgen weer werken dan zal ik het wel horen/lezen.

    Jij ook sterkte Sheeba !

Terug naar de lijst